پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۱۰
ابتکار:

احمدی نژاد با تسخیر سفارت آمریکا مخالف بود/ شروع جنگ تحمیلی و استعفای بازرگان ربطی به تسخیر سفارت نداشت/ تمام ارکان نظام سیاسی جمهوری اسلامی در همان ۴۴۴ روز قوام و شکل پیدا کرد

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 672259
استعفای آقای بازرگان به تسخیر سفارت مرتبط نیست و این موضوع هم واقعیت ندارد، چراکه آقای بازرگان سه مرتبه قبل از اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا استعفا داده بود.
احمدی نژاد با تسخیر سفارت آمریکا مخالف بود/ شروع جنگ تحمیلی و استعفای بازرگان ربطی به تسخیر سفارت نداشت/ تمام ارکان نظام در همان ۴۴۴ روز شکل گرفت
گروه سیاسی جهان نيوز: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دانشجوی پلی‌تکنیک در سال 58 درباره تسخیر سفارت آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب با روزنامه آرمان گفتگو کرده است. ابتکار گفته است: «برخی دانشجویان در همان زمان مخالف بودند. بچه‌های علم و صنعت و دانشسرای معلم مخالفت کردند از جمله آقای احمدی‌نژاد و آقای سیدنژاد.»

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*بر خلاف برخی ادعاها من در روز اول تسخیر سفارت حضور نداشتم... 400دانشجوی نخبه دارای موقعیت‌های خوب تحصیلی که اغلب دانشجوی مهندسی و از نظر فکری بسیار پیشرو بودند، سابقه مبارزاتی در دوران انقلاب داشتند، معتقد به مشی امام(ره) بودند و به همین دلیل هوشمندانه نام خود را «دانشجویان پیرو خط امام» گذاشتند تا هیچ حزبی از جمله حزب حاکم یعنی حزب جمهوری اسلامی بهره‌برداری نکنند.

*این دانشجویان همه روش‌ها را مرور می‌کنند تا از این انقلاب نوپا که نه سیستم امنیتی و اطلاعاتی داشت، ارتش در آشوب بود، هنوز قانون اساسی تصویب و انتخابات ریاست جمهوری‌‌ ‌برگزار نشده بود، مجلس وجود نداشت و کشور در شرایط انتقالی وشورای انقلاب بود، حالت لرزان داشت حفاظت کنند چون تمام شواهد برای دانشجویان روشن بود و امام(ره) چند ماه بود که درباره آمریکا زیاد صحبت نمی‌کردند...

*پذیرش شاه در آمریکا برای مردم ایران پیامی داشت که چنین بود «ما برای شما برنامه داریم» و دانشجویان به درست یا غلط این پیام را دریافت کردند. بنابراین برنامه‌ریزی می‌کنند و به این نتیجه می‌‌رسند که تظاهرات و بیانیه دیگر فایده‌ای ندارد و باید کاری شود تا این سلسله اقداماتی که به براندازی یا کودتا... جمع می‌شوند، همه راه‌ها را بی فایده ارزیابی می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که چند روز باید مسالمت‌آمیز، بدون اسلحه، بدون خشونت و درگیری و همان‌طور که انقلاب پیروز شد وارد سفارت آمریکا شویم ‌و در اینجا هم پیروز می‌شویم تا به دنیا بفهمانیم اجازه نخواهیم داد کودتای دومی در ایران شکل بگیرد و مردم ایران تصمیم گرفته‌اند اداره امورشان از سوی خودشان باشد که در نهایت این دانشجویان به‌صورت مسالمت‌آمیز و بدون اسلحه وارد سفارت می‌شوند. یک یا دو نفر از دیوار بالا می‌روند و انبر در زیر چادر خانم‌ها بود که با این انبر زنجیر را پاره می‌کنند و بیشتر دانشجویان از در سفارت وارد می‌شوند.

*من دانشجوی سال دوم مهندسی شیمی دانشگاه پلی تکنیک بودم که در روز سوم با من تماس گرفتند و گفتند «با توجه به تسلط خوبی که بر زبان انگلیسی دارید به ما کمک ‌کنید». من همه آن دانشجویان اعم از آقا ‌و خانم را می‌شناختم و از اعضای انجمن اسلامی بودند... هم دانشگاهی‌های خودم از جمله آقایان محسن میردامادی، عباس عبدی و برخی دیگر از آقایان حضور داشتند.

*برخی دانشجویان در همان زمان مخالف بودند. بچه‌های علم و صنعت و دانشسرای معلم مخالفت کردند از جمله آقای احمدی‌نژاد و آقای سیدنژاد.

*ظهر آن روز امام(ره) با تلفنی که آقای موسوی خوئینی‌ها به ایشان زدند، از ماجرا خبردار شدند. قرار بود آقای موسوی خوئینی‌ها در نشست‌هایی که با دانشجویان داشتند موضوع را به اطلاع امام برساند، اما بعد از آن عنوان کردند اگر به امام گفته‌ ‌شود این حرکت دانشجویان به کار حکومتی تبدیل می‌شود، در صورتی که تسخیر سفارت آمریکا کار مردمی بود نه حکومتی.

*من معلم سوادآموزی کفش وین بودم که یک دفعه دیدیم کارگران کفش وین به یکباره راهپیمایی کردند و تعریف و تمجید کردند و در نامه‌ای حرکت دانشجویان را تایید کردند که اقدام آنها نمونه‌ای از تایید‌ها و حمایت‌ها از دانشجویان بود. حمایت‌ها در سراسر کشور بود و همراهی کردند به نحوی که اقدامی که قرار بود 3 یا 4 روز باشد 444 روز شد. این حرکت به چتر حمایتی از ایران تبدیل شد و ذیل این موضوع، انتخابات مجلس و ریاست جمهوری برگزار و قانون اساسی تصویب شد و تمام ارکان نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در همان 444 روز قوام و شکل پیدا کرد.

*تسخیر سفارت آمریکا در آغاز جنگ تحمیلی موثر نبود. عراق از قبل 13 آبان به‌طور مداوم به مرزهای ایران ورود می‌کرد.

*استعفای آقای بازرگان به تسخیر سفارت مرتبط نیست و این موضوع هم واقعیت ندارد، چراکه آقای بازرگان 3مرتبه قبل از اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا استعفا داده بود و پس از استعفای چهارم عنوان کرد که دیگر نمی‌توانم کار کنم که البته حق هم داشت چرا که آن شرایط کشور، سخت بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد از شما عاقلتر بود تسخیر سفارت آمریکا چه فایده ای براتون داشت غیر از این بود که ایران و تو دنیا به چشم گروگان گیر که حرمت اماکن دیپلماتیک و هم نگه نمیداره معرفی کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
برای برخی ها بد نشد
Iran, Islamic Republic of
....
حامی دکتر
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد در تحلیل مسائل سیاسی و بین المللی 20 پله از اصلاح طلبان جلوتر بوده و هست .
پاسخگو
Iran, Islamic Republic of
درسته اصلاح طلبا تحلیل خوبی ندارند
و من دو دوره به احمدی نژاد رای دادم
اما احمدی نژاد هم تحلیل درستی نداشت
بعدا فهمیدم
آقای صفار هرندی میگه احمدی نژاد میگفت بریم سفارت شوروی را بگیریم یعنی آفساید بوه
Romania
...
پاسخ به پاسخگو
Iran, Islamic Republic of
صفار هرندی جوک میگه !!! احمدی نژاد هرگز چنین حرفی نزده بود.
Iran, Islamic Republic of
سخن آقای صفار درست هستش،می تونین بیشتر تحقیق کنین!
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما ؟
Iran, Islamic Republic of
چرخش های زیاد احمدی نژاد از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز هم می تواند مشکوک باشد و هم بیانگر سست بودن بنیان های فکری!
Iran, Islamic Republic of
کدام چرخش ؟ از زمانی که احمدی نژاد را میشناسیم ایشان را در یک رنگ دیدیم
Iran, Islamic Republic of
رنگ رنگین کمان!؟
Iran, Islamic Republic of
پس هیچ وقت نشناختیش...
مثلا کدام چرخش؟
Iran, Islamic Republic of
"چرخش های زیاد احمدی نژاد از ابتدای پیروزی انقلاب..."!
مثلا کدام چرخش؟؟
مخالفت با اشغال لانه جاسوسی بدون کسب اجازه از امام(ره)در سال 58 و مخالفت با اشغال سفارت انگلستان در سال 90 یا 91؟؟
منبع؟
Iran, Islamic Republic of
پاسخگوی عزیز!
من یک جستجوی مختصر توی اینترنت کردم. از آقای حسیین صفار هرندی مطلبی در این زمینه پیدا نکردم. فقط دو مطلب در اسفند90 و فروردین 91 از آقای مرتضی صفار هرندی در روزنامه کیهان پیدا کردم که اتفاقا دلیل مخالفت احمدی نژاد را - آن هم از بیان کسانی مانند عباس عبدی - نه اولیت اشغال سفارت شوروی بلکه تقید به اجازه قبلی از امام(ره) ذکر کرده.
این نقل :"می گفت باید سفارت شوروی را بگیریم"، یا از اصغرزاده (خواهرزاده خوئینی ها؛ با این استدلال که باید امام در کار انجام شده قرار بگیرند) و یا از سید محمد هاشمی(شوهر خانم ابتکار و واردکننده معروف بنزین در سالهای بعد از 92) در سایت مشرق نیوز هست.
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر تحلیل اصلاح طلب های غرب گرا و احمدی نژاد قرابت زیادی با هم داره و این نشون از تغییر مسیر جدی احمدی نژاد داره
وقتی در مورد احمدی نژاد صحبت میکنید اول باید مشخص کنید کدوم احمدی نژاد...
United Arab Emirates
باعث تأسفه که تخریب و سم پراکنی یه عده لیبرال و افساد طلب در مورد دکتر احمدی نژاد، در دل طبقه متوسط و ضعیف جامعه هم رخنه کرده! انصافا دکتر تنها رئیس دولتی بود که حقیقتا دغدغه ملت داشت.
Iran, Islamic Republic of
اگر این درست باشه یعنی احمدی نژاد با همه بی عقلیش فهمیده بود تسخیر سفارت اشتباه است احمدی نژادی که پیاز زعفران و هدیه داد به افغانستان و الان افغانستان داره جای ایران و در تولید زعفران میگیره مسکن مهر و هزینه کرد از جیب بانک مرکزی و ...هم بماند
Iran, Islamic Republic of
02:34 عزیز!
وقتی مطلبی می نویسی، احتمال بده چهار نفر می خونن؛ و به قول حاج علی آقا:"یک مختصر عقلی هم برای دیگران قائل باش".
برای هر واحد مسکن مهر از ده پانزده میلیون تا چهل پنجاه میلیون تومان نقدینگی از دست مردم(متقاضیان) گرفته شد؛ چه ربطی به بانک مرکزی داره؟؟ بین سی تا چهل میلیون تومان هم "وام با بهره کم از بانک مسکن" تزریق شد در یک "پروژه کاملا تولیدی" که بازپرداخت اقساطش زودتر از تحویل کامل آپارتمان آغاز شده و تا بحال هزارها میلیارد تومان بازگشت داده شده؛ چه ربطی به بانک مرکزی داره؟؟
یک پرس و جویی بکن ببین فقط یک قلم شرکت معظم "کیسون" که جزو پیمانکاران اصلی مسکن مهر بود، الان چه تعداد از پرسنلش رو اخراج کرده و در چه وضعیتی هست.
Iran, Islamic Republic of
از سیاست های ماجراجویانه اش معلوم بود که چه تحلیلی داشت کشور را در به جایی برده که بعد از 6 سال هنوز موفق به پاک کردن آثار خرابی نشده ایم
ماجراجویی؟
Iran, Islamic Republic of
ماجراجویی؟؟
مثلا تکمیل چرخه سوخت هسته ای صلح آمیز بصورت کاملا بومی و در قواره صنعتی؟ یا چرخه ارسال ماهواره مخابراتی و موجود زنده به مدار زمین؟ یا طرح دو سه سئوال اساسی درباره افسانه هولوکاست؟ ....
بعدش هم چرا ژنرال های شما بعد شش سال هنوز موفق نشده اند؟ مگر ژنرال نیستند؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کاغذپاره ها را با قطعنامه دان پاره می کنیم!
Iran, Islamic Republic of
افسانه بودن هلوکاست را باور کنیم یا دوستی با اسراییل را یا هر دو را؟!
Iran, Islamic Republic of
کسی که در سازمان ملل هاله نور ببیند و سران کشورها در برابرش نزدیک به نیم ساعت مژه نزنند باید تحلیل های منحصر به فرد و نگاه استراتژيک داشته باشد تا قطعنامه های سازمان ملل را کاغذپاره بداند و پاره شدن قطعنامه دان ها را نوید دهد و مردم ایران را روانه ی دره ی تحریم ها کند و خود با دوستانش به رقص بهار مشغول شود...
چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
خانم ، خوب یا بد لانه جاسوسی را تسخیر کردیم ، اما این را متوجه نمی شویم آنهایی که بانی این موضوع بودند چرا فرزندانشان در آمریکا و اروپا زندگی و تحصیل می کنند ؟!...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
تسخیر لانه جاسوسی اگر چه برای مردم هیچی نداشت اما برای برخی نون داشت و از این طریق به پست و مقام و ثروت رسیدند .
Netherlands
البته باید نظر احمدی نژاد را هم شنید ، چون هر حرفی را نمی توان از هر کسی باور کرد. اما بهر حال فرزندان احمدی نژاد در ایران اسلامی اند.
Romania
چرا فرزندانشان امثال مخملباف خودش هم دارد ان طرف با پول امریکا زندگی می کند
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
من موندم ؟!!! ایشون رفته از دیوار سفارت بالا !! عالم و آدم میدونند (حتی کنگره آمریکا) اونوقت چطور میشه پسر ایشون میره آمریکا !!!! آب از آب تکون نمیخوره !! و دولت آمریکا کاری به کار فرزند ایشون ندارن هیچ!! تابعیت اونجا رو هم به او میدن !!!! مشکوک نیست !!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
امام خمینی:
Germany
تسخیر لانه جاسوسی از انقلاب اول هم مهم تر بود
Iran, Islamic Republic of
اگر لانه جاسوسی تسخیر نشده بود چیزی از انقلاب باقی نمیماند
Iran, Islamic Republic of
منبع و متن مل سخنان امام لطفا!
قمی
Iran, Islamic Republic of
مخالف بود چون میدانست تسخیر سفارت آمریکا خدعه نفوذیان در سایه است تا به نام انقلابی گری اما به کام آمریکا به او بهانه جنگ بدهند که دادند و عراق جنگ نیابتی را بعد شکست حمله طبس شروع کرد
درود بر این بصیرت
Iran, Islamic Republic of
....
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
دولت ترامپ داره بر روی مسئله اخراج آقازاده های ایرانی از خاک امریکا کار میکنه و به زودی همه آقازاده ها و خانم زاده ها رو اخراج می کند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
Iran, Islamic Republic of
افرادي كه به مملكت خود خيانت كردن چطور به امريكا خيانت نميكنند دست اصلاح طلبان و شبكه بي بي سي رو شده
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب منفور دو طرف شده اند كساني كه فقط تو فكر جيب خود هستند
Romania
عمرا اخراجشان کند اینها نفوذی های امریکا درایران هستند.با فرزندان هست که برروی والدین اثرمی گزارد.یعنی تا حالا نمی دانستند اینها اقا زاده هستند.شما شرایط مهاجرت به امریکا را می دانید حتی به اجداد ادم هم کار دارند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اون یک تهدید تو خالی برای گرفتن امتیاز بیشتر از پدران اصلاح طلب اونا بود
Iran, Islamic Republic of
چه عجب جهان نیوز منتشر کردی اینجور نظرات و معمولا با چند تا نقطه سانسور میکنی خودتونم فهمیدید حمله به سفارتخونه اشتباه است
Iran, Islamic Republic of
چی میگی تسخیر سفارت رو که امام ازش به انقلاب دوم یاد کردن ایرانی گرونگیر بود حرمت اماکن دیپلماتیک رو نگه نمیداشت یا آمریکاییا تو لباس دیپلمات جاسوسی میکردن ؟ بازرگان استعفاش به خاطر تسخیر لانه جاسوسی هم بود
Iran, Islamic Republic of
اگر لانه جاسوسی تسخیر نمیشد تا الان باید هرسال شاهد کودتا و براندازی میبودیم و هزینه های این وحشی بازی ها مانند سال 88 از منابع ملت میرفت و فشارش به مردم بیچاره میومد
یادتون باشه تسخیر لانه جاسوسی در کلام امام "انقلاب دوم" نام گرفت و هر ملت شجاع و عاقلی بود اجازه نمیداد دشمن درجه یکش یه پایگاه وسط پایتخت کشورش داشته باشه.
علی یار
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر، در اماکن دیپلماتیک جاسوسی نمیشود، وقتی آمریکاییها اونجا را کردن جاسوسخانه و مرکز کنترل کودتا، نتنها دیگر کارکرد سفارتخانه نداشته بلکه به عنوان یک مرکز متخاصم در اولین فرصت باید به نحوی از کارکرد میافتاد.
علی یار
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار بودم بودم هنر نیست بفرمایید امروز چکاره هستید، با انقلاب هستید یا بر انقلاب!!!!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
ما و دمكراتها دست بدست هم داديم تا كارتر را خراب كرده و قدرت در امريكا بدست دوستان بيفتاد تا دلار فراوان بفرستيم اونر اب
Iran, Islamic Republic of
بابت ان هم ملت هزاران شهيد و مجروح و اسير و صدمه ديده بدن اشكالي ندارد ما و اقازاده ها خوش باشيم
Iran, Islamic Republic of
روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران یعنی تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، شهادت و زخمی شدن تعدادی از دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 است.

در ادامه شرح یکی از وقایعی که منجر به ثبت شدن نام 13 آبان 1357 در تاریخ انقلاب اسلامی شد، را می‌خوانید.

تسخیر سفارت آمریکا در ایران در سال 1358 در حالی رخ داد که تنها 9 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذشت؛ دانشجویان پیرو خط امام با حمله به سفارت آمریکا در خیابان تخت جمشید سابق که بعدها طالقانی نام گرفت آن را تصرف کردند.

تصرف سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن ۶۶ دیپلمات آمریکایی که از 13 آبان 1358 تا 30 دی 1359 ادامه داشت با پذیرش قرارداد الجزایر از سوی دولت‌های ایران و آمریکا به پایان رسید و سرانجام گروگانهای آمریکایی در بند دانشجویان آزاد شدند
Iran, Islamic Republic of
سفارت آمریکا در تهران به مرکز فرماندهی عملیات جاسوسی و خرابکاری علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده بود که دانشجویان استقلال‌طلب و ظلم‌ستیز ایران، در سیزدهم آبان 1358هجری شمسی در برابر این دخالت و جنایت اقدام به اعتراض کردند و بساط لانه فساد و جنایت آمریکا در ایران را برچیدند.
Iran, Islamic Republic of
هنگامی كه اسناد موجود در سفارت به دست آمد و گزارش‌های مستند دخالت آمريكا در امور داخلی ايران و طراحی توطئه‌های مختلف قبل و بعد از پيروزی انقلاب ـ آشكار شد؛ امام (ره‌) رهبری حركت دانشجويان را شخصاً برعهده گرفت و مبارزه عليه ريشه‌های نفوذ آمريكا در ايران به اوج رسيد. پس از تصرف لانه جاسوسی، نظر امام خمينی(ره) درباره مبارزه همزمان عليه استبداد سلطنتی و سلطه استعماری، به اثبات رسيد.
Iran, Islamic Republic of
تاريخ را خوب مطالعه بكنيد.....
Iran, Islamic Republic of
سالهاست كه تسخير سفارت امريكا را براي پر كردن جيب خود و خوش خدمتي به كمونيست بوده وارونه جلوه ميدن
Iran, Islamic Republic of
حمايتي كه امريكا از دولت كرد در اوايل پيروزي هيچ كشوري نكرد حتي بسياري از پايگاههاي اطلاعاتي را دراختيار دولت موقت گذاشت
Iran, Islamic Republic of
درست زماني كه امريكا ميخواست پنجاه ميليارد دلار را ازاد كند و 260 فروند هواپيمايي اف15 را تحويل بدهد اين اتفاق افتاد
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ میگی داداش من
کی آمریکا میخواست 50 میلیاااااااااااااارد دلار و بده به انقلاب؟
مدرک و سندت کجاست؟
شما هواداران بنفش جز دروغ چیز دیگه ای یاد نگرفتید؟
به ازای کل برجام و همه بده و بده و بده های این دولت و در ازای تخریب 30 میلیارد دلار چی بهشون دادند که اون روزا عاشق چشم و ابروی پیرپاتال های جبهه ملی شده باشند؟
Iran, Islamic Republic of
احمدي باهوش و نخبه فهميد كه نبايد به سفارت حمله شود و اصغر زاده هم اول همه را گول زد و گفت فقط داخل سفارت تحصن ميكنيم لطفا روزنامه هاي انزمان را مطالعه كنيد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد باهوش میگفت به سفارت شوروی حمله کنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد اصلا هوش سیاسی نداشت ....
Iran, Islamic Republic of
هر چند که در اصل حرفت شک جدی وجود داره
و اگر از دولت موقت حمایت کرده باید به اون دولت حتما شک کرد
اما اگر هم حمایت کرده حتما دلیلش اینه
چون دولت موقت از خودشون بود
چون بازرگان و برژینستکی با هم نشستند و گل گفتند و گل شنفتند
Iran, Islamic Republic of
با افشای اسناد لانه جاسوسی، در عمل مشخص شد كه اگر مبارزه تنها با سقوط نظام استبدادی پايان يافته تلقی شود، باز هم امكان توطئه دشمنان و تكرار حوادث تلخ گذشته فراهم خواهد بود و آنچه اين نظريه را تكامل می‌بخشد، تحقيق عميق در اسناد لانه جاسوسی آمريكاست‌. علاوه بر اين‌، حركت دانشجويان و رهبری صحيح امام‌(ره‌)، اُبهت ظاهری و هيمنه خودساخته آمريكايی‌ها را در جهان فرو ريخت‌.
Iran, Islamic Republic of
اين حركت دانشجويان خشم آمريكايی‌ها را برانگيخت و آنها كه ناتوان از درک ملتی استقلال‌طلب و آزاديخواه بودند، ضد جمهوری اسلامی ايران، به اقداماتی نظير فشار آوردن به مجامع بين‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان كنفرانس اسلامی، شورای امنيت و...، ايجاد جو منفی تبليغاتی عليه دانشجويان مسلمان و برخی اقدامات ديگر دست زدند؛ اما پس از بی‌ثمر بودن اين اقدامات به اقدامات جدی‌تری روی آوردند؛ از جمله؛ قطع كامل روابط سياسی در 20 مهر 1359، حمله نظامی به ايران و تجاوز به خاک كشورمان كه به شكست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجاميد و نيز محاصره اقتصادی و بلوكه كردن دارايی‌ها و اموال ايران و در حال حاضر، اعمال فشارهای سياسی و اقتصادی به بهانه موضوع هسته‌ای كه هيچ‌كدام تاكنون در عزم ملت ايران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی و منشأ اصلی آن در جهان يعنی استكبار جهانی ( آمريكا) خللی وارد نكرده است.
Iran, Islamic Republic of
به محض انتشار خبرتسخیر لانه جاسوسی، مردم بسياری با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسی تجمع كرده و از حركت دانشجويان حمايت کردند. امام خمينی(ره) نيز در پيامی اين حركت را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول ناميدند. به اين ترتيب روز 13 آبان سالروز تسخير سفارت آمريکا در ايران به دست دانشجويان غيور اين سرزمين درسال 1358، به نام روز "مبارزه با استکبار جهانی" در تاريخ کشور ايران به ثبت رسيد
Iran, Islamic Republic of
فقط جيبش اينجاست
Iran, Islamic Republic of
روز سیزدهم آبان که نام آن را در کشور روز [مبارزه با] استکبار نهاده‌اند، به نظر من -ضمن اینکه آن نام، نام درستی است- روز جوان است؛ روز جوان مؤمن، جوان انقلابی، جوان شجاع، جوان دلاور، جوان مبتکر، جوانی که دست به کاری میزند که دشمن را از ابتکار، و از حرکت بازمیدارد. به این معنا روز جوان است.

از آن روز سالها گذشته لکن معنای آن روز همچنان باقی است. اینکه شنیدید امام این حرکت را انقلاب دوّم نامیدند، بی‌معنا نیست؛ از ساعات اوّل پیروزی انقلاب بلکه حتّی قبل از انقلاب دشمن درصدد توطئه برآمد. آمریکایی‌ها چند روز قبل از پیروزی انقلاب آدم فرستادند اینجا که شاید بتوانند یک کودتایی راه بیندازند و حرکت مردم را خنثی کنند که البتّه نتوانستند. بعد هم که انقلاب پیروز شد، انواع و اقسام تلاشها را کردند؛ چه تلاشهای سیاسی رسمی که سنای آمریکا از همان روزهای اوّل علیه جمهوری اسلامی موضع گرفت، اعلام خصومت کرد، اعلام تحریم کرد -که این راه‌های رسمی بود، راه‌های علنی بود- چه از راه‌های غیر علنی، که تماس گرفتند با عوامل خودشان، با مزدوران خودشان در داخل کشور که شاید بتوانند از حضور قومیّتهای مختلف برای ایجاد اختلاف در میان ملّت استفاده کنند، که تو دهنشان خورد. هم خود قومیّتهای ما -عرب ما، تُرک ما، کُرد ما، لُر ما، ترکمن ما، که همه آماج این توطئه بودند- در مقابل آمریکا ایستادند و هم جوانان مؤمن، جوانانی که آن روز، هنوز اسم پاسدار رویشان نبود، اسم بسیج رویشان نبود امّا به‌معنای حقیقی کلمه پاسدار انقلاب بودند و بسیجیِ راه انقلاب بودند، رفتند توطئه‌ی آمریکا را خنثی کردند. بنابراین آمریکایی‌ها از ساعت اوّل شروع کردند و اینها همه غیر از کارهایی بود که در داخل سفارت آمریکا همین‌جا در تهران انجام میگرفت.
Iran, Islamic Republic of
بعد از آنکه جوانهای ما رفتند و این مرکز را تسخیر کردند و با زحمت زیاد توانستند کاغذهایی را که خرد شده بود، مدارکی را که در کاغذخردکن ریخته شده بود، گردآوری کنند، جمع کنند، به‌هم بچسبانند و به‌صورت کتاب دربیاورند، آن‌وقت معلوم شد که چه توطئه‌هایی هم در طول این مدّت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته. این کتابها حدود هفتاد جلد است؛ شماها خوانده‌اید اینها را؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده‌ی این کتابها در مجموعه‌ی مدارس ما، دبیرستان‌های ما، دانشگاه‌های ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراضهای من است. وزیر جدید محترم آموزش‌وپرورش اینجا در جلسه هستند؛ چرا اینها را داخل کتابهای درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته؟
Iran, Islamic Republic of
اونوقت بچه های شما آمریکا چیکار میکنن؟
Iran, Islamic Republic of
حرکت دانشجویان برای تسخیر سفارت، واکنش به این‌همه خباثت بود که پیروزمندانه اتّفاق افتاد؛ یعنی جلوی تحرّک ابرقدرتِ پُرروی زیاده‌خواه آمریکا را در داخل کشور گرفت؛ انقلاب یعنی این
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد همین که به بی عرضه ها میدان نداد ممنونیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بازهم این خانم و حرف های .......
بوسجین
Denmark
خواهر مری ما که از اول و مکتیبی ومنطقی و علمی بودن احمدی نزاد را می دانستیم و می دانیم اما متاسفانه الان روزی شده که همان تصرف کنندگان سفارت و بر پا کنندگان این معرکه که حال با درستی و نادرستی ان کاری ندارم برای خود شیرینی به امریکا توبه کرده اند و حتی جرات لگد کردن پرچم امریکا و حتی اسراییل را ندارند تا جای زندگی فرزندشان و مبادای خودشان تضمین باشد امروز در مصدر امور هستند اما همه دلسوزان ومکتبی انقلابی های واقعی که هم اینده نگر بودند و هم علمی و منطفی فکر کی کردند توسط همین افرادی هر روز با روش ازمون و خطا و افدام بی منطق و توبه مدیریت می کنندکنار زده شده و اینها میدان داری می کنند که جای تاسف دارد این اصلا" در طراز انقلاب و نظام نیست تازه شما هم در این موقع ان را مطرح می کنی نه برای دفاع از احمدی نزاد بوده بلکه گرفتن ماهی از اب گل الود بوده است با توجه به شتاختی که از دیدگاه مردم انقلابی داری ان را بیان می کنی شما که توبه کردی خواهشا" بس است و نطراتت سیاسی و منطقی نیست بلکه بازی سیاسی است که به درد مردم و کشور نمی خورد
سعید
Romania
جهان نیوز یک سری منفی و مثبت زن حرفه های دارد که کاری به مطلب ندارند و گوینده را نشانه می گیرند. اصلا برایم قابل قبول نیست به مخالفت احمدی نزاد به اشغال سفارت مثبت داده شود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
الانم پسر احمدی نژاد تو آمریکا هست یا جناب عالی
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
یک جمله راجع به احمدی نژادگفت وشما همون رو بعنوان تیتر انتخاب کردید. چتونه ؟ زردنویسی تاکی ؟
مه شکن
Iran, Islamic Republic of
آینده از آنِ انقلابی های واقعی ست...
درود بر دکتر احمدی نژاد
استکبارستیزی
مردم داری
خدمت شبانه روزی
محبوبیت
خار در چشم
نه به چپ و راست
احمدی نژاد از خودش برای مردم مایه نمی گذارد؛ از 90 تا حالا
Iran, Islamic Republic of
همین دکتر احمدی نژاد موقع عمل که میرسه برای مردم از خودش هزینه نمی کنه
چرا امروز مجمع تشریف نداشتند؟
نگران بودند خدای نکرده رأی مثبت یا منفیشون با عث دلزدگی گروهی از هواداران بشه؟؟؟؟
اشتباه می کنی عزیزم!
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم! اشتباه می کنی که مثل روسات تصور می کنی با دوتا جوسازی می تونی احمدی نژاد را وادار کنی توی زمینی که روسات طراحی کرده اند، وادار به بازی کنی. این ننربازی سایت پرزنیوز نخ نماشده. احمدی نژاد چه در برابر دانشجوهای چپ گرای مسلمان(بعدا موسوم به خط امام)، چه در برابر شورای هماهنگی نیروهای خط امام و رهبری(انتخابات 84)و جمنا(انتخابات96)، چه در برابر رییس دانشگاه کلمبیا و چه بسیاری جاهای دیگر، از جمله همین بررسی پالرمو و اف ای تی اف توی مجمع تشخیص مصلحت نظام، قواعد بازی رو خودش تعیین می کنه. نه حضرات ... و ...
اگه غیر از این بود، احمدی نژاد نبود!!
مردم هم بجاش بلندند حرف خودشون رو بزنند؛ امثال شما همون بهتره به نمایندگی از "جریان انقلابی(!)" یا اصولگرا به ایشون هجمه بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد قواعد بازی رو با هاله نور در سازمان ملل هماهنگ میکنه و در بست نشینی نمایش بهار رو با حضور هیچ کس اجرا میکنه و در بازداشت بقایی از جنازه هم عبور میکنه و در دعوت به تجمع پر نزدن پرنده ها رو دنبال میکنه و...
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد با هر تصمیم و قانونی که مردم در جریان نباشند و با نظر مستقیم آنها بنا نهاده نشده باشه و نسل های بعدی را به مخاطرات جدی بکشاند، مخالف است
Iran, Islamic Republic of
مثل دادن یارانه نقدی به ثروتمندان توسط احمدی نژاد که با نظر مستقیم مردم و بویژه مستضعفان صورت گرفت تا ثروتمندان هم از یارانه نقدی برابر با مستضعفان محروم نشوند!؟
Iran, Islamic Republic of
11:29 جان
به نظر میاد اهل خبر خوندن باشی. ان شاءالله که منصفانه هم تحلیل می کنی. ....
سانسورم کرد!
Iran, Islamic Republic of
11:29 عزیز
یک توضیح مختصری دادم درباره متلک "دادن یارانه نقدی" به ثروتمندان" و اولش ابراز امیدواری کردم که جناب عالی منصفانه قضاوت کنی؛ حتما همین طوره . مسئول کامنت های جهان بقیه توضیحم رو سانسور کرد. شاید به تریج قبای اون بزرگی که اشاره کرده بودم در برابر سیاست دولت احمدی نژاد برای حذف یارانه نقدی افراد که نیاز کمتری داشتند، موضع گیری شدید کرد، بر می خورد؛ یا شاید باعث دردسر قضایی برای جهان می شد؛ نمی دونم. ولی به هر حال سانسورم کرد!
Iran, Islamic Republic of
طفلک احمدی نژاد چقدر حرف گوش کن بود!؟
دادن یارانه نقدی به همه طرحی انتخاباتی برای ریاست جمهوری مشایی بود...
Iran, Islamic Republic of
انقلابی نماها و حامیان آنها جایی در آینده ی انقلاب ندارند
اگر باور ندارید از مشایی، بقایی،مرتضوی،خاوری،زنجانی و... بپرسید
Iran, Islamic Republic of
يكي از سه چهار حركت عصر جاهلي و شترسواري در قرن بيستم كه مايه افتخار همه دوستان است
فقط نميدانم اينا كه اينقدر به اين توحش و سبك افتخار مي كنند خودشون و بچه هاشون جاي پورشه و مازراتي شتر سوار نميشن!
Iran, Islamic Republic of
خانم برو بنشین توی خونت و لباس های کثیف و ظروف نشسته ات را بشور . تورا چه به مسائلی که هیچی از انها نمی فهمی !!!!!!!؟
Romania
معلومه که مخالف بود.چون ببینید امثال شما و مخملباف جزو سران حمله به سفارت امریکا بودیدو خیلی های دیگر که اکثرا حالا انطرف اب دارند با بودجه امریکا زندگی می کنندو علیه کشور کار می کنند.اینقدراینکارشان چندش اوراست که صدای زاهدی طاقوتی را هم دراورد.اصلا بعید نیست این کار راهم با هماهنگی خود امریکایی ها انجام داده باشید.چون همه شما حالا شدید طرف دار امریکا.
حسین
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
اینکه احمدی نژاد مخالف اشغال سفارت امریکا بوده الان حسنه یا قبح ؟
Iran, Islamic Republic of
برای همیشه حسنه است و عمق فهم بالای ایشان را در جوانی نشان می دهد.
Iran, Islamic Republic of
درود بی پایان الهی بر احمدی نژاد دانشمند، فهیم
Iran, Islamic Republic of
اگر راست مي گوييد با بزرگترايتان با احمدي مناظره نماييد ..
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
این بانوی جنبش سبزی ! بجای پوشاندن.... که خودش زده ، باز درحال متهم کردن دولت قبله !!
Iran, Islamic Republic of
ايشون توضيح دهند چطور عليرغم تسخير سفارت توسط ايشان و گروهشان ، پسرشان توانسته ويزاي آمريكا بگيرد ؟
اين سواي اين مطلب است كه چطور ايشان راضي شده اند گل پسرشان به شيطان بزرگ پناه ببرد !!؟؟
ظاهرا بعضي از اين دوستان نه براي اشغال بلكه براي ويزا به سفارت آمريكا مراجعه كرده بودند !!
Iran, Islamic Republic of
چه جالب! بازم احمدی نژاد! احمدی نژاد اینجا، احمدی نژاد اونجا، احمدی نژاد همه جا
سلام
Iran, Islamic Republic of
احمدى نژاد و اصلاح طلبان دو لبه قيچى هستند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بالاخره موضع اصلاح طلبان چیه ؟ تسخیر سفارت آمریکا از نگاه اصلاح طلبان درست بود یا نبود ؟ اگه درست نبوده که دم احمدی نژاد گرم که عقلش از شما بیشتر میرسید ! اگه درست بوده که چرا اصلاح طلبان امروز آن را تقبیح میکنند و پشیمانند و ریشه مشکلات ایران و آمریکا را از همان جا معرفی میکنند ؟
جواته
سلام
شما که مترجم بودی و جزو تسخیرکنندگان نبودی و از آن کلی نان خوردی. در ضمن شما که بودی الان چه گلی به مملکت زدی؟
شما که مخالف امریکا بودی بفرمایید در دیدار با خانم شیرین عبادی در کمپین فراماسنورها چکار میکردی؟
الان چرا ضد امریکا نیستی؟
نکنه اونور چربتره؟
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای شما که بد نشد تا الان دارین نونشو میخورین
حالا هم دوستان شما یکی یکی دارن میگن از تسخیر سفارت آمریکا پشیمان هستن
بعد هم که همتون الان نگاهتون به کدخداست
امیدوارم یک روزی همه حقایق تسخیر سفارت آمریکا برملا بشه
Iran, Islamic Republic of
راستی حاج خانم نفرمودند که از بنزینهای وارداتی شوهرشان چه خبر ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی عاقلانه است که حرف های این خانم سبز پوش رو باور کرد ?؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
سلام
Iran, Islamic Republic of
عزیزان امامی که این انقلاب را رهبری کرد حرکت دانشجویان را تائيد کرد واگه اشتباه نکنم
آنرا انقلاب دوم نامید
حالا شما با نام افرادی که نسبت به جمع دانشجویان عددی نبودند بحث می کنید
البته حال فعلی افراد مهم است که متاسفانه بعضی حال خوشی ندارند
علیک السلام
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیز
بله که حضرت امام اصل حرکت ضدآمریکایی را تایید کرد. ضداستکبار بودن یکی از بارزترین ویژگی های حضرت امام(ره) در طول عمر شریفشان بود؛ اگر تایید یا مخالفت نمی کردند عجیب بود .
اما
مسئله شکل اقدام است : قرار دادن رهبر بزرگترین انقلاب قرن در عمل انجام شده!!
نقطه مقابل آن، باز هم با همین شیوه صورت گرفت : سفر مک فارلین!
در هردو این موارد حضرت امام متناسب با شرایط و اوضاع سیاسی و اجتماعی، بهترین شیوه مدیریت بحران را ارائه کردند. در ماجرای لانه جاسوسی، تایید اصل حرکت، افشای جنایات آمریکا، واگذاری تصمیم گیری درباره موضوع به نمایندگان قانونی ملت، و ... . و در ماجرای مک فارلین، واداشتن متولی اصلی ماجرا به افشای آن(!)، حفظ انسجام ملی در دوران جنگ، و انتقال بحران به هیات حاکمه آمریکا.
Iran, Islamic Republic of
....