جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۴

وقتی نفاق عضو حزب منحله عود می‌کند

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 672980
عضو حزب منحله مشارکت می‌گوید انقلاب اسلامی زود اتفاق افتاد و ای کاش چند سال دیرتر پدید می‌آمد!
وقتی نفاق عضو حزب منحله عود می‌کند
به گزارش جهان نيوز، سعید حجاریان در گفت‌وگو با «مشق نو» اظهار داشت: آزادسازی انقلاب در جهت رفع موانع یا به تعبیر برلین آزادی منفی است. اما کسانی که ساکت شده بودند یا خودسانسوری کرده بودند، بعد از آزاد شدن چگونه عمل می‌کنند؟ زبان‌ها الکن است و اساسا جیغ و داد می‌کنند. پس نتیجه می‌گیریم، فقدان موانع کافی نیست باید مقتضیات امر مانند آموزش هم‌زیستی، دموکراسی، جامعه مدنی قوی و... فراهم شود.

وی می‌افزاید:  داعش هم انرژی آزاد شده بود و به ماشین تخریب بدل شد. مشکل ما سرعت انقلاب بود. ای کاش انقلاب چند سال طول می‌کشید. در این صورت تشکل‌هایی شکل می‌گرفتند و دموکراسی تمرین و نهادینه می‌شد و درباره نظام جدید گفت‌وگو می‌گرفت. وضعیت انقلاب ما، مانند بیماری بود که از آی.سی‌.یو به خانه منتقل شده است. در حالی که می‌دانیم، بیمار باید ابتدا به بخش منتقل شود، دوران نقاهت را بگذراند و بعد به خانه برود. لذا معتقدم، انقلاب راحت و زود به دست ما رسید. از این جهت باید گفت، فرزند انقلاب نارس به دنیا آمد. ما از همان ابتدا می‌گفتیم تا جمهوریت راه درازی داریم؛ فرانسه با پیشینه نسبتا خوب، چند مرحله را طی کرد. ما این حفره را پر نکردیم و ضربه خوردیم.

حجاریان همچنین گفت: بازرگان کتابی دارد تحت عنوان «انقلاب اسلامی در دو حرکت»؛: خلاصه کلام‌اش این است، بعد از انقلاب باید انقلابیون به خانه بروند و بوروکراسی پی‌ریزی و تقویت شود. بازرگان از سوی کمیته‌ها، روحانیون و رادیکالیسم انقلابی لطمه خورد... از او می‌خواستند روحانیون را به کابینه وارد کند اما او می‌گفت باید ابتدا به عنوان معاون وارد وزارتخانه‌ها بشوند تا با فضا آشنا شوند. اگر بازرگان دوام آورده بود شاید می‌توانست سیل را مهار کند. کمیته‌ها حقیقتا حرف دولت را نمی‌خواندند.

این اظهارات در حالی است که اولا طیف متبوع حجاریان، سردمدار تندروی و بی‌قاعدگی و بی‌قانونی و خودکامگی در ادوار مختلف (از سال‌های ابتدای انقلاب تا آشوب‌های سال 78  و 88) بوده‌اند. آنها در سال 88 مشخصا مقابل جمهوریت و رأی  و انتخاب مردم، اردوکشی و آشوب‌افکنی کردند.

ثانیا همین طیف هدفشان از جبهه‌سازی  و تشکیلات‌سازی نیز، اغلب مقابله با حاکمیت قانون و جمهوریت و اسلامیت بوده است. ثانیا انقلاب بیمار از آی‌سی‌یو درآمده نیست؛ دگرگونی در بنیان‌های رژیم‌ وابسته‌ای است که بر ضد منافع و مصالح ملت ایران و صرفا مبنی بر مطامع قدرت‌های خارجی تأسیس شده و در واقع ضد کارکردی در مقیاس «دولت ملی» بود.

ثالثا طیف متبوع حجاریان تا مدت‌ها به وفاداری به خط امام تظاهر می‌کردند اما به مرور با گروهک‌های معارض با خط امام (نهضت آزادی) پیوند خوردند؛ مشخصا اسناد خیانت نهضت آزادی در لانه جاسوسی نشانگر این است که این گروه به واسطه زد و بند با سفارت آمریکا، در تدارک برای مسخ و انهدام انقلاب و ارزشهای آن بودند. به همین دلیل نیز حضرت امام به درستی فرمودند اگر این طیف به عنوان پدران معنوی سازمان تروریستی منافقین، بر سر کار (در دولت موقت) می‌ماندند سیلی به اسلام و انقلاب و ایران می‌زدند که تا قرن‌ها سربلند نمی‌کرد.

اما در زمینه ادعای حجاریان درباره روحانیت نکته جالب این است که همین آقای حجاریان در سال 76 با شعار دموکراسی و جمهوری‌خواهی، حامی دو آتشه محمد خاتمی (از سران مجمع روحانیون) بود؛ همچنین وی در سال‌های اخیر بارها از حسن روحانی حمایت کرده است؛ حال آن که چه در سال 76 و چه در سال 92، باید با نامزدی خاتمی و روحانی مخالفت می‌کرد.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
فرانسه با پیشینه نسبتا خوب، چند مرحله را طی کرد. ما این حفره را پر نکردیم و ضربه خوردیم................
Iran, Islamic Republic of
مرحله اخر پرکردن حفره هم با پاشیدن دموکراسی به چشم جلیقه زردها وکور کردن انها درحال اتمام است !
Iran, Islamic Republic of
فرانسه الگوی شماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا که ....................
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اینها به دمکراسی کوچکترین اعتقادی ندارند. اینها مثلاً به حکومت نخبگان! معتقدند! این را هم در لفظ می گویند! چون فقط خودشان را نخبه می دانند! حتی خدا و رسول را هم در جمع نخبگانی خود ساخته شان راه نمی دهند!
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر انکس که نتواند دید.انقلاب ایران ،دست خداوند بود وبس.هر کس هم که باهاش مشکل داره ،به قول رئیس برامده از دموکراسی=""تَــــــــــــــــــــــــــــکرار""بره جهنم گرم شه !
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر88 ودم زدن از دموکراسی ؟! دموکراسی به شرط چاقوتون رو هم دیدیم اقای گیر کرده در تئوریهای غربی. جز تکرار حرفهای انها ودر عین حال ارتزاق از این انقلابی که اینقدر باهاش کینه داری ،چه هنری داری؟ کو یک نظریه واقعای از خودت ؟کپی پیست کردن تئوریهای غربی که نشد هنر!
Iran, Islamic Republic of
اینا که تقریبا همشون اول انقلاب همه کاره بودن. اکبر پونز با کدام طیف بود. امام در پیام هشت ماده‌ای جلوی تندرویهای چه کسانی را میخواست بگیرد، که متاسفانه با جوسازی و شانتاژ تقریبا موفق نشد؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خدا نکنه که برق بره! اگه همینجوی پیش بره، همین روزا یک سی پی یوی سوخته رو دست اصلاح طلبا خواهد ماند!
علی
Iran, Islamic Republic of
سخنان این فتنه گران هیچ اعتباری ندارد انقلاب اسلامی ایران با قدرت ادامه دارد درود خدا بر امام خمینی ره وشهیدانش زنده باد رهبرم سید علی خامنه ای عزیز و همه بسیجیانش
؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در حالی که می‌دانیم، بیمار باید ابتدا به بخش منتقل شود، دوران نقاهت را بگذراند و بعد به خانه برود. ...........
یعنی شعور طرف که خودش رو صاحب نظر میدونه ،اینقدر اب رفته است که انقلاب مردم رو ،که نوعی رویش دوباره ققنوس وار یک جامعه است را بیماری میداند !انهم انقدر شدید که باید برود ای سی یو وسی سی یو !!! .باطن فتنه گر۸۸ رو خدااینطوری اشکار میکنه.
اقای ..... اقای بازرگان کی معاون وزیر بوده و کی وزیر بوده که بعدبشود نخست وزیر تاو وزرای او باید اول معاون وزیر بشوند مگر سایر وزرای بازرگان قبل از وزرات معاون وزیر بودن
Iran, Islamic Republic of
اينهم خواب گذار تاريخ مصرف گذشته اصلاح طلبانه چند دلاري كف دستش ميگذارن پرت و پلا ميگه كه مردمو سرگرم كند
Iran, Islamic Republic of
يك زماني ميرفتن مسول لنگ به لنگ كردن كفش هاي دانشجويان فلان دانشگاه در پيتي دانشگاه امريكا را با چند دلار مياوردند كه داستان سراي بكنه بگه الان اينو ميارن
Iran, Islamic Republic of
ماهي را هروقت از اب بگيريد تازه است چاپيدنو از هر وقتي شروع كنيد خوشمزه است
Iran, Islamic Republic of
...
مشارکت + اصلاح طلب + کارگزاران = بی غیرتان تاریخ ایران
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر مشارکتی ها
....
مرگ بر ممد چاخان خاتمی خائن فتنه گر
,...
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
اینجوری که دیرتر ترور میشدی :)
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شهید مطهری از طیف روشنفکران به اصطلاح مذهبی مثل همین حجاریان و حلقه کیان دربیش از چهل سال پیش با عنوان " وهابیت شیعه " نام برد و دقیق تشخیص داد . بعضی خصوصیات مشترک فکری و عملی این جماعت با جریاناتی مثل داعش و طالبان عبارتست از : 1- نگاه قشری و سطحی به معارف دینی .2- عقل گریزی در مباحث اعتقادی 3- ظاهر گرایی افراطی 4-خشونت گرایی و تندروی 5- مخالفت افراطی با فلسفه و عرفان اسلامی و.. گروه هایی مثل فرقان و سازمان مجاهدین خلق و جریان مهدی هاشمی نمونه مشخص از جریان روشنفکری و اصلاح طلبی اد ایران معاصر است
عاصی
Iran, Islamic Republic of
خداوند انقلاب اسلامی را از شر این خناسان افساد طلب غرب زده ؛طاعون زده ؛مالیخولیا؛منافق؛ نشخوارکنندگان استفراق قرن هیجدهم اروپاییان بی سواد فیلسوف نما ؛دزد ؛بی درد ؛دائم المریض که خداوند برمرضشان بیفزاید نجات دهد وآنها را بخاطر بوی تعفنشان به درک اسفل سافلین بیندازد که بیشتر از این جامعه ی اسلامی مااز بوی تعفن این جماعت از خود راضی و هواداران مثل خودشان متاذی نشود آمین یا رب العالمین.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Netherlands
قطعاً و يقيناً جماعت پايدارى و دنباله هاشون هيچ گاه حرف امثال حجاريان را هضم نخواهند كرد ! به همين دليل هم فوراً بهش انگ نفاق ميزنند !