جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد

افزایش موتورسیکلت‌های برقی در شهر تهران

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 672617
رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به سهم موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا، با ارائه تسهیلاتی به دنبال افزایش موتورسیکلت‌های برقی در شهر تهران هستیم.
افزایش موتورسیکلت‌های برقی در شهر تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن هاشمی در پایان صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت:‌ این جلسه با کمی تأخیر به دلیل برگزاری جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران برگزار شد. 

وی گفت: عمده جلسه هم‌اندیشی درباره گزارش از عملکرد شهرداری تهران بود که قرار شد هفته آینده شهردار تهران گزارش صد روزه‌ای را درباره عملکرد خود در این مدت در صحن علنی شورای شهر ارائه دهد. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: در ادامه این جلسه در خصوص دادگاه میرلوحی و خداکرمی از اعضای شورای شهر تهران مواردی مطرح شد و اعضا در این خصوص نظرات خود را ارائه دادند و اظهار ناراحتی کردند. 

هاشمی گفت:‌ از سوی دیگر از صدا و سیما درخواست داریم که پاسخ اعضای شورای شهر را درخصوص موارد مطرح شده در برنامه بدون توقف ارائه دهند. وی افزود: نباید اقداماتی انجام شود که احساس غیرعادلانه ایجاد شود. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در جلسه امروز، مواردی در مورد باغات مطرح شد و در ادامه این جلسه، در خصوص بدهی شهروندان به شهرداری تهران نیز مواردی مطرح شد که نهایتا این طرح رد شد. 

وی اظهار کرد: در ادامه این جلسه، اضافه شدن دو تبصره به قوانین میادین میوه و تره‌بار مطرح شد و مورد تأیید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

وی افزود: در ادامه پیشنهاداتی نیز درباره خانه موزه سیمین و جلال مطرح شد که مقرر شد برای بازدید از این موزه، ورودیه‌ای از افراد گرفته شود و در مابقی خانه موزه‌ها نیز این ورودیه‌ها از شهروندان اخذ شود. 

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از وزارت نفت از برقی شدن موتورسیکلت‌ها گفت‌: این حمایت براساس قانون صورت می‌گیرد و در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت است. 

هاشمی گفت: کمیته‌ای تشکیل شده است که مشخص کند با برقی شدن موتورسیکلت‌ها چقدر در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد و وزارت نفت نیز قرار شده کمک‌های مالی در این راستا داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از آلودگی هوای شهر تهران از موتورهای بنزینی است، گفت: در حال حاضر ۳ میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد که ۲ میلیون آن فعال است و ما اخیرا از یک شرکت صنایع دفاع بازدیدی همراه با شهردار تهران داشتیم که این شرکت باطری‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند بر روی این موتورسیکلت‌ها نصب و دیگر نیازی به مصرف بنزینی برای موتورسیکلت نداشته باشیم. 
وی ادامه داد: موتورسیکلت‌های برقی باید در شهر تهران افزایش یابد و تسهیلات لازم برای خرید این موتورسیکلت‌ها داده شود. 

هاشمی گفت: همه دستگاه‌های ذیربط باید به وظایف خود عمل کنند تا آلودگی هوا در شهر تهران کاهش یابد و تعداد موتورسیکلت‌های برقی نیز افزایش یابد. 
رئیس شورای شهر تهران در باره لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران گفت: لایحه بودجه در کمیسیون‌ها مطرح شده است و زمان پیشنهادات اعضای شورا در خصوص بودجه به اتمام رسیده و تا ۱۰ اسفند به مدت یک هفته در صحن علنی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

وی درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز گفت: در حال حاضر میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران کاهش یافته است و به دنبال آن هستیم  که هر چه زودتر ۲۰ درصد از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *