جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پذیرش بانک گردشگری در فرابورس لغو شد

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 672423
پس از گذشت شش سال و 7 ماه از حضور نماد معاملاتی بانک گردشگری در بازار دوم فرابورس، هیات پذیرش از لغو این نماد معاملاتی از بازار مذکور و انتقال به بازار پایه خبر داده است.
پذیرش بانک گردشگری در فرابورس لغو شد
به گزارش جهان نيوز، هیات پذیرش فرابورس ایران با اعلام لغو پذیرش بانک گردشگری از بازار دوم با انتقال نماد معاملاتی این ناشر به تابلوی «ب» بازار پایه فرابورس ایران به عنوان دویست و سی و پنجمین نماد معاملاتی این بازار موافقت کرده است.

تصمیم هیات پذیرش فرابورس ایران پس از آن صورت می‌گیرد که سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس در نامه ای اداری به علی اصغر سفری مدیر عامل بانک گردشگری در نهم بهمن ماه امسال ضمن اعلام تعلیق نماد معاملاتی این بانک در تاریخ 31 تیر ماه امسال خواستار ارائه برنامه کاری هیات مدیره بانک گردشگری حداکثر ظرف مدت 25 روز کاری کرد.

دلیل تعلیق نماد معاملاتی بانک گردشگری عدم ارائه صورت‌های مالی و گزارش تفسیری سالانه حسابرسی شده منتهی به پایان آذر ماه 1396 عنوان شده که مطابق با بند 2 ماه 40 دستور العمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس صورت گرفته است.

پیش‌تر فرابورس ایران با اعطای فرصتی دو ماهه تا پایان خردادماه امسال به ناشر «وگردش» خواستار رعایت ماده 39 دستورالعمل پذیرش ، عرضه و نقل و انتقال اوارق بهادار در این بازار و رعایت الزامات ماده 7 بند یک دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس شده بود.

محمد صادق طاهری عضو هیات مدیره بانک گزدشگری نیز طی این فرصت با ارسال نامه ای به هیات پذیرش فرابورس اعلام کرد که صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده شرکت اقتصادی نگین گردشگری با تأخیر نسبت به موعد مقرر درج شده در دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس در حالی از طریق کدال در 13 خرداد ماه سال جاری منتشر شده که صورت‌های مالی تلفیقی بانک گردشگری برای دوره منتهی به پایان آذر ماه امسال در دستر اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه تهیه این گزارش و اخذ نظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی مستلزم صرف زمان است ،خواستار تمدید فرصت دو ماهه فوق برای ارائه مستندات درخواستی فرابورس شده است.

فرابورس نیز در نهایت این مهلت را به مدت یک ماه تمدید کرد اما عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس به لغو پذیرش نماد معاملاتی «وگردش» در بازار دوم و انتقال آن به بازار پایه را در پی داشته است.

بانک گردشگری در تاریخ 29 آبانماه 1389 مزد سازمان بورس به ثبت رسید و پس از پذیرش در سوم مرداد ماه 1390 برای نخستین بار در تاریخ 5 مرداد 1390 سهام آن در بازار دوم فرابورس مورد معامله قرار گرفت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *