جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مخالفت اسپانیا با درخواست آمریکا درباره سوریه

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 672585
وزیر خارجه اسپانیا با درخواست ایالات متحده از کشورهای عضو ناتو برای پر کردن خلاء ناشی از عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه مخالفت کرد.
مخالفت اسپانیا با درخواست آمریکا درباره سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، 2 ماه قبل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اتخاذ تصمیمی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه از این کشور خارج خواهند شد. گرچه ترامپ پیروزی نهایی بر تروریست های داعش را اعلام کرد ولی این اقدام وی با مخالفت متحدان اروپایی ایالات متحده روبرو شده است.

جوزپ بورل وزیر خارجه اسپانیا با درخواست مطرح شده از سوی واشنگتن از ناتو مبنی بر پرکردن خلاء ناشی از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه مخالفت کرده است.

وی در اظهاراتی در نشست امنیتی مونیخ گفت: درخواست‌ها بین کشورها در بیانیه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای یا اظهارات در یک کنفرانس خبری مطرح نمی‌شود. اسپانیا و اکثر کشورهای عضو ناتو حاضر نیستند تا جای خالی نظامیان آمریکایی را پس از خروج از سوریه پر کنند، اقدامی که به صورت یکجانبه درباره آن تصمیم گیری شده و موجب شگفتی همگان شده است.

این در شرایطی است که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: این یک تغییر تاکتیک است نه تغییر ماموریت. ایالات متحده حضور قوی و مستحکم خود در منطقه را حفظ خواهد کرد. ما درک می کنیم که بازپس گیری سرزمین ها از تروریست های داعش ساده و راحت نخواهد بود. در حالی که وارد مرحله و فاز جدیدی می شویم، ایالات متحده به همکاری با سایر متحدان و هم پیمانانش برای از بین بردن بقایای تروریست های داعش ادامه خواهد داد.

این در شرایطی است که ترامپ از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا بیش از 800 تروریست داعشی را به کشورهای خود بازگردانده و آنها را محاکمه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *