سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

پنج محور نشست مقامات حماس و مصر

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 672397
رئیس دفتر سیاسی حماس پنج محوری را که در دیدار مقامات این جنبش با مقامات مصری مورد بررسی قرار گرفته، تشریح کرد.
پنج محور نشست مقامات حماس و مصر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد نشست‌های وی با مقامات مصری در قاهره درباره پنج محور بوده است.
بر اساس گزارش «المصری الیوم»، پنج محور مذکور به گفته هنیه به ترتیب زیر است:

اول: روابط دوجانبه میان فلسطینی‌ها و مصر
دوم: تحولات سیاسی مربوط به مسأله فلسطین و کل منطقه
سوم: آشتی. طرف مصری بر ضرورت تحقق وحدت و آشتی فلسطینی برای مقابله با چالش‌ها تأکید کرد

چهارم: اوضاع انسانی نوار غزه و محاصره این منطقه
پنجم: امنیت ملی مصر که حماس بر آن تأکید کرد

حماس و اخوان المسلمین
هنیه گفت: ما یک جنبش آزادیبخش فلسطینی با مرجع اسلامی هستیم، این را پنهان نمی‌کنیم؛ ما هیچ ارتباط سازمانی به هیچ طیفی خارج از مرزهای فلسطین نداریم، نه اخوان‌المسلمین مصر نه هیچ گروه دیگری؛ نه در گذشته نه در حال.

اداره غزه
رئیس دفتر سیاسی حماس درباره اداره غزه هم گفت، این را نمی‌پذیرد که حماس در اداره غزه شکست خورده اما قبول دارد اشتباهای نیز وجود داشته است.

هنیه ادامه داد: علیرغم اینکه غزه محاصره بود اما از شهرک‌سازی اسرائیلی آزاده شده، این به برکت مقاومت بوده؛ نمی‌گویم فقط حماس، بلکه منظورم کل مقاومت است.

وی تصریح کرد، غزه توانست در سال 2012 تل‌آویو را بمباران کند؛ در جنگ 51 روزه در سال 2014 موفق به ایستادگی شد و پس از آن نیز به مقاومت خود ادامه داد. هنیه سپس گفت: علیرغم محاصره غزه، ما توانسته‌ایم از نظر امنیتی آن را اداره کنیم.

هنیه در گفت‌وگوی دیگری با المصری الیوم طی هفته گذشته اعلام کرده بود، با هدف صحبت درباره انتخابات و نیز آشتی داخلی آماده دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *