سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۲۱

عطاران یک میلیارد؛ فرخ‌نژاد ۸۰۰ میلیون؛ مهناز افشار ۷۰۰ میلیون!

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 673351
بخشی از درآمدهای بازیگران سینمای ایران نامرئی هستند. به گفته این کارشناس اکثر لباس‌های مجلل این ستاره‌ها چه مرد و چه زن رایگان هستند
عطاران یک میلیارد؛ فرخ‌نژاد ۸۰۰ میلیون؛ مهناز افشار ۷۰۰ میلیون!
به گزارش جهان نيوز، این روزها بحث بر سر دستمزد بازیگرها به عنوان یکی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید سینمابالا گرفته است. برای درک میزان این دستمزدها با یکی از دست‌اند کاران تولید فیلم تماس گرفتیم و او شمه‌ای از میزان دستمزدها و وضع بازار را برایما ن توضیح داد، هر چند جامع نیست اما اطلاعات ذی قیمتی در بطن خود دارد.

طبق برآورد این دست اندرکار سینمایی در مارکت سینمایی ایران، رضا عطاران برای هر فیلم بالای یک میلیارد تومان درآمد تضمین شده دارد که بخشی از آن به شکل حق الزحمه و بخشی از آن با شریک شدن در سود فروش فیلم تحقق پیدا می‌کند. نفر دوم حوزه کمدی حمید فرخ‌نژاد است. دستمزد او بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای هر فیلم برآورد می‌شود. فرخ نژاد در دو سه سال اخیر با بازی در «گشت ۱ و ۲» و همین‌طور «خوب، بد، جلف» جایگاه خود را در سینمای کمدی تثبت کرده است.
 

جواد عزتی برای هر فیلم ۷۰۰ میلیون و پژمان جمشیدی دستکم ۴۰۰ میلیون میگیرد

نفر سوم یک مهمان تازه است، یعنی جواد عزتی که به شکلی غیرمنتظره در سه سال اخیر به یک ستاره بدل شده است و از قرائن اینگونه مشهود است که او برای فیلم‌های کمدی کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان نمی‌گیرد. طبق گفته این کارشناس، پژمان جمشیدی با توجه به موفقیت فیلم‌های اخیرش در گیشه برای هر فیلم حداقل ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. این رقم برای سام درخشانی نیز تقریباً همین گونه است.

او دستمزد امیر جعفری را نیز برای آخرین کار کمدی‌اش که هوز به نمایش درنیامده است، ۴۰۰ میلیون تومان ذکر می‌کند. داستان مهران مدیری هم خود ماجرایی جداگانه است. از قرار حضور او در هر فیلم و یا سریال خانگی با آورده‌ای میلیاردی توسط اسپانسر مشهورش در برنامه دورهمی همراه می‌شود.

نوید محمدزاده بهرام رادان را پشت سر گذاشت
در مورد نویدمحمدزاده او اشاره داشت به قراردادش در مورد یک سریال سینمای خانگی که یک میلیاردو و ۲۰۰ میلیون تومان برای دو ماه و نیم کار بوده است. در مورد بهرام رادان هم متوسط دستمزد او برای هر فیلم ۴۰۰ میلیون تومان ذکر شده است. این کارشناس اضافه می‌کند رادان ذهن اقتصادی دقیقی دارد و در کنار سینما بیزینس‌های موفق دیگری را پیش می‌برد.



این کارشناس به توفیق علی مصفا و ازدیاد حضورهای سینمایی‌اش در همین کانسپت اشاره می‌کند. مشغول شدن بهران رادان در حوزه‌های موازی سینما و رفتن گلزار به تلویزیون موجب شده تا نقش‌های سنین ۴۰ به بالا دو گزینه مهم بیشتر نداشته باشند که عبارتند از علی مصفا و پیمان معادی. هرچند کیست که نداند این دو بازیگر یعنی معادی و مصفا خودشان توانایی‌های خاص خود را در عرصه بازیگری دارند. درباره اینکه مصفا و معادی چه دستمزدهایی را دریافت می‌کنند هم ضد و نقیض زیاد است.



اما در میان بازیگران زن مهناز افشار و لیلا حاتمی دریافتی‌های بالایی دارند. این کارشناس دستمزد این دو نفر را در مارکت سینمای ایران را ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌کند و اضافه می‌کند، بسته به سوژه و کارگردان ممکن است هر دو نفر در این ارقام تحفیف بدهند، به خصوص خانم افشار. او مدت زمان بازی این دو نفر در یک پروژه مرسوم سینمایی را ۳۰ الی ۴۰ روز ارزیابی می‌کند.



ترانه علیدوستی نیز در کمترین فاصله به این دو نفر ارزیابی می‌شود و به نظر می‌رسد بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان دریافتی او برای بازی در یک اثر سینمایی مرسوم باشد. او الناز شاکر دوست، پریناز ایزدیار، سحر دولتشاهی و البته هدیه تهرانی را در سطح دستمزدهای بعدی ارزیابی می‌کند.

در مورد طناز طباطبایی هم معتقد است که عدم فروش زنجیره‌ای فیلم‌های اخیرش جایگاه او را در مارکت سینمای ایران متزلزل ساخته است.
 

 

اما بخشی از درآمدهای بازیگران سینمای ایران نامرئی هستند. به گفته این کارشناس اکثر لباس‌های مجلل این ستاره‌ها چه مرد و چه زن رایگان هستند و توسط مزون‌های مشهور لباس و به خاطر امور تبلیغاتی عرضه می‌شوند.

همین طور به ندرت این چهره‌های مخارج سونا و استخر و یا آرایش و پیرایش را پرداخت می‌کنند. همین‌طور کاشت مو یا دندانپزشکی. صفحات اینستاگرامی این ستاره‌ها و صفحات طرفداران آن‌ها محملی هستند برای تبلیغات مفید برای این برندهای بهداشتی، پزشکی و یا آرایشی. او اضافه می‌کند، حتی دیده شده که در فلان شهرک لوکس در شمال ایران یا کیش، ویلاهای رایگان به یکی دو نفر از ستارگان مرد مشهور داده شده است تا به عنوان حربه تبلیغاتی برای فروش دیگر ویلاها استفاده شود.

دستمزد بازیگران سینما:
- رضا عطاران بالای یک میلیارد تومان
- حمید فرخ‌نژاد ۸۰۰ میلیون تومان
- جواد عزتی ۷۰۰ میلیون تومان
- پژمان جمشیدی حداقل ۴۰۰ میلیون تومان
- امیر جعفری ۴۰۰ میلیون تومان
- نوید محمدزاده برای یک سریال ۲ ماهه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
- بهرام رادان ۴۰۰ میلیون تومان
- مهناز افشار و لیلا حاتمی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان
- ترانه علیدوستی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان
- سحر دولتشاهی، الناز شاکردوست، پریناز ایزدیار و هدیه تهرانی در رده بعدی
 

عکس گزارش روزنامه هفت صبح

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در سايه اين مملكت مفت و مجاني بدون عوارض و مالياتي پول پارو ميكنند طلبكار هم هستند
م
Iran, Islamic Republic of
جهان جان دیگه از شما بعیده !!! چرا فریب میخورید !!! و رایگان از اینها تبلیغ میکنید !!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
به هیچ وجه رایگان نیستند! ....
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این بخشی که گذاشتی هرگز حرف من نیست، حرف خودته! و یک جورایی حق کشی است! تو فقط می تونی حرف منو نگذاری.
Iran, Islamic Republic of
هنرپيشه هايي در خدمت زر و زور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مشکلات فکری و فرهنگی که در جامعه زیاد شود از این رویشها زیاد در گوشه و کنار دیده می‌شود اگر فکر و اعتقاد مردم درست شود اینها ناخودآگاه محو میشوند مثل قارچی که آفتاب تندی بهش بتابد و باران هم نبارد.
فرانک
United States
چیزی نمی‌گیرن!!! فقط ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دلار!!! درآمد متوسط محسوب میشود در آمریکا. تازه بعد از مدتی هم از رده خارج می شوند.... مثل قبلی ها.....از هالیوودی ها خیلی کمتر می‌گیرند!!!
Iran, Islamic Republic of
هالیوودیها فیلمهاشون فروش جهانی داره مگه اینجا آمریکاست و شرایط رفاه مردم در حد رفاه مردم آمریکاست در یه کشور تحت تحریم چرا باید دستمزدها انقدر ناعادلانه باشه
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی روند همان جایی که پولها و درآمدشان را می فرستند و خرج می کنند و از آزادی های آنجا! به خود می بالند ،کار کنند و پول در آورند؟
Iran, Islamic Republic of
اینها که پرچمداران مبارزه با فقر و بدبختی در ایران هستن
Iran, Islamic Republic of
آیاکسی هست که ازاین پولهای میلیاردی مالیات بگیرد...؟؟؟
پولهای هنگفت...بازیگران....فوتبالیستها.....پزشکان....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آنوقت عده ای از بچه های این مملکت در بدترین شرایط جانشان را کف دست بگیرند و لب مرز با حقوق ۲ تا ۳ تومنی حراست از مرزهای شرف و امنیت را انجام بدن و کشته شوند واینها با پولهای نجومی اینجوری مرزهای شرف و فرهنگ را پاسداری می کنند واقعا عجب کشوری داریم واقعا.!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همینها هم از این دولت حمایت کردن و مردم ساده لو هم بهش رای دادن
حالا این بازیگر ها پول پارو میکنن ,مردم هم دنبال دریافت گوشت یخ زده با رقم آخر سمت چپ کارت ملی
Iran, Islamic Republic of
اینها همه حاصل .... مدیریت فرهنگی هر دو طیف سیاسی است !!!
Iran, Islamic Republic of
....
یاسر
Denmark
اینها که ازمشکلات زندگی مردم(با حقوق ۱۲۰۰۰۰۰)به سبب داشتن دستمزدهای نجومی هیچ احساسی ندارند جالب است که همدردی هم میکنند وبرای مردم لیدر انتخاباتی هم میشوند .اینکه چه کسی سکاندار کشور شود آیا برای چنین درآمدهایی فرق میکند؟!
Iran, Islamic Republic of
بازیگر مردی اخیرا می گفت سینما بهش شهرت و ثروت داد ولی معصومیت ازش گرفت... در خانه اگر کس است یک حرف بس است...این پول ها خوردن نداره....خدا قسمت هر کسی نکنه.
Iran, Islamic Republic of
لپ گلیها، گفتید روحانی را تکرار کنید ملت هم تکرار کرد حالا برای سگ و گربه هایتان گوشت گیر نمیارید باید کارت ملی به دست توی صف بایستید مواظب شماره آخر سمت راست باش اشتباهی توی صف نباشی.