جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت ۱۳۷۰ واگن مترو کلانشهرها

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 672756
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: وضعیت ۱۳۷۰ واگن باقی‌مانده برای مترو شهرهای کشور تا اردیبهشت و خرداد ۹۸ مشخص می‌شود.
آخرین وضعیت ۱۳۷۰ واگن مترو کلانشهرها
به گزارش جهان نيوز به نقل ازمهر، حسین رجب‌ صلاحی در خصوص آخرین وضعیت متروی شهر پرند، اظهار داشت: این خط مترو از پروژه‌های زیرمجموعه شهرهای جدید است که تا فرودگاه امام (ره) توسط شهرداری تهران احداث شده است. چند هفته پیش جلسه‌ای در خصوص تعیین تکلیف این خط برگزار و اعلام شد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این خط لازم است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شد زمین‌هایی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به پیمانکار داده شود تا بخش باقی‌مانده خط پرند تکمیل شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص اینکه گفته می‌شود زمین‌هایی که قرار است به پیمانکار واگذار شود، ارزشمند نبوده، افزود: قیمت زمین‌ها توسط دو کارشناس رسمی دادگستری مشخص شده بنابراین قیمت اعلام شده، حقیقی است.

رجب صلاحی درباره اینکه چرا خطوط متروی اقماری پیشرفت اندکی دارند، تصریح کرد: برای توسعه خطوط متروی شهرها، امکان انتشار اوراق مشارکت وجود دارد اما در خصوص متروهای اقماری چون باید شرکت عمران شهرهای جدید هزینه کند، امکان استفاده از این امتیاز وجود ندارد بنابراین این متروها نسبت به خطوط مترو شهری دچار عقب‌افتادگی هستند.

وی درباره آخرین وضعیت ۲۰۰۰ واگنی که قرار بود به مترو شهرها اختصاص یابد، گفت: ۶۳۰ واگن به مترو تهران اختصاص یافت، از ۱۳۷۰ واگن باقی‌مانده، ۷۵۰ واگن مربوط به مترو شیراز، اصفهان، تبریز، کرمانشاه و...، است و بیش از ۵۰۰ واگن دیگر نیز دوباره سهم مترو تهران، مشهد و کرج خواهد بود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: این هفته جلسه راهبردی در خصوص نحوه واگذاری این واگن‌ها برگزار می‌شود که دو بحث در این جلسه دنبال می‌کنیم؛ نخست جنس بدنه این واگن‌ها و دیگری، نحوه واگذاری واگن‌ها که به صورت تک تشریفات یا مناقصه برگزار ‌شود. در حال حاضر اسناد مناقصه آماده است و تنها باید در خصوص آن تصمیم‌گیری نهایی شود.

رجب صلاحی با بیان اینکه در مناقصه اولیه، کشف قیمت واگن‌ها انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مناقصه هر واگن ۲۰۰ هزار یورو، پایین‌تر از نرخی بود که به ما اعلام شد. همچنین اردیبهشت تا خرداد سال آینده ، وضعیت واگن‌های باقی‌مانده مشخص می‌شود که چه نتیجه‌گیری و تَرک تشریفاتی مبتنی بر برگزاری مناقصه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *