جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

شرایط پایدار جوی در اغلب شهرها‌/آسمان تهران فردا صاف است

پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 673604
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۲۷ بهمن سال جاری ۱۶۳.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۵۰.۸ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری ۲۲۱.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.
آخرین وضعیت آب و هوای کشور
به گزارش جهان نيوز، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم خواهد بود.

بعد از ظهر جمعه با عبور موجی ضعیف از کشور در بخش‌های غربی شرق خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

با جنوبی شدن جریانات، در استان‌های اردبیل و سواحل دریای خزر، امروز و فردا افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در گیلان و اردبیل وزش باد جنوبی به نسبت شدید رخ خواهد داد.

آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه نیز آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و یک درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای هشت درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۲۷ بهمن سال جاری ۱۶۳.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۵۰.۸ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری ۲۲۱.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۲۷.۶میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۹ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و یکم سال زراعی متعلق به نورآباد ممسنی در استان فارس و میناب در هرمزگان به میزان ۶۰.۶میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه زرآباد در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۵.۸ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه چالدران در استان آذربایجان غربی به منفی ۱۱.۷ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الحمد لله