کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبات کردستان عراق برای ایران مهم است

1 اسفند 1397 ساعت 23:08

سفیر ایران در بغداد در دیدار با مشاور شورای امنیت کردستان عراق در زمینه آخرین تحولات سیاسی در این منطقه و گسترش روابط دوجانبه به رایزنی پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق چهارشنبه در دیدار با مشاور شورای امنیت کردستان عراق به علاقه تهران در توسعه روابط با اربیل اشاره کرد.

به نوشته وبگاه «باس نیوز»، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق در دیدار با «مسرور بارزانی» مشاور شورای امنیت کردستان عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران به اهمیت ثبات و پیشرفت منطقه کردستان اهمیت می‌دهد.

سفیر ایران در عراق و مشاور شورای امنیت کردستان عراق در این دیدار درباره گسترش روابط تجاری و تحکیم روابط دو جانبه نیز به رایزنی پرداختند.

در بیانیه منتشر شده دفتر مسرور بارزانی در این زمینه آمده است : «مسجدی و بارزانی درباره اقدام‌های عملی برای گسترش تجارت و روابط دوجانبه با منطقه کردستان و عراق به تبادل نظر پرداختند.»

سفیر ایران در عراق و مسرور بارزانی در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات سیاسی در کردستان عراق، بر اهمیت ایجاد دولت جدید در اربیل از طریق یک فرآیند دموکراتیک تاکید کردند.

مشاور امنیت کردستان عراق چند روز قبل نیز در ملاقات با وزیر خارجه ایران در مونیخ درباره روابط دوجانبه تهران-اربیل به گفت‌وگو پرداخت.

منبع: فارس


کد مطلب: 673458

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/673458/ثبات-کردستان-عراق-ایران-مهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com