جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هواپیماهای «ارتش سرکوبگر سعودی» به‌زودی زمین‌گیر می‌شوند

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 673204
یک روزنامه آمریکائی در گزارشی اعلام کرد: هواپیماهای «ارتش سرکوبگر سعودی» به دلیل تحریم‌های تسلیحاتی آلمان به‌زودی زمین‌گیر می‌شوند.
هواپیماهای «ارتش سعودی» زمین‌گیر می‌شوند
به گزارش جهان نيوز، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی به نقل از یک مقام بلند پایه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: هواپیماهای عربستان سعودی به دلیل تحریم‌ های تسلیحاتی آلمان از بابت ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول، به زودی نمی توانند به پروازهای خود ادامه دهند.

در گزارش روزنامه «واشنگتن پست» در این خصوص آمده است: تحریم تسلیحاتی که سال گذشته میلادی توسط دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان تصویب شد، موجب قطع صادرات تسلیحات اروپایی ها به ارتش سرکوبگر سعودی می‌ شود؛ چرا که بسیاری از قطعات نظامی اروپا ساخت  شرکت‌ های آلمانی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: آلمان سال گذشته میلادی اعلام کرد صادرات سلاح به عربستان را متوقف می‌ کند تا بدین وسیله فشار بر ریاض جهت انجام تحقیقات در پرونده خاشقچی را افزایش دهد. در همین راستا، برلین به شرکت‌ های دارای مجوز صادرات اطلاع داده بود که هیچ سلاحی نباید به عربستان ارسال شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *