جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تله‌پاتی میان انسان و ماشین‌

پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 673466
سازمان تحقیقات دفاعی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا(دارپا) قصد دارد در یک پژوهش جدید، امکان کنترل ماشین‌ها را از راه دور و با کمک قدرت فکر برای انسان فراهم کند.
تله‌پاتی میان انسان و ماشین‌
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دارپا قصد دارد هوش مصنوعی را در رابط‌های عصبی به کار گیرد تا به انسان‌ها امکان دهد ماشین‌ها را با فکر خود کنترل کنند.

سازمان تحقیقات دفاعی پیشرفته پنتاگون در حال بررسی نحوه به کارگیری هوش مصنوعی برای بهبود فناوری‌هایی است که مغز و بدن را در سیستم‌های نظامی به هم متصل می‌کنند.

دارپا اخیراً یک گروه پژوهشی را به کار گرفته تا پژوهش در مورد نحوه بهبود نسل جدید فناوری‌های مربوط به علوم اعصاب را با کمک هوش مصنوعی آغاز کند. این نسل جدید از فناوری، به انسان‌ها امکان می‌دهد از راه دور ماشین‌ها را کنترل و با آنها ارتباط برقرار کنند؛ بدین ترتیب، انسان‌ها می‌توانند اعضای مصنوعی را کنترل کنند، افکار را به صورت متن درآورند و به پهپادهای در حال پرواز به صورت تله‌پاتی متصل شوند. هدف دارپا در برنامه مربوط به واسطه‌های عصبی این است که هوش مصنوعی بتواند سیستم‌ها را به شکلی بادوام‌تر، کارآمدتر و مؤثرتر ارائه دهد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که پژوهشگران هنگام ابداع واسطه‌های عصبی با آن روبه‌رو هستند، سازگار کردن این فناوری به تغییرات مغز است. مغز ما پیوسته نورون‌ها را به دست می‌آورد و از دست می‌دهد؛ در نتیجه ماشین‌ها اغلب باید با تغییر اتصالات میان نورون‌ها سازگار شوند.

ممکن است پژوهشگران با کمک هوش مصنوعی موفق شوند سیستم‌ها را طوری آموزش دهند که بتوانند خود را به صورت خودکار با این تغییرات سازگار کنند. آنها قصد دارند الگوریتم‌هایی ارائه دهند که هنگام کاهش یا افزایش نورون‌ها، توانایی وساطت میان سیستم و مغز را داشته باشند.

پژوهشگران قصد دارند در این برنامه، روش‌هایی برای غلبه بر یکی دیگر از محدودیت‌های واسطه‌های عصبی یعنی بدن انسان ارائه دهند.

مغز، اطلاعات حسی را از عصب‌هایی که در سراسر بدن گسترش یافته‌اند، دریافت می‌کند. پژوهشگران قصد دارند در این برنامه، یک واسطه مبتنی بر هوش مصنوعی بسازند که می‌تواند بدن را با سیگنال‌های مصنوعی تحریک کند و احساساتی مانند احساس سوختن بدون وجود گرما یا حس لامسه بدون تماس فیزیکی را پدید آورد.

چنین سیستمی، ظرفیت اطلاعات را در عصب‌های اصلی به حداکثر خواهد رساند. دارپا برای این پروژه، یک میلیون دلار بودجه در نظر گرفته و ۱۸ ماه نیز برای ارائه نمونه ابتدایی تخمین زده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *