سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

اعتراض مردم سوئیس به خشونت پلیس فرانسه

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب: 673434
شماری از مردم سوئیس با تجمع در برابر مقر سازمان ملل در ژنو، به خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در جریان تظاهرات اخیر در این کشور اعتراض کردند.
اعتراض مردم سوئیس به خشونت پلیس فرانسه
به گزارش جهان نيوز، شماری از معترضان جلیقه زرد امروز چهارشنبه در برابر مقر سازمان ملل در ژنو تجمع کردند تا اعتراض خود را به خشونت‌های پلیس در جریان تظاهرات‌های اعتراضی هفته‌های گذشته پلیس فرانسه علیه معترضان ابراز کنند.
 
در طول هفته‌های گذشته،  پلیس فرانسه از هزاران گلوله‌ لاستیکی علیه معترضان استفاده کرده است که به نقص عضو در برخی از معترضان منتهی شده است. این اقدام اگرچه انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته اما نیروهای پلیس و ژاندارم‌های فرانسوی همچنان مجاز هستند که این تسلیحات را به کار گیرند.

شنبه گذشته معترضان فرانسوی در چهاردهمین شنبه اعتراضی در فرانسه به خیابان آمدند. از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت  ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها عموما مسالمت‌آمیز بوده‌اندکه با دخالت پلیس به درگیری‌های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *