جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵

سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران دستگیر شد

جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 672156
سفیر سابق آفریقای جنوبی در ارتباط با اتهاماتش پیرامون دریافت رشوه برای کمک به شرکت «ام‌تی‌ان» جهت فعالیت در ایران دستگیر شده است.
سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران دستگیر شد
به گزارش جهان نيوز، «یوسف سالوجی»، سفیر سابق آفریقای جنوبی که قبلاً به دریافت رشوه در ارتباط با مجوز فعالیت شرکت مخابراتی «ام‌تی‌ان» در ایران متهم شده بازداشت شده است.

پلیس امروز جمعه اعلام کرد سالوجی روز گذشته (پنجشنبه) بازداشت شده است. سالوجی که اکنون بازنشسته است اتهامات فساد مالی در ارتباط با پرونده گروه ام‌تی‌ان را رد کرده است.

پلیس آفریقای جنوبی گفته سالوجی پس از دریافت رشوه‌ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به شرکت ام‌تی‌ان کمک کرده در مناقصه‌ای برای کسب مجوز فعالیت ۱۵ ساله در ایران، برنده شود.

گفته می‌شود این قرارداد، ۳۱.۶ میلیارد دلار ارزش داشته و به ام‌تی‌ان کمک کرده شرکت «ترک‌سل» را کنار بزند. ترک‌سل پیش از این در دادگاهی در واشنگتن از «ام‌تی‌ان» به دلیل پرداخت رشوه به ایران شکایت کرده بود.

خبرگزاری رویترز نوشته بازداشت سفیر سابق آفریقای جنوبی، اولین تحول ملموس از ژوئن ۲۰۱۸ در ارتباط با پرونده ادعاهای فساد در ارتباط با «ام‌تی‌ان» است.

گروه «ام‌تی‌ان» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ام‌تی‌ان همواره این موضوع را که شواهد موثقی در خصوص وعده پرداخت پول به سالوجی وجود دارد یا اینکه سالوجی پولی از ام‌تی‌ان دریافت کرده، رد کرده است.»

شرکت ام‌تی‌ان گفته به نظر می‌رسد این ادعاها بر اساس ادله‌ای مطرح می‌شوند که یکی از کارکنان ناراضی این شرکت ارائه کرده و یک هیئت منصفه مستقل در سال ۲۰۱۳ آنها را رد کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینجوری باید پای پسر دکترعارف، مبدع نظریه ی ژن خوب هم به میان بیاید، تاسیه روی شود هرکه دراو غش باشد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دست گل خاتمي است دو از گفتگوي تمدن دلار زد كه حواس مردم پرت بشه جيبو پر كنند
Iran, Islamic Republic of
احوال ژن خوب آقای عارف چطوره؟؟؟؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
البته همش تقیصر خارجی ها بوده! مسئولان ما همگی ذخیره نظام هستند...