شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۴
۴۰
ارزیابی ویژه//

عضو سابق دایره ضدجاسوسی نیروی ارتش آمریکا چگونه جذب ایران شد؟/ خانم «الفرد ویت» چه اطلاعات فوق محرمانه ای از آمریکا را به ایران داده؟

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 672608
از سال 2012 تا سال 2013 خانم «ویت» در بازگشت به آمریکا در اختیار سرویس اطلاعاتی ایران بوده و عملا با ماموریت تعریف شده سرویس اطلاعاتی ایران به آمریکا بازگشته است. او یکسال کامل اقدامات درخواستی ایران در آمریکا را انجام داده و طبیعی است که پس از یکسال بادست پر به ایران بازگشته است.
عضو سابق دایره ضدجاسوسی نیروی ارتش آمریکا چگونه جذب ایران شد؟/ خانم «الفرد ویت» چه اطلاعات فوق محرمانه ای از آمریکا را به ایران داده؟
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی‌جهان‌تیغی:‌روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات سابق ضد اطلاعات آمریکا گزارش داده «مونیکا الفرد‌ویت» عضو سابق دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی آمریکا که به ایران گریخته، ضربات‌شدیدی بر عملیات‌های جاسوسی کشور خود وارد آورده است.

اما «مونیکا الفرد‌ویت» کیست؟ چگونه جذب نهادهای اطلاعاتی ایران شده؟ چه اطلاعات ارزشمندی به ایران داده است؟ ابعاد اطلاعات لو داده شده توسط وی چیست و چه میزان به سرویس اطلاعاتی آمریکا ضربه وارد کرده است؟

گرچه در ایران هیچ نهاد امنیتی این مساله را نه تایید و نه تکذیب کرده اما براساس آنچه توسط نهادهای رسمی و منابع رسانه‌ای آمریکا منتشر‌شده، می توان چند مساله راهبردی ذیل را استخراج کرد:

الف: مونیکا الفرید ویت، ۳۹ ساله، ده سال به عنوان افسر دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی خدمت کرده و پس از نیز فعالیت های مشترکی با وزرات دفاع آمریکا داشته است. بنابر گزارش‌های منتشر شده خانم «ویت» در سال ۲۰۱۳ همکاری اطلاعاتی خود را با ایران آغاز کرده است. بدین معنا که وی پس یک دهه فعالیت اطلاعاتی و در اوج پختگی به لحاظ اشراف و تحلیل اطلاعاتی به استخدام سرویس اطلاعاتی ایران درآمده است. همچنانکه وزارت دادگستری آمریکا اذعان کرده که خانم «ویت» توانسته بوده در مدت خدمت در ارتش و همکاری با پنتاگون، بالاترین ارزیابی‌های امنیتی را پشت سر بگذارد و به همین علت به اطلاعات فوق محرمانه دسترسی داشته است. او همچنین بارها به خارج از آمریکا اعزام شده بود تا عملیات‌های ضدجاسوسی انجام دهد. عجیب نیست که یک مقام سابق امنیتی آمریکا درباره او گفته که اگر قرار باشد به خرابکاری‌های مونیکا الفرید ویت نمره‌ای از ۱ تا ۱۰ بدهد، نمره ۷ یا شاید ۸ را مناسب بداند. همچنین الفرید‌ویت آنقدر مهره خطرناکی محسوب میشده است که یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا گفته است؛ وقتی که مونیکا ویت به ایران گریخت، نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به یک سری «اقدامات دفاعی» دست زدند تا آسیب‌هایی را که او وارد آورده بود به حداقل برسانند. با این تفاسیر جذب و به استخدام درآوردن وی توسط سرویس اطلاعاتی ایران، یک موفقیت مهم برای نهادهای امنیتی کشور البته در میان مواردی است که تاکنون علنی شده، محسوب می‌شود.

ب: آن طور که دادگستری آمریکا می‌گوید مونیکا ویت در فوریه سال ۲۰۱۲ (هفت سال پیش) برای حضور در کنفرانس "هالیوودیسم" به ایران می‌رود. یعنی زمانی که به ایران آمده، به عنوان یک چهره اطلاعاتی و پوششی و در راستای ماموریت های اطلاعاتی به ایران آمده است. حال سوال اساسی این است که در تهران به ویت چه گذشته که او به عنوان جاسوس آمریکایی به ایران آمده و سپس به عنوان یک جاسوس ضدآمریکایی برگشته است؟! یک فرضیه محتمل این است که اساسا وی از قبل از آمدن به ایران مورد شناسایی قرار گرفته بوده و عملا سرویس اطلاعاتی ایران از مدتی قبل انتظار او را می‌کشیده است. البته سیر تغییر اعتقادات مذهبی نیز در مونیکا الفرید ویت نیز در این میان قطعا بی‌تاثیر نیست.

ج:  اما «مونیکا الفرد ویت» برای سرویس اطلاعاتی ایران چه کرده است؟ بر اساس ادعای وزارت دادگستری آمریکا او در جریان سفر سال 2012 خود و در دیدار و تعامل با یک شهروند ایرانی-آمریکایی که در این پرونده فرد الف معرفی شده با نهادهای امنیتی ایران آشنا می‌شود و یک سال بعد، یعنی در ماه اوت سال ۲۰۱۳ در جریان سفری دیگر به ایران در حالی که خانه و تجهیزات کامپیوتری لازم در اختیار او قرار داده می‌شود شروع به لو دادن اطلاعات محرمانه می‌کند و اسامی چند مامور امنیتی آمریکایی را که با آنها همکاری می‌کرده یا آنها را می‌شناخته به ماموران اطلاعاتی ایران می‌دهد. همچنین علاوه بر لو دادن ماموران آمریکایی او اطلاعات فوق‌سری همچون هویت چند نفر از جاسوس‌های دوجانبه بخش ضداطلاعات ارتش آمریکارا به مقام‌های ایرانی داده و جالب آنکه در گزارش منتشر شده نهادهای آمریکایی آمده است که سرویس اطلاعاتی ایران نیز آنها را شناسایی و در واقع مورد اشراف کامل اطلاعاتی قرار داده است. در گزارش های آمریکایی آمده است که «مونیکا الفرد ویت» همچنین می‌دانسته که ایالات متحده چگونه ارتباطات مخابراتی خارجی را رهگیری می‌کند. او  علاوه بر این‌ها از عملیات‌های مخفی ارتش آمریکا در نقاط مختلف خاورمیانه باخبر بوده است. در هر صورت همین فهرست کفایت می کند تا به صراحت و بدون گمانه گفته شود که ایران ضربه ضدااطلاعاتی سنگینی به آمریکا زده است.

د: اما به نظر می رسد که قضیه پیچیده‌تر از موضوعات گفته شده باشد. در اینباره به نکات ذیل نیز توجه بفرمایید:

1- از سال 2012 تا سال 2013 «ویت» در بازگشت به آمریکا در اختیار سرویس اطلاعاتی ایران بوده و عملا با ماموریت تعریف شده سرویس اطلاعاتی ایران به آمریکا بازگشته است. او یکسال کامل اقدامات درخواستی ایران در آمریکا را انجام داده و طبیعی است که پس از یکسال بادست پر به ایران بازگشته است. اطلاع دقیقی از ابعاد این اطلاعات در اختیار نیست ولی او طی یکسال آنقدر کارش را در آمریکا به خوبی انجام داده که تنها با استفاده از برخی تجهیزات کامپیوتری موجود در ایران، توانسته اطلاعات محرمانه آمریکا را به صورت مستقیم در اختیار افسران اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار بدهد.

2- بستر اصلی عملیات اطلاعاتی که ایران در این پرونده بر آن سوار شده فضای مجازی بوده است. به همین دلیل طبیعی است که نتیجه گیری شود که حجم بالایی از داده‌های اطلاعاتی در این بستر به سرعت و همچنین به سادگی قابل انتقال به ایران شده است.

3- بر اساس ارزیابی صورت گرفته شده، سرویس امنیتی ایران با شناسایی جاسوسان جدید آمریکایی عملا مجموع اخبار فوق محرمانه فراتری از داده‌های اطلاعاتی و شخصی خانم «الفرد ویت » را نیز  اینک در اختیار دارد. ضمن اینکه دستیابی و اشراف بر جاسوسان شناسایی شده جدید آمریکایی به صورت طیعی زمینه جذب و به دام انداختن آنها را نیز برای ایران فرآهم کرده است. بدین ترتیب ایران عملا به شبکه ای از جاسوسان دوطرفه دسترسی پیدا کرده که عمق آن نیز به راحتی قابل کشف کردن نیست.

4- در پرونده خانم «الفرد ویت» عملا توان و قدرت سایبری ایران نیز نمایان شده است. آنچه آمریکایی‌ها تاکنون در این پرونده اذعان کرده‌اند نشان می‌دهد که ایران توان بدست آوردن اطلاعات از لایه‌های به شدت کنترل شده در فضای اینترنت را در اختیار دارد. این توانمندی مخفی نیز بگونه‌ای است که اطلاعات را گاه بدون اطلاع سرویس مقابل می‌تواند جمع آوری کند.

5- بر اساس گزارش‌های منتشرشده رسانه‌های آمریکایی خانم «الفرد ویت» توانایی علمی و اشراف اطلاعاتی نحوه رهگیری ارتباطات مخابراتی خارجی را داشته است. انتقال این اطلاعات به ایران به معنایی این است که ایران در چند سال اخیر حفاظت پیشدستانه قابل توجهی دربرابر جمع آوری اطلاعات از طریق ارتباطات مخابرانی در مواجه با افسران اطلاعاتی آمریکا داشته ‌است.  

6- بر اساس آنچه منابع آمریکایی اذعان کردند، ایران در چند سال گذشته با در اختیار داشتن این مهره اطلاعاتی اقدامات گسترده و تاثیر گذاری در زمین اطلاعاتی آمریکا  انجام داده است. زیرا آمریکایی‌ها غیرمستقیم اعتراف کرده‌اند که پس از خوردن ضربات متعدد از طرف سرویس امنیتی ایران، مجبور به اتخاذ تدابیر جدید و گسترده دفاعی شده‌اند. مدت زمان در اختیار ایران برای وارد کردن ضربات به فضای اطلاعاتی آمریکا نیز قابل توجه است. چندین ماه فرصت برای زدن ضربات به یک سرویس متخاصم زمان فوق العاده‌ای محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که ارزیابی فوق تنها بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی تنظیم شده و فرض آن بر تایید و یا تکذیب نهادهای امنیتی داخل ایران و صحت همه دادهای این پرونده تازه بازشده در آمریکا نیست.

*مدیر‌مسئول جهان‌نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.... من که فکر نمی کنم!!!
🎯
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا چند وقت قبل فرموده بودند که ؛؛امریکا هیمنه ای پوشالی بیش نیست ؛؛ ضربه های متعدد در غرب آسیا به منافع امریکا موید این مطلب است.در ضمن در مورد ویروسی که امریکا با ان تجهیزات اتمی نظنز را مورد حمله قرار داد وکشف شد ،پاک شدن کل کامپیوترهای شرکت نفتی ارامکو در عربستان ونیز هک شدن 5بانک در امریکا ؛به طوریکه چند روز از دسترس خارج شدند ،به گفته امریکا توسط ایران انجام شده بود وبرای همین از اونوقت امریکا هیچ غلطی در حمله هکری به ایران نمیکنه.کدخدا باوران هستند که باور نمیکنند ،کدخداشون از پوشال است وبس!
United States
آخه شما اصلا فکر هم دارید که بکنید!؟
همه مرعوب و مجذوب غرب شدین!
Iran, Islamic Republic of
چرا جوش مياري اگر كسي شك كرد مجذوب غرب شده صد رحمت به داعش
Iran, Islamic Republic of
اينها مسائل پيچيده اي هستند نميشود زود قضاوت كرد زمان شوروي سابق معاون كا گ ب به آمريكا پناهنده شد و يك سري اطلاعات ناب را لو داد
پس از مدت نسبتا طولاني با اطلاعات ناب تر به شوروي برگشت خب
حديث مفصل بخوان ....
Iran, Islamic Republic of
نکن شما راحت باش
Iran, Islamic Republic of
مسأله جاسوسي از مسائل چالشبرانگيز در فقه و متون ديني بوده و ناظر به فعاليت
فردي است كه بهطور پنهاني و نامحسوس به گردآوري اطلاعات ميپردازد و از اين
رهگذر، به اهدافي دست مييابد. از زمان تكوين نخستين جوامع بشري تا شكلگيري
دولتهاي مدرن انديشه سامانبخشي به حكومت و رفع نيازهاي سياسي و امنيتي آن، از
مهمترين دغدغههاي حاكمان و فرمانروايان بوده است
Iran, Islamic Republic of
، دولتها در راستاي
رفع نيازيهاي خود و استحكامبخشي به تشكيلات حكومتي خود و مصونيت آن در برابر
رخنه دشمنان اطلاعات و اخبار را جمعآوري ميكردند. حفاظت و امنيت در عرصههاي
گوناگون حكومت، همواره مورد توجه حكومتها بوده است؛ زيرا هيچ نظام و حكومتي
در جهان بدون داشتن دستگاه اطلاعاتي مقتدر نميتواند به حيات خود ادامه دهد
Iran, Islamic Republic of
دولتها ناگزيرند در اين زمينه گامهايي در تشكيل سازمانهاي اطلاعاتي و جاسوسي
بردارند. كاركرد اين سازمانها و تشكيلات، جمعآوري اطلاعات از جريانهاي دروني و
از دشمنان خارجي نظام در راستاي مقابله با نفوذ دشمنان و حفظ اسرار نظام از آسيبهاي
احتمالي است. امروزه، هنر جاسوسي و كسب اطلاعات از نيروها و امكانات دشمن
بيشترين توجه را در ميان حكومتها به خود معطوف كرده است، بهطورى كه در
دانشگاهها دانشجويانى را در اين راستا پرورش ميدهند؛ زيرا پيروزى و برترى بر دشمنان
و مصونماندن نظام در برابر رخنه منافقين داخلي و دشمنان خارجي در گرو اطلاعات و
اخبار درباره نيروها، تجهيزات و نقشههاي آنان است. در زمينه اهميت جاسوس و
جاسوسي ناپلئون ميگويد: «در جنگها، داشتن يك مرد هوشمند متخصص امور
اطلاعات از هزار رزمنده ميدان جنگ براى پيروزى مؤثرتر است».
Iran, Islamic Republic of
حكومت اسلامى چارهاى جز اين ندارد كه به اين مسألة مهم و حياتى توجه كرده و از
آن طريق نظام اسلامى را تقويت كند. همانطور كه شخص پيامبر(ص) و
اميرالمؤمنين(ع) در جنگهاى گوناگون، برنامهريزى براى كسب اطلاعات از دشمن را
معمول مىداشتند (منتظري، 1409 ،ج4 :320 .(بسيارى از كشورها سازمانهاى جاسوسى
گستردهاي به وجود آوردهاند، كه به وسيله آنها چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح،
به جمعآورى اطلاعات و اسرار از كشورهاي ديگر ميپردازند. فلسفه وجودى
سازمانهايى مانند سيا در آمريكا، گشتاپو در آلمان نازى، و موساد در اسرائيل، كسب
اطلاعات و اخبار به نفع كشورهاى متبوع خود است. البته نوع، روش و هدف سازمانهاي
اطلاعاتي در كشور اسلامي با ساير كشورهاي غربي و غيراسلامي قدري متمايز است.
Iran, Islamic Republic of
ميان اقوام و ملل مسئله جاسوسى و تربيت جاسوس مورد توجه بوده است. براي
143
سياست متعاليه
 سال ششم
 شماره بيستم
97 بهار 
جواز جاسوسي
براي نظام سياسي
در فقه شيعه
(156 تا 141)
مثال، در ميان مصرىها از پنج هزار سال پيش، سازمانهاي جاسوسى شكل گرفته، و
جاسوسى به عنوان يك هنر مهم ميان آنان مورد توجه بوده است و در يونان باستان نيز
اين مسئله سابقهاى طولانى دارد، بهطورى كه داستانهاى جاسوسى به اشعار هومر شاعر
يوناني راه يافته است
Iran, Islamic Republic of
جمعآوري اخبار و اسرار نظامى و امنيتي از ديرباز در عرصههاي
گوناگون، بهويژه جنگها متداول بوده است و افرادي به عنوان جاسوس تحركات نظامى
دشمن را زير نظر ميگرفتند، يا بهطور ناشناس داخل حيطه نظامي دشمن ميشدند و
اطلاعات بهدستآمده را به فرمانده خود گزارش ميكردند. در جنگهاى اسلامى نيز اين
شيوه معمول بوده است و مسلمانان به اين مسأله توجه ويژهاي داشتند. البته مسأله جاسوسي
به عنوان موضوعي مستقل در آثار فقهي فقيهان مورد بحث قرار نگرفته است اما در ذيل
برخي از عناوين و ضوابط مانند حفظ نظام ميتواند قرار گيرد. در همين زمينه، شيخ
طوسي از فقيهان شيعه بر اين باور است كه هرگاه اصل و كيان اسلام در خطر باشد، جهاد
و دفاع از نظام اسلامي و دستاوردهاي آن واجب است
Iran, Islamic Republic of
شيخ انصاري
در بحث حفظ و اقامه نظام بر اصل ضروري و واجببودن آن تكيه ميكند و با توجه به
اين اصل برخي مشاغلي را كه نظام اسلامي بر آنها متوقف است، واجب كفايي ميداند
(انصاري، 1415 ،ج2 :137 .(امام خميني در راستاي اهميت حفظ نظام اسلامي ميگويد: «حفظ
اسلام از واجبات مؤكد است و اختلال در امور مسلمانان امري ناپسند و مبغوض است و
نظام اسلامي برپا نميماند و از اختلال آن نيز جلوگيري نميگردد، مگر به وسيله والي و
حكومت»
Iran, Islamic Republic of
حفظ نظام اهميت ويژهاي دارد و صيانت از نظام
سياسي در گرو مراقبت و انجامدادن فعاليتهاي اطلاعاتي، امنيتي و جاسوسي از دشمن يا
فرستادن جاسوس به كشورهاي دشمن و كنترل برخي عناصر مشكوك به خرابكاري
است.
Iran, Islamic Republic of
جاسوس در اصطلاح
بر اساس يافتههاي تحقيق و نگرش برخي فقهاي عظام براي تجسس و جاسوسي
اصطلاح شرعي يا متشرعي در شريعت اسلام وارد نشده است و اگر در جايي هم به عنوان
موضوعِ حكمي بهكار رفته باشد، بايد بهمعناي لغوي آن حمل شود
Iran, Islamic Republic of
ادله جواز جاسوسي
ادله فراواني وجود دارد كه جاسوسي از دشمنان را مطلوب ميداند و جواز آن را اثبات
ميكند كه در يك تقسيمبندي ميتوان آن ادله را به دو قسم، نقلي و عقلي تقسيم كرد:
.ادله نقلي
احاديث زيادي وجود دارد كه مسأله جاسوسي را در راستاي حفظ موجوديت نظام
اسلامي جايز شمرده است، گرچه اين ادله از باب عنوان ثانوي قابل ارزيابي است، و از
باب عنوان اولي نميتوان اين دلايل را مستمسك قرار داد. طبق بررسي انجامگرفته در
گفتار و سيره پيامبر(ص) و ائمه معصومين(ع) اين مطلب نمايان ميشود كه آن
بزرگواران در همه عرصههاي زندگي اجتماعي چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح،
نسبت به جاسوسي و جمعآوري اطلاعات براي اشراف اطلاعاتي بر اهداف خود، توجه
ويژهاي داشتهاند و از ابزارهاي گوناگون و روشهاي مناسب براي كسب اطلاعات براي
هدف خاصي استفاده ميكردند و اين مهم در اخبار و روايات انعكاس يافته است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فکر نکن، مطمئن باش که اینطوره ...
Iran, Islamic Republic of
شما اصلا نمیخواد فکر بکنی و بگیر بخواب
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ممکن است که اطلاعاتی سوخته را هم بدهدبرای جلب اعتماد وضربه ی بعدی ...بدرموارد اطلاعاتی امنیتی به هیچ
غریبه اعتماد نباید ...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه گیری!
Iran, Islamic Republic of
جهان زشت نیست مطلب بهتون بدن منتشر کنی
Iran, Islamic Republic of
دردت اومده ؟!
Iran, Islamic Republic of
مطلب خوب رو باید منتشر کرد البته منبع خبر باید ذکر شود.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سربازان گمنام امام زمان (عج ) که از سوی خمینی کبیر به این نام ملقب گشتند.شیر مادر حلالتان
Iran, Islamic Republic of
این هم مربوط به قدرت وزارت در زمان دولت سابق و وزارت کسی است که ریگی را در هوا شکار کرد....
Iran, Islamic Republic of
جاسوس آمریکاست حالا ی روسری کرده سرش
فرانک
United States
بیچاره خیلی پیر و شکسته شده!!! بیمار هم شده؟؟
Iran, Islamic Republic of
بیمار امثال شمایید که یک فرد غیر مسلمان توفیق آدم شدن پیدا میکنه و شما به ظاهر مسلمونا، توفیق فهم داشته های خود رو از دست میدید!! اینه که میگن عاقبت بخیری هم چیز خوبیه!
فرانک
United States
از کجا فهمیدی بیمارم؟؟. الحمدلله دارو مصرف میکنم و الان بهترم دکتر جان. الحمدلله خداوند من را دوست دارد. الهی شکر. فکر کنم معنی کلمه ی بیمار را نمی دانی.همه ی انسانها بیمار میشوند.
Iran, Islamic Republic of
طبق قرارداد لیسبون اگر محصولی به نام کشوری ثبت بشه کشورهای دیگه باید برای صادراتش از اون کشور اجازه بگیرن زعفران هدیه ای بود که گویا احمدی نژاد به افغانستان داد و افغانستان داره تلاش میکنه زعفران رو به نام خودش ثبت کنه در نمایشگاه برلین حجم و میزان صادرات زعفران افغانستان بیشترین میزان بود اگر زعفران به نام افغانستان ثبت بشه ایران برای صادرات زعفرانی که مال خودش بوده باید از افغانستان اجازه بگیره نفت و گازموم که با تحریم مواجهه حالا اگر زعفران به نام افغانستان ثبت بشه آیا افغانستانی که حق آبه هیرمند و نمیده اجازه صادرات زعفران به ایران و میده ؟ بغل گوشتون کشور محصور در خشکی افغانستان و که در دنیا یه کشور تریاک میشناختن داره زعفران و به نام خودش ثبت میکنه شما این و نمیتونید کنترل کنید آمریکا رو میخواید کنترل کنید ؟ درد به جان اونیکه پیاز زعفران و هدیه داد به افغانستان بیفته
Iran, Islamic Republic of
صبر کنید امریکا هم بلاخره یکی دوتا دانه درشت هایش را تو آشناها معرفی بکنه که بـــــــــــله ماهم تو رده بالاتون جاسوس داشتیم وضد حال بهتون می زدید....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
معلومه که از سیاست هیچ نمی دانی ، افرادی مثل آشنا که انتقادشون نسبت به بعضی از سیاستهای نظام بر همه روشن وآشکاره نمی تونن جاسوس دشمن باشند ، جاسوس دشمن باید همرنگ با حکومت باشه به یقه بسته ها ، وکسانی که فریاد بصیرتشون گوش همه را کر کرده باید شک داشت.
Iran, Islamic Republic of
اون بابا ظاهر کاره وفیلتر ورد گم کنی ....بله ماهم می دانیم او کاره ای نیست جز ملیجک سیاست ....
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد نمونش بود
البته خدا ما را کافی است و این خانم هم یکی از الطاف الهی بوده اند
علی
خداوند بچه های اطلاعاتی ایران را زیر الطاف رحمانیتش حفظ کند یاعلی
Iran, Islamic Republic of
جواز جاسوسي آثار فراواني بر امنيت جامعه دارد و در نظام سياسي اسلامي يكي از
مباحث پردامنه و چالشبرانگيزي است كه در برخي محافل علمي مورد بحث و كنكاش
قرار ميگيرد، و هدف از آن حفظ نظام در برابر دشمنان و پاسداري از دستاورهاي آن
است. در راستاي فرايند اداره مطلوب جامعه و رفع مشكلات امنيتي حكومت از سوي
حاكم اسلامي، جاسوسي به مثابه يك ركن در نظام سياسي نگريسته ميشود و همه ادله
نقلي و عقلي كه ميتواند پشتوانه جواز آن قرار گيرد، كنكاش ميشود. البته اصل اولي
عقلي عدم جواز تجسس در امور شخصي ديگران است، ولي جاسوسي به دليل رعايت
مصالح نظام سياسي جايز، و گاهي واجب تلقي شده است
saeed moghimian hoosh
Iran, Islamic Republic of
اگر تونسته باشه اطلاعات ساخت f22 f15 f و f35 و سایرتجهیزات امریکایی رو اورده باشه عالی تره چون شناخت یک جاسوس فوقش منجر به جایگزین کردن با جاسوس دیگری میشه پس اطلاعات فنی مهمتر است و شاید این یک تله باشد بعید نیست ...سریع نباید موضع شادی گرفت وقتی باید شاد بود که طرفاطلاعات لوجستیک و فنی و حتی برنامه های ساخت تجهیزات و حتی برنامه نحوه اموزش نیروهای دریایی امریکا رو بده