پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نخستین اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در عربستان

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 672736
منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که شماری از فعالان سیاسی زندانی در عربستان در اعتراض به شرایط نا مناسب زندان‌های این کشور و برخورد نامناسب با آنها دست به اعتصاب غذا زدند.
نخستین اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، منابع محلی اعلام کردند که تعدادی از فعالان سیاسی زندانی در عربستان در اعتراض به شرایط نامناسب زندان های این کشور و برخورد نامناسب با آنها دست به اعتصاب غذا زدند.

«عبدالله حامد» از فعالان انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان اعلام کرده که در اعتراض به برخورد نامناسب با وی در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.پس از اعلام خبر اعتصاب غذای «عبدالله حامد»، شمار دیگری از زندانیان سعودی از جمله «محمد القحطانی» و «عبدالکریم الخضر» نیز به این اعتصاب پیوستند.

القحطانی و حامد فعالان انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان هستند که در سال ۲۰۱۳ به ترتیب به ۱۰ و ۱۱ سال زندان محکوم شدند.حکومت ریاض تحت نظارت محمد بن سلمان از اوایل ۲۰۱۷، بازداشت‌ها و محاکمه‌های مخالفان و فعالان را در این کشور به شدت افزایش داده‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *