جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران:

هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 672534
رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران گفت: هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد مدرسه غیردولتی باید روی معلم و شیوه‌های آموزش خود کار کند نه اینکه دانش‌آموز باهوش و برتر را جذب کند.
هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پنجمین همایش ملی روان‌شناسی مدرسه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فریبرز درتاج رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران در این مراسم اظهار کرد: هر وقت از آموزش و پرورش حرف می‌زنیم می‌گوییم استرس، اضطراب و کنکور است اما آقای زاهدی آمارهای خوبی را از پیشرفت‌ها ارائه کردند و ما در برخی بخش‌ها مثل عدالت آموزشی، نرخ باسوادی و المپیادها رشد بسیار زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: در بحث رشد شاخص کیفیت آموزشی در رتبه‌های بین‌المللی جایگاه خوبی نداریم و باید یک مقدار بودجه‌های آموزش و پرورش برای آموزش معلمان جدی گرفته شود.

درتاج اضافه کرد: میانگین بهره هوشی در هر نسل درحال افزایش است اما وضع ما بهتر نشده است؛  تحقیقات نشان می‌دهد آدم های باهوش بیشتر دچار استدلال‌های غلط و همه چیز دانی می‌شوند به همین دلیل تربیت باید به سمت تربید آدم خردمند باشد نه باهوش.

وی به تنوع مدارس اشاره کرد و گفت: اگر به تنوع مدارس نمی‌شود دست زد ایرادی ندارد اما هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد مدرسه غیردولتی باید روی معلم و شیوه‌های آموزش خود کار کند و آزمون گرفتن و جذب بهترین‌ها در مدارس غیردولتی به مدارس دولتی آسیب می رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *