جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بارش‌ برف در برخی شهرها از سه‌شنبه/افت دما تا ۸ درجه در شمال شرق

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 672676
روز سه‌شنبه در استان اردبیل بارش برف، در سواحل خزر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، در استان گلستان برف و باران، در استان‌های خراسان شمالی و رضوی بارش برف و در خراسان جنوبی هم برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
بارش‌ برف در برخی شهرها از سه‌شنبه
به گزارش جهان نيوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، سامانه بارشی که در کشور فعال بود امروز در حال تضعیف شدن و عبور از کشور است.

با این حال امروز در برخی مناطق غرب کشور، رگبار پراکنده باران، در برخی مناطق شمال غرب بارش خفیف، در سواحل خزر بارش پراکنده و در خراسان شمالی بارش برف و باران ادامه دارد.

امروز همچنین در استان هرمزگان و تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان‌ رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد را شاهد هستیم.

فردا شدت بارش‌ها در استان گیلان و غرب مازندران است، همچنین موج جنوبی سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان می‌شود.

فردا در برخی مناطق غرب کشور رگبار باران رخ خواهد داد و روز سه‌شنبه با عبور سامانه بارشی و شمالی شدن هوا روی دریای خزر در استان اردبیل بارش برف، در سواحل خزر بارش باران، در ارتفاعات سواحل بارش برف، در استان گلستان برف و باران، در استان خراسان شمالی برف، نیمه شمال خراسان رضوی برف، استان خراسان جنوبی و برخی مناطق خراسان رضوی برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه در شمال شرق کشور افت دما رخ خواهد داد که حدود ۴ تا ۸ درجه نسبت به روزهای پیش، سردتر خواهد شد.

روز دوشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و ۲ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و یاسوج و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۲۷ بهمن سال جاری ۱۶۳.۳ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۵۰.۸ میلی‌متر بوده است. بنابراین بارش سال جاری ۲۲۱.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۲۷.۶میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۹ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و یکم سال زراعی متعلق به نورآباد ممسنی در استان فارس و میناب در هرمزگان به میزان ۶۰.۶میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه زرآباد در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۵.۸ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه چالدران در استان آذربایجان غربی به منفی ۱۱.۷ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *