شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آنفیلد میزبان نمایش جذاب لیورپول و بایرن

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 673010
در ادامه دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب دو دیدار همزمان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.
آنفیلد میزبان نمایش جذاب لیورپول و بایرن
به گزارش جهان نيوز، در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب دو دیدار همزمان از ساعت 23 و 30 دقیقه برگزار می شود که لیورپول میزبان بایرن مونیخ است و لیون از بارسلونا پذیرایی می کند.
 
در یکی از حساس ترین بازیهای این مرحله، تیم لیورپول در بازی رفت ، در ورزشگاه آنفیلد و با قضاوت جانلوکا روکی ایتالیای میزبان بایرن مونیخ است.

لیورپول که نایب قهرمان فصل گذشته است ، در مرحله گروهی خیلی مقتدرانه عمل نکردند و با خوش شانسی موفق شدند بالاتر از ناپولی در رتبه دوم گروه قرار بگیرند و همراه با پاری سن ژرمن به مرحله بعد صعود کنند. شاگردان کلوپ البته این روزها هم خیلی در اوج قرار ندارند؛ آنها اگر چه در بازی آخر خود در لیگ برتر با سه گل بورنموث را شکست دادند اما در دو بازی پیش از آن، بازی های ضعیفی را به نمایش گذاشتند و فقط دو تساوی به دست آوردند. مساوی هایی که باعث شد منچسترسیتی به آنها نزدیک شود و باز هم کابوس قهرمان نشدن در لیگ به سراغ هواداران لیورپول بیاید.

با این حال لیورپول هنوز صدرنشین لیگ برتر و یکی از آماده ترین تیم های اروپا طی دو فصل اخیر بوده است و حریف سرسختی برای بایرن محسوب می شود. لک لک ها پس از بازی امشب، یک دیدار بسیار حساس دیگر در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد دارند و این مقطع از فصل برای آنها اهمیت فوق العاده ای دارد.

محرومیت ویرجیل فن دایک مستحکم ترین مدافع حال حاضر لیورپول، قطعا کار را برای بایرن برای باز کردن دروازه سرخپوشان آنفیلد راحت تر می کند. گومز و چمبرلین مصدومان لیورپول هستند؛حضور  لوورن و شکیری در این بازی مشخص نیست.

در حال تکمیل
 
در طرف مقابل تیم بایرن مونیخ در حالی به این مرحله رسید که در مرحله گروهی رقابت شدید و نزدیکی با آژاکس برای صدرنشینی داشت و موفق هم شد. البته آنها حالا شاید دوست داشتند تا تیم نخست گروه نمی شدند زیرا در این مرحله به سخت ترین قرعه ممکن از بین تیم های دوم گروه ها برخورد کردند و باید به مصاف لیورپول بروند. باوارایی ها این فصل با کواچ نتایج پر افت و خیزی گرفتند و در حال حاضر اگرچه با نتایج ضعیف ابتدای فصل فاصله گرفتند اما همچنان پشت سر دورتموند در رتبه دوم بوندس لیگا قرار دارند.

کواچ برای این مسابقه تیمی نصفه و نیمه در اختیار دارد که کار را برایش بسیار دشوار می کند.  نام جروم بواتنگ به دلیل بیماری و فرانک ریبری به دلیل به دنیا آمدن فرزند از لیست باوارایی ها خارج شده است. البته این دو بازیکن تنها غایبان بایرن نیستند و آرین روبن، تولیسو، بواتنگ و سانچز مصدومان این تیم هستند و مولر نیز به دلیل محرومیت هر دو بازی رفت و برگشت را از دست داده است.

در حال تکمیل
این دو تیم هفت بار در رقابتهای اروپایی مقابل هم قرار گرفتند. بایرن یک پیروزی و لیورپول دو برد به دست آورده اند و چهار بازی هم مساوی شده است.

تنها رقابت دو تیم در سطح نخست فوتبال اروپا (جام باشگاه های سابق و لیگ قهرمانان فعلی) به فصل 81-1980 برمیگردد که لیورپول در نیمه نهایی با نتیجه یک بر یک در دو بازی رفت و برگشت و به لطف گل زده در خانه حریف، راهی فینال شد.

بایرن مونیخ در سه بار حضور در آنفیلد تاکنون موفق به باز کردن دروازه لیورپول نشده است؛ دو  تساوی بدون گل و یک پیروزی سه بر صفر برای لیورپول.

لیورپول در 19 بازی اخیر خانگی اش در رقابت های اروپایی شکست نخورده است (14 برد و 5 تساوی).
بایرن مونیخ در 7 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا شکست ناپذیر بوده است.

ترکیب احتمالی لیورپول: آلیسون، ماتیپ، فابینیو، آرنولد، رابرتسون، کیتا، هندرسون، واینالدوم،صلاح، مانه ، فیرمینو
ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: نویر، هوملس، زوله، آلابا، کیمیش، تیاگو آلکانتارا، گوتسکا، خامس رودریگز، نبری، کومان و لواندوفسکی

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *