پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

خورخه آریزا: آمریکا از ونزوئلا وحشت دارد

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 672610
وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به اقدامات اخیر کاخ سفید علیه نماینده کشورش در سازمان ملل متحد اعلام کرد آمریکا از واقعیت ونزوئلا وحشت دارد.
خورخه آریزا: آمریکا از ونزوئلا وحشت دارد
به گزارش جهان نيوز، «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به تصمیم اخیر وزارت امور خارجه آمریکا برای ممانعت از سفر «ساموئل مونکادا» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل به خارج از نیویورک، اظهار داشت: «آمریکا از سخنان ونزوئلایی‌ها می‌ترسد و از حقیقت ونزوئلا وحشت دارد. آمریکا با اقدام اخیر خود می‌خواهد صدای دولت قانونی ونزوئلا را خفه کند اما موفق به این کار نخواهد شد.»

یک روز پس از آن‌که نماینده ونزوئلا طی سخنرانی خود در سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) در واشنگتن به‌شدت از سیاست‌های کاخ سفید در قبال تحولات اخیر ونزوئلا انتقاد کرد، وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی جنجالی تصمیم گرفت اقامت وی آمریکا را به شهر نیویورک محدود و از ترددش به سایر شهرهای آمریکا جلوگیری کند.

آمریکا می‌کوشد ونزوئلا را از سازمان کشورهای آمریکایی اخراج کند و در همین راستا اخیراً فشارهای خود به دیپلمات‌های ونزوئلا در این سازمان و نیز سازمان ملل متحد را افزایش داده است. با این حال وزیر امور خارجه ونزوئلا تأکید کرده است که کشورش تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد و تا پیش از موعد تعیین‌شده (۲۷ آوریل- ۷ اردیبهشت) سازمان کشورهای آمریکایی را ترک نخواهد کرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *