شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
سردار وحیدی در دومین همایش «اقتصاد دفاع»:

با کوله‌باری از تجربه وارد دهه‌پنجم انقلاب می‌شویم

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 672832
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به سلطه دلار در اقتصاد جهانی، شکستن این سلطه را عامل از بین رفتن قدرت پوشالی آمریکا دانست.
با کوله‌باری از تجربه وارد دهه‌پنجم انقلاب می‌شویم
به گزارش جهان نيوز، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در دومین همایش ملی «اقتصاد دفاع» با اشاره به تقارن این همایش با گام دوم انقلاب و بیاینه رهبر انقلاب گفت: با کوله باری از تجربه و توجه به افق های بلند وارد دهه پنجم خواهیم شد. همانطور که در قرآن کریم آمده است که خدا مومنین را کفایت می کند؛ این نگاه الهی در بیانیه رهبری وارد گام دوم انقلاب می شویم و در این مسیر اقتصاد یک نقش محوری دارد.

وی در ادامه افزود: در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، اقتصاد پایدار وجود دارد که با کمک آن مسئله جهاد انجام می پذیرد.

سردار وحیدی در ادامه با اشاره به سلطه دلار در اقتصاد جهانی،گفت: شکسته شدن سلطه دلار باعث از بین رفتن قدرت آمریکا می‌شود.

سردار وحیدی با بیان اینکه نگاه اسلام، جهانی است، اظهار کرد: بحث جهانی شدن که مطرح شده و برخی آن را تایید و رد می کنند، به معنای چنبره زدن بر روی اموال ملت هاست.

وی افزود: دولت های غربی بعد از آن که سازمان ملل تمام خواست آن ها برآورده نکرد ، یک‌ سری سازمان ها و کنوانسیون های فراملی و بین المللی را ایجاد کرده و مدعی نظارت بر مسائل مالی به ویژه بحث تامین مالی تروریسم هستند.

سردار وحیدی با بیان اینکه امروز بزرگترین پولشویی در آمریکا صورت می گیرد، اظهار داشت: طبق آمارهای بین المللی یکی از بزرگترین پولشویی ها در آمریکا و بعد در سوییس صورت می گیرد، یعنی مدعی مبارزه با پولشویی، در این ماجرا متهم است.

امروز بالاترین تامین مالی تروریست ها از سوی متحدان یا مزدوان آمریکا صورت مکی گیرد و به وضوح قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: این محاصره و جنگ اقتصادی در نوار غزه از سوی متحدان و مزدوران آمریکاست. مصر و اردن متحد کدام کشور هستند؟ امروز در ونزوئلا هم همین مسئله است. فشار اقتصادی به خاطر تنش بین نظام سیاسی این کشور با آمریکاست؛ سوء استفاده از سلطه دلار در اقتصاد جهانی کاملا مشهود است.

وی در ادامه گفت: یک نگاهی وجود داشته که اگر قرار است به صورت جهانی عمل کنیم، باید این کنوانسیون های استعماری که تحت عناوین زیبا این سلط را تحمیل می کنند قبول کنیم.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده یگانه است گفت: همان روز هم گفته می شد که نمی شود، مگر امام(ره) با دست خالی چه کار می خواهد بکند؟ اما با نصرت الهی و اعتماد به وعده الهی این اتفاق افتاد.

وی در ادامه گفت: امروز مقاوم سازی اقتصاد نیز مانند انقلاب اسلامی شدنی است. با توجه به احادیث معصومین و آیات شریف قرآن، راهی برای سلطه کفار بر مسلمانان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با تاکید مجدد بر اینکه سلطه امروز آمریکا وابسته به دلار است، اظهار داشت: امروز اگر سلطه دلار در دنیا بشکند، چیزی از قدرت پوشالی آمریکا نمی ماند. قطعا در این جنگ اقتصادی، باید تلاش کنیم و خدا هم راهی را به ما نشان خواهد داد تا پیروزی و موفقیت برای ما رقم بخورد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *