جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

وصیت یک محکوم شلاق به همکارانش

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 672830
این نکته بدیهیست که میرلوحی اگر درباره بدهی‌های شهرداری تهران چیزی غیر از آنچه قالیباف گفته در چنته می‌داشت؛ به دادگاه ارائه می‌کرد تا از مجازات شلّاق و حبس رهایی یابد.
وصیت یک محکوم شلاق به همکارانش
به گزارش جهان نيوز، محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران که به تازگی با شکایت قالیباف و حکم دادگاه به ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد؛ در واکنش به صحبت‌های قالیباف در یک برنامه تلویزیونی پیرامون شورای شهر تهران؛ با بیان اینکه متأسفانه شهردار قبلی تهران مجدداً ادعاهای قبلی خود را تکرار کرده و نه تنها منکر بدهی شده بلکه تهمت هم زده است، گفت: شهرداران سابق تهران همچون نجفی، افشانی و حالا هم حناچی با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد نمی‌خواهند عدد بدهی را بولد کنند چرا که مانعی برای جذب سرمایه گذاری کنند اما حالا با ادبیاتی سخیف اظهاراتی بیان شده است.

به گزارش ایسنا، او همچنین تصریح می‌کند: از دفتر حقوقی شهرداری تهران نیز می‌خواهم که اقدام حقوقی و قضائی لازم در این خصوص انجام دهد.

میرلوحی همچنین در مصاحبه‌ای دیگر نیز در اشاره به صحبت‌های قالیباف پیرامون بدهی‌های شهرداری تهران؛ با بیان این‌که ما پیش از این ملاحظه می‌کردیم و با توجه به شرایط، گزارش را منتشر نمی‌کردیم! گفته است: «ما در شرایطی هستیم که سیاست مدیریت شهری این است که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت کند و حتی می‌خواهیم اوراق مشارکت منتشر کنیم و ممکن است اعلام مداوم بدهی‌ها بر روی سطح همکاری‌ها اثرگذار باشد، اما متاسفانه این عاملی شده است که رقبا و مدیریت قبلی شهری از این مبحث بهره‌برداری غیرصحیح کرده و کم‌لطفی می‌کنند!»

او می‌افزاید: شش الی هفت ماه است که گزارش رسمی مالی با امضای پنج نفر روی میزم است. ارائه آن به روزنامه‌ها کاری ندارد، اما به نظرم درست نیست در شرایطی که بنگاه‌های بدهکار خوشنام نیستند، این کار را انجام دهیم.

*محسن هاشمی، رئیس شورای شهر اصلاح‌طلبان نیز طی اظهاراتی در همین رابطه گفته است: «دو عضو محترم شورا میرلوحی و خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدیدنظر این مشکل حل شود. همچنین بخشی اظهارات اخیر قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورای شهر بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.»

میرلوحی با شکایت قالیباف برای افترا، نشر اکاذیب و توهین محکوم شده است.
این فرد در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا مدعی بدهکاری کلان و فساد قالیباف در دوران شهرداری شده و اینطور گفته بود که قالیباف بدهی ۵۲ هزار میلیاردی برای شهرداری تهران بر جا گذاشته و پرداخت‌های خاصی هم به برخی احزاب و مداحان داشته است!

او همچنین قالیباف را عامل نابسامانی‌ها معرفی کرده بود.

مع‌الوصف اما صحت هیچیک از این حرف‌ها برای دستگاه قضایی به اثبات نرسید و هم‌اکنون میرلوحی در انتظار مجازات است.

میرلوحی همچنین در حالی پس از محکوم شدن خود ادعا می‌کند که "ممکن است اعلام مداوم بدهی‌ها بر روی سطح همکاری‌ها اثرگذار باشد"! که یکی از شاه‌بیت‌های اصلی حملات او و همکارانش طی ۲ سال گذشته علیه قالیباف، تأکید بر مسئله بدهی بوده است!

این نکته بدیهیست که میرلوحی اگر درباره بدهی‌های شهرداری تهران چیزی غیر از آنچه قالیباف گفته در چنته می‌داشت؛ به دادگاه ارائه می‌کرد تا از مجازات شلّاق و حبس رهایی یابد.

گفتنیست، صحبت‌های اصلاح‌طلبان و کسانی از وابستگان حلقه انحرافی درباره «املاک نجومی» و ارتباط این پرونده با قالیباف نیز هرگز به اثبات نرسید.
چپ‌ها همچنین در ماجرای «هزاران بورسیه غیر قانونی» هم مدتها به مردم دروغ گفتند اما وزارت علوم دولت روحانی در سرانجام بررسی این پرونده فقط توانست ۳۹ نفر را از ادامه تحصیل محروم کند.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *