چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۵۲
سرمقاله قابل تامل روزنامه حامی دولت:

مهاجری: در حادثه تروریستی زاهدان، نقش عوامل داخلی را هم بررسی کنید/ چه بسا افرادی که بظاهر تروریست‌ها را محکوم می‌کنند، با آنها همفکر و همراه هستند

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 672197
سرگرم شدن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به اموری غیر از مراقبت‌های لازم به ویژه در مناطق حساس برای تامین امنیت، بهیچوجه جایز نیست. از دست دادن اینهمه نیروی مخلص و کارآمد، خسران بزرگی است که نباید اجازه تکرار آن داده شود
مهاجری: در حادثه تروریستی زاهدان، نقش عوامل داخلی را هم بررسی کنید/ چه بسا افرادی که بظاهر تروریست‌ها را محکوم می‌کنند، با آنها همفکر و همراه هستند
گروه سیاسی جهان نيوز: سرمقاله روزنامه حامی دولت معتقد است: چه بسا افرادی که بظاهر تروریست‌ها را محکوم می‌کنند، با آنها همفکر و همراه هستند و در تسهیل شرایط برای آنها نقش دارند و  در حادثه تروریستیزاهدان، نقش عوامل داخلی را هم بررسی کنید.

به گزارش جهان نيوز، روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم مسیح مهاجری نوشت:درست است که سردمداران دولت آمریکا از راه پیمائی مردم ایران در 22 بهمن عصبانی و درصدد اجرای توطئه‌هائی برای انتقام گرفتن از این مردم هستند.

درست است که ورود انقلاب اسلامی ایران به پنجمین دهه عمر خود، برای ترامپ و دارودسته او که بارها گفته‌اند انقلاب ایران چهل سالگی خود را به پایان نمی‌برد یک رسوائی و شرمندگی به بار آورد و به همین دلیل تلاش می‌کنند ضربه‌هائی به مردمی که به این انقلاب وفادار هستند وارد کنند. درست است که سران رژیم غاصب صهیونیستی موجودیت نظام جمهوری اسلامی را برای خود قابل قبول نمی‌دانند و به شکل‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون علیه این نظام و مردمی که صاحب آن هستند توطئه می‌کنند. درست است که قارون‌های نفتی عرب با ولخرجی‌های کم سابقه‌ای تروریست‌های تکفیری را برای ناامن کردن ایران اجیر می‌کنند و برای جنایات آنان کف می‌زنند. درست است که این دشمنان کینه توز در اجلاس ورشو جمع شدند تا علیه ما توطئه کنند.

اینها همه درست هستند و در هیچیک از آنها ذره‌ای تردید نباید کرد، ولی این واقعیت‌های انکارناپذیر نباید مانع مراقبت‌های امنیتی ما برای حفظ جان نیروهای جان برکفی شوند که وجود تک تک آنها برای کشور اهمیت و ارزش ویژه دارد. مسئولان ما که در نهایت دلسوزی با انتشار بیانیه‌ها و اظهارنظرهایشان از جنایت انفجار اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در جاده خاش – زاهدان ابراز تاسف کرده اند، همگی عاملان و آمران و حامیان این جنایت را محکوم کرده و برای گرفتن انتقام از آنها وعده داده‌اند.

این اقدام و این وعده را تحسین باید کرد ولی در کنار این تحسین باید به این سوال مهم نیز جواب داده شود که با توجه به تجربیات فراوانی که در زمینه جنایات عوامل مزدور صهیونیسم و آمریکا و ارتجاع عرب در منطقه بلوچستان داریم چرا از نیروهایمان در این منطقه مراقبت بیشتری نمی‌کنیم؟

سوال مهم‌تر اینکه تا چه وقت قرار است شاهد چنین قربانی دادن‌هائی باشیم و به ابراز تاسف اکتفا کنیم؟ حتی انتقام گرفتن از عاملان و آمران و حامیان تروریست‌ها که چنین نیروهای زبده‌ای را از ما می‌گیرند نیز کافی نیست. انتقام گرفتن که این نیروها را به ما بر نمی‌گرداند. ما باید برای جلوگیری از قربانی شدن این نیروها اقدام کنیم تا اینطور نباشد که یکباره 27 نیروی کارآمدمان را از دست بدهیم.

هنوز زمان زیادی از فاجعه آتش گرفتن یک هواپیمای نظامی در یکی از فرودگاه‌های کرج که در آن 15 نفر جان باختند نگذشته که شاهد فاجعه انفجار اتوبوس در جاده خاش – زاهدان هستیم. در فاجعه هواپیما، اکثر قربانیان، نیروهای زبده و متخصص نظامی در سطح بالا بودند.

رعایت تمام مسائل ایمنی برای فرود بی‌خطر این هواپیما از وظایف قطعی کسانی بود که در این زمینه مسئولیت دارند. عدم توجه عمیق به این مسئولیت که منجر به از دست رفتن چنین نیروهای کارآزموده‌ای شد، بهیچوجه قابل توجیه نیست. چرا وقتی چنین فاجعه‌هائی رخ می‌دهد، کسی درباره این نکته مهم چیزی نمی‌گوید؟ و چرا بعد از مدتی همه چیز فراموش می‌شود؟

همانطور که رهبر انقلاب در پیام تسلیتشان به مناسبت شهادت پاسداران در بلوچستان تاکید کرده اند، ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه، قطعی است. به همین دلیل، مسئولان اطلاعاتی و امنیتی می‌بایست مراقبت‌های لازم را به تناسب اقتضائات منطقه به عمل می‌آورند تا این جنایت رخ ندهد.

علاوه بر سازمان‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه، نقش احتمالی عوامل داخلی نباید مورد غفلت قرار گیرد. چه بسا افرادی که بظاهر از تروریست‌ها ابراز انزجار و آنها را محکوم می‌کنند، با آنها همفکر و همراه هستند و در تسهیل شرایط برای آنها نقش دارند.

مسئولان اطلاعاتی و امنیتی باید به این نکات توجه کنند تا بتوانند مانع جنایاتی از قبیل حمله انتحاری به اتوبوس پاسداران شوند. آنچه باید مورد توجه و اهتمام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گیرد، پیشگیری از جنایت است. انتقام گرفتن از جنایتکاران در درجه دوم قرار دارد.و سرگرم شدن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به اموری غیر از مراقبت‌های لازم به ویژه در مناطق حساس برای تامین امنیت، بهیچوجه جایز نیست. از دست دادن اینهمه نیروی مخلص و کارآمد، خسران بزرگی است که نباید اجازه تکرار آن داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلواپس
Iran, Islamic Republic of
باز هم جای شکر داردکه ایشان معنی امنیت را میداند...
....
ص
Iran, Islamic Republic of
من هم با جناب ایشان موافقم حتما باید نقش دولتی که ایشان در روزنامه متبوعشان سراسر ازآن دفاع می کند و عناصر مرتبط با دولت و مسئولین و مشاورین دولت در این حادثه بررسی و پیگیری شود
واضح تر بگویید
Iran, Islamic Republic of
"چه بسا افرادی که بظاهر از تروریست‌ها ابراز انزجار و آنها را محکوم می‌کنند، با آنها همفکر و همراه هستند و در تسهیل شرایط برای آنها نقش دارند."
منظورتان را واضح تر بگویید.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
من هم با جناب ایشان موافقم
آجرلو
از «آشنا»ها غفلت نکنيد؛
هر چه کرد، آن «آشنا» کرد.
United States
هیچ متوجه هستید چه اتهامی میزنید!؟
اگر مخالف نظرات ایشان هستید هم جا ندارد انگ خیانت بزنید. آنهم بدون هر ادله و مدرکی.
والله قباحت دارد!
...
Iran, Islamic Republic of
🔸القصه، امروز در بحبوحه مذاکرات با اروپا و ادعای برقراری کانال مالی بین ایران و کشورهای اروپایی، حسام آشنا انتقام از گروه‌های تروریستی را باطل می‌داند و عبدالله رمضان زاده در توییتی بصورت توامان حرف از "برجام" و "پذیرش قطعنامه ۵۹۸" و "تصمیم عاقلانه" به میان می‌آورد!!

🔺آیا حادثه تروریستی زاهدان تست اروپا برای واکنش جمهوری اسلامی به این اقدام بوده است؟!

🔺چرا جریان سازش بعد از این حادثه با کلید واژه‌های «انتقام باطل» و «پذیرش قطعنامه» هرگونه پاسخ و انتقام به گروهک‌های تروریستی را منع می‌کند؟

🔺آیا این‌بار نیز دولت مانند قراردادهای نانوشته در حاشیه برجام، تضمین و تعهدی مبنی بر عدم پاسخگویی به گروه‌های تروریستی برای به سرانجام رسیدن مذاکرات به اروپا داده است؟!!!

Iran, Islamic Republic of
....
United States
جالب موضوع این است که پاکستان به پالمرو پیوسته ولی تروریستها آزادانه در آن گردش مالی دارند!
این خود بی اثر بودن و ابزار بودن این سیستم برای تحت فشار قرار دادن ایران را نشان میدهد.
Poland
...
United Arab Emirates
...
اینها را از دولت منفعل ولیبرال سوال کن که بودجه دفاعی را رفته رفته به صفر میرساند ودر قصر لاکچری خود علیرغم شکست راههای سراب گونه خودهنوز چشم به غرب دارد که معجزه ای رخ دهد ورویای متوهمانه شان به حقیقت بپوندد ؟
فرزندان این دولتیهای مرفه بیدرد را باید به سیستان اعزام کرد تا درانجا مرز داری کنند
Iran, Islamic Republic of
اول از همه آشنا وفرزندانش را اعزام کنید که شده " صلح کل""!
دشمن همه را به كيش خود پندارد
Iran, Islamic Republic of
نكند منظور آقاي مهاجري از عبارت "چه بسا افرادی که بظاهر از تروریست‌ها ابراز انزجار و آنها را محکوم می‌کنند، با آنها همفکر و همراه هستند و در تسهیل شرایط برای آنها نقش دارند."
خودش باشد؟شايد ايشان با عواملي كه در روزنامه جمهوري دارد و تحت عنوان خبرنگار اين اطلاعات را به دشمن داده باشد؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
9:53
این جمله خیلی دوپهلو است...توجه مراهم جلب کرد
Iran, Islamic Republic of
....
United States
انگ خیانت و جاسوسی و وطن فروشی بسیار زشت است. لطفا ادب نگهدارید که بالاترین توهین به یک فرد بهتان وطن فروشی است.
ب س
Iran, Islamic Republic of
از نقش و مواضع خود این بابا و آدمایی مثل او خصوصا" بعد از فتنه 88 تا به اکنون نیز نباید غافل شد
Iran, Islamic Republic of
ما هم موافقیم که در داخل هم باید برخورد شود و باید دید اونهایی که شما و تلگرام از خیلی وقت پیش میگویند مقصرند یا کسای دیگه
علی
Iran, Islamic Republic of
اسلام از بدو تشکیل از منافقان و خوارجان نفوذی همیشه ضربه خورده ولی بخواست خدا مکرشان بخودشان بر میگردد مرگ بر انها باد
راستگو
جای تاسف است که ما مسلمانان یک خدا یک قبله یک کتاب مقدس داریم ولی مثل حیوانات وحشی به جان هم افتادیم اینکه مانیز تلافی می کنیم نشد چاره کار چرا این اتفاقات تلخ در کشورهای مسلمان رخ میدهد این خیلی مهم است
United States
جناب اینگونه امورات گرچه برازنده جوامع مسلمان نیست اما انحصار آن به مسلمانان بسیار کوته فکری است. در تمام دنیا انتقام و اقدامات تلافی جویانه به روشهای مختلفی انجام میشوند.
به نظر شما گروکشی دولت ایالات متحده از کنگره و سنا در موضوع دیوار در مرز مکزیک و از سوئی اتهامات فراوان و سیاه نمایی افراد نزدیک به ترامپ و ترور شخصیتی افراد چیزی جز مصادیق انتقام جویی و تلافی است!؟
خودتان بنگرید که مصادیق چنین امورات فراوان در مناسبات محلی، منطقه ای و بین المللی جهان توسط دیپلماتها و سیاستمداران ممالک به اصطلاح متمدن بسیار بیشتر است.
البته تلافی جویی جهان غرب از ایران پس از انقلاب را نیز دقیق در منظر قرار دهید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی صبح روز عملیات تروریستی، نتانیاهو قبل از ورود به اجلاس ورشو می گوید: ما هر روز برای ایران برنامه داریم، بایستی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات متوجه این حرف نتانیاهو می شدند و بیشتر مراقبت می کردند...
Iran, Islamic Republic of
مقاله در راستای پیام رهبری معظم مباشد
مرتضی
بنام خدا قطعا کسانی ازداخل همکاری می کنند...بالاخص سپاه درههارابرای
ورود همگان درجذب نیرو باز می کند...
Iran, Islamic Republic of
وقتی توطئه را به اعیان می بینیم ( جنگ ،ترور ،محاصره اقتصادی ، اتهام نا روا و....... ) چرا مسئولین ما بین خودشان اینقدر با هم بد اخلاقی می کنند چرا بعضی در فکر ایجاد التهاب در جامعه هستند چرا عده ای برای بیرون کردن رقیب عملکرد 40 ساله انقلاب را زیر سوال می برند . ...
United States
با نظر شما موافقم. این صحبتها جز تفرقه افکنی و بدبینی در بین مسئولان و مردم عایدی دیگری ندارد. بخصوص آنکه چنین مواردی بدون پرده و در انظار عموم مطرح شود. چنین موارد همان در پرده بمانند بهتر است تا به عیان آیند.
Iran, Islamic Republic of
...
زفره ای
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب زده اقای مهاجری خدا پدرش را بیامرزد اگرحساب های بانکی افراد خاص مثلا مولوی ها کنترل شود روی دریافت پول از خارج حساسیت باشد استان های مورد طمع غربی ها بیشتر کنترل شود درداخل نیروهای مسلح هم سختگیری باشد انشا الله اسیب ها به حداقل میرسد
United States
نام بردن بیجا از افراد آنهم به هدف محکوم کردنشان در انظار عموم فقط کینه و عداوت و تفرقه میآورد.
در صحیفه سجادیه و ذیل دعای مکارم الاخلاق فقره ایست که به خصایص متقین اشاره دارد. از آنها ضم الفرقه، اصلاح ذات البین و اطفاء النائره است که درخواست دارم بر آنها تعمق بفرمایید.
United States
ببخشید
درستش ضم اهل الفرقه است.
در نظر قبلی "اهل"ش افتاده بود!
Iran, Islamic Republic of
ایشان باز پیام را کامل نخواندند رهبر در آخر پیام تسلیت فرمودند"پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ی حتمی سپاه است."
United States
قصور با وطن فروشی و خیانت بسیار فرق دارد.
از صحبت تفرقه افکنانه مهاجری فقط تعبیر خیانت به اذهان عموم متبادر میشود. گمانم همگان اذعان کنند که روزنامه نیز مخاطب عام دارد و بایستی در بیان موارد درک عموم مهمل شفافیت بیان واقع شود.
حتی اگر قوه قضائیه با اتهام تشویش اذهان وارد شوند، موضوعیت دارد.
کاخ فرح -تبدیلی به کاخ اکبر رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
این اقا همیشه به هاشمی رفسنجانی وصل بوده و هست .
Iran, Islamic Republic of
اى بدبخت عقده اى ، براتون نميشه دلسوزى هم كرد
Iran, Islamic Republic of
حفا ظت اطلاعات آن یگان مقصر است .
حسین
United Arab Emirates
...
United States
حرف ایشان کاملا منطقی است. اول باید از نفوذی های درون دولت شروع کرد که هنوز بفکر این هستند که FATF را بخورد مملکت بدهند که زندگی برای خانواده این مظلومان و همرزمانشان را قرار است سختتر کند. شاید هم منظور ایشان همین بوده و جرات نداشته واضح بگوید.
United States
روزنامه محل بیان مناقشات درون دولتی نیست. روزنامه کانالی برای تبادل پیام است. حال هدف از بیان این موارد هرچه که بوده باشد، و در هر حد شفافیت هم که بوده باشد چیزی جز برهم زدن آرامش ذهنی جامعه و تشویش اذهان نبوده. چنین امورات نهایتا منجر به ریزش سرمایه های اجتماعی میشود.
این موضوع را میتوان به مناظره جنجالی سال ۸۸ نیز قیاس کرد. چنانچه بعدا مشخص شد حضرت آقا توصیه به عدم بیان اسامی افراد داشته اند؛ شاید یکی از مقاصد حضرتشان عدم تشویش اذهان و ریزش سرمایه اجتماعی بوده باشد. این مساله ریزش در نامه معروف رهبر به عزل مشایی به فیلم مطرح شده است.
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
یقینا برخی افراد ! در داخل از تروریستها حمایت مادی و معنوی می کنند ولی در برابر دوربین و در ظاهر ؛ آنها را محکوم می کنند !!
United States
سید بزرگوار
واقعا صحیح نیست چنین بی پروا و بدون هرگونه ادله قاطعانه دم از وطن فروشی برخی مسئولان صاحب منبر و وجیه صحبت کرد. مسئولیت اخرویش را هم که در نظر بگیریم دیگر کاملا مشخص میشود. صحبت کردن در عموم در موضوعات اینچنینی حتی با دلیل هم دور از اخلاق اسلامی است.
Germany
یکی از اصول مهم امنیتی و قواعد جنگ روانی که دشمن بکار می گیرد
«ترفند خنثی سازی رقیب» است.
ایجاد فضای شک و تردید و نشر بدبینی و سوء ظن در بین نیروهای رقیب، اطمینان و اعتماد بنفس را مختل میکند و رقیب را از درون متلاشی می سازد.
در این مقطح حساس زمانی همه باید بهوش باشند که فقط با دلیل و مدرک و شواهد و قرائن سخن بگویند ، و چنانچه ظن و گمانی دارند ، آنها را به دستگاه های امنیتی ایران جهت بررسی دقیق گزارش دهند
United States
در تایید نظر حضرتعالی خاطر نشان میکنم که در جنگها هدف نیروهای درگیر حذف دشمن ستیزه گر و یا حذف انگیزه و روحیه ستیهندگی دشمن است.
هدف اول با جنگ سخت سنتی و هدف دوم با جنگ نرم حاصل میشود.
شیری که روحیه جنگ ندارد را میتوان بدون قلاده و قفس در خانه نگاه داشت!
Iran, Islamic Republic of
آقای مهاجری هرچه زور و بازو داشت برای اصلاح طلبان و هاشمی رفسنجانی گذاشت تازه داره فکر می کنه که چه کرد و چه شد
کاخ فرح پهلوی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
در باره نقش عوامل داخلی حتما باید بیشتر و دقیقتر تحقیق شود!
رضا
Iran, Islamic Republic of
به مسلخ بردن شهدای خاش فشار برای تصویب FATF بود ولاغیر...
علی
United States
....