کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرامی مقدم، فعال اصلاح طلب:

روحانی کشور را از تحریم نجات داد و به سمت رونق اقتصادی برد/ اگر آمریکا به برجام برگردد هم دلار ارزان می‌شود هم ارزش پول ملی برمی‌گردد/ دولت روحانی سمبل تعامل با جهان است

30 بهمن 1397 ساعت 11:37

اگر دلواپسان بر سر کار بودند امروز با خروج آمریکا از برجام آنها نیزخروج کرده و کل جهان را علیه ایران بسیج کرده بودند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه آرمان، ضمن احصای چند دستاورد تخیلی برای دولت و برجام گفته است: «اگر دلواپسان بر سر کار بودند امروز با خروج آمریکا از برجام آنها نیز خروج کرده و کل جهان را علیه ایران بسیج کرده بودند». هرچند جامعه به خلاف گویی عامدانه اصلاح طلبان عادت کرده اند، اما باید به این فعال سیاسی گفت که قطعا اگر منتقدان برجام بر سر کار بودند، از همان اول هیچ گاه این سند خسارت بار، بدون تضمین، پر نقص و پر ابهام را امضا نمی کردند که کار به جایی برسد که اصلی ترین طرف قرارداد یا کدخدای اصلاح طلبان، به راحتی آن را پاره کند و دست مذاکره کنندگان به هیچ بند باشد. اوج گیری وقاحت آنجایی است که تریبون داران این جریان پس از سه سال وارد کردن خسارات سنگین به کشور، نه تنها از مردم عذرخواهی نکرده اند بلکه از مردم انتظار تقدیر به خاطر ادامه حضور در برجام و تن دادن به بازی اروپای خدعه گر هم دارند. جالب تر آنجاست که راه حل مشکلات کشور را برگشتن آمریکا به برجام می دانند و سعی در القای دوگانه فریبکارانه ترامپ و اوباما دارند.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*مخالفان رئیس جمهور با ایجاد طرح سوال یا استیضاح در مجلس می‌خواهند از فضای کنونی کشور سوء استفاده کنند. انتقام‌گیری از رئیس جمهور جزء برنامه‌های مخالفان آقای روحانی است.

*پس از برجام در طی چهارسال دولت اول آقای روحانی ما شاهد تک رقمی شدن نرخ تورم، افزایش صادرات در حوزه نفت و دیگر حوزه‌ها، کنترل ارزش پول ملی به مدت چهارسال و افزایش نرخ اشتغال بودیم. بنابراین آقای روحانی بود که کشور را از ورطه تحریم‌ها و از ذیل فصل هفتم شورای امنیت بیرون کشید و موجب حرکت به سمت رونق اقتصادی در کشور شد که پس از آن شاهد رفت و آمدهای بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در چهار سال پس از تحریم‌ها بودیم.

*انگار عده‌ای در داخل ماموریت دارند و نشسته‌اند که فقط چوب لای چرخ دولت بگذارند و از هر طریقی به دولت فشار بیاورند. ما در همین هفته‌های گذشته شاهد بودیم که به عنوان مثال صدا و سیما در مساله مطالبات کسانی که برای خودروها ثبت نام کرده اند بیش از آنکه به آرام کردن جو بپردازد با پخش اخبار به نوعی به جامعه القا می‌کرد که درصدد است این اعتراضات ادامه پیدا کند...فکر می‌کنم با تامین منافع جناحی قطعا به منافع ملی آسیب می‌رسد.

*اینها زمانی که خود در دوره 8 ساله احمدی‌نژاد بر سر کار بودند و از رئیس دولت وقت حمایت می‌کردند به تمام منتقدان می‌گفتند که آقای احمدی‌نژاد رای آورده و باید به رأی مردم احترام گذاشت؛ خوب اکنون نیز این افراد دندان بر سر جگر بگذارند تا دوره آقای روحانی تمام شود و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند تا مشخص شود جامعه تا چه میزان دیدگاه آنها را برای اداره کشور قبول دارد. دولت روحانی، اعتدالگرایان و اصلاح طلبان سمبل دیدگاه مذاکره و تعامل با جهان و دوری از تشنج هستند و این افراد سمبل برهم زدن توافقات و تفاهمات بین‌المللی، کشاندن کشور به شرایط پیچیده هستند. مردم بین این دو دیدگاه انتخاب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:
اگر حاکمیت هم نگذارد مردم باز ما را انتخاب می‌کنند

*آقای روحانی که علاقه‌مند به افزایش تورم نیست، بلکه موافق کاهش تورم بود و حتی در دولت یازدهم نیز بر این امر صحه گذاشت و انجام داد. روحانی می‌داند که ریشه این مساله سیاسی و در خارج از کشور است به همین دلیل در تعامل با جهان توافق برجام را به نتیجه رساند که نتایج خاص خود را داشت. حال آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و با خروج خود، ایران را نیز مورد تحریم‌های شدید قرار دادند. در چنین شرایطی آقای روحانی یا هرفرد دیگری با محدودیت‌هایی مواجه و اثرات تحریم بر کشور ملموس است. به عنوان نمونه اگر اکنون اعلام شود که آمریکایی‌ها به برجام بازگشتند و تحریم‌ها تعلیق شده مجددا ارزش پول ملی کشور به حالت سابق باز خواهد گشت و ما شاهد دلار زیر 10 هزار تومان خواهیم بود و بسیاری از شرکت‌ها به ایران خواهند آمد، بسیاری از کالاها بیمه و بنادر رونق خواهند گرفت.

*اگر دلواپسان بر سر کار بودند امروز با خروج آمریکا از برجام آنها نیزخروج کرده و کل جهان را علیه ایران بسیج کرده بودند. آقای ظریف در مجامع بین‌المللی خیلی شفاف و روشن به اروپایی‌ها توصیه می‌کند که شما دنباله رو آمریکا نباشید.

*موافق شرکت هوشمندانه در انتخابات هستم. معتقدم این رویکرد که اگر شورای نگهبان نامزدهای ما را رد صلاحیت کرد اصلا به انتخابات ورود پیدا نکنیم، غلط است؛ چرا که این اشتباه بزرگی بود که اصلاح‌طلبان در مجلس هفتم انجام دادند و نظریه خروج از حاکمیت بلایی بود که به جان اصلاح طلبان و کشور افتاد.

*درشرایط کنونی به مصلحت کشور است که شورای نگهبان از انتخابات گذشته هم مثل گروه های سیاسی تجربه کسب کند ومنصفانه‌تر عمل نماید.


کد مطلب: 673055

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/673055/روحانی-کشور-تحریم-نجات-سمت-رونق-اقتصادی-برد-اگر-آمریکا-برجام-برگردد-هم-دلار-ارزان-می-شود-ارزش-پول-ملی-برمی-گردد-دولت-سمبل-تعامل-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com