کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت‌نام ۱۵ هزار نفر به عنوان خادم‌یار حرم رضوی(ع)

25 بهمن 1397 ساعت 12:58

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران از ثبت‌نام ۱۵ هزار خادم‌یار حرم امام رضا(ع) در استان تهران خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، آستان قدس رضوی استان تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند. این نشست با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، قائم مقام کمیته امداد استان تهران، پرویز سروری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران، احمد صادقی معاون محرومان و مستضعفان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ساختمان کمیته امداد استان تهران همراه بود.

پرویز سروری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران در این نشست با بیان اینکه ما به نقطه بسیار خوبی برای هم‌افزایب و همکاری و همفکری رسیدیم، افزود: ظرفیت‌های عظیم کمیته حضرت امام(ره) در کنار ظرفیت آستان قدس رضوی بستر اجتماعی فراگیری را جهت خدمت‌رسانی به محرومان و مستمندان ایجاد کرده است. این اقدام امکان و فرصت بزرگی است که لشکری از توانمندان و نیازمندان را در خود جا می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز در قالب شکل‌گیری تفاهم‌نامه آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام(ره) شاهد اوج تعاون اجتماعی هستیم، گفت: شبکه‌سازی خادم‌یاران حرم رضوی برای ارائه گسترده خدمات به محرومان، بستری ایجاد کرده که امروز بسیاری از طرفداران حقوق بشری در سراسر دنیا در پی آن هستند، اما به جرأت می‌توان گفت به این وسعت و کیفیت نتوانستند شبکه‌سازی انجام دهند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران علت این تعاون خادم‌یاران را عشق و ارادت مردم به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معرفی کرد و افزود: در واقع وجود مقدس اهل‌بیت(ع) همواره در جهان اسلام جمعیت‌های عظیم مردمی را گرد هم آورده است که نمونه بارز آن را در ایام اربعین حسینی شاهدیم. در ایام اربعین حسینی شاهدیم مردم با یک هدف و مقصد واحد و بدون هیچ توقعی به خدمت‌رسانی زائران می‌پردازند و به این خدمتشان افتخار می‌کنند؛ لذا اربعین بهترین مدل برای نظام‌سازی و شبکه‌سازی جمعیت‌های مردمی و خادمان افتخاری محسوب می‌شود.



سروری با بیان اینکه ما در شرایط حساسی از سازماندهی اجتماعی رسیدیم، عنوان کرد: ما امروز به توفیق الهی سازماندهی را به کف مجموعه‌های انسانی و سرمایه‌های اجتماعی منتقل کردیم. این اقدامات با عشق امام رضا(ع) در شبکۀ کاملاً داوطلبانه صورت می‎گیرد. ما بدون آنکه تبلیغات گسترده کنیم، در مرحله اول 15 هزار خادم‌یار تنها از استان تهران ثبت نام کردیم. این گنجینه بسیار موفقی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه موفقی را به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور داشتیم که البته گستره آن مرزهای جغرافیایی را پیمود. حال این دو مجموعه به یکدیگر پیوند خوردند تا با همکاری یکدیگر فعالیت‌های مردمی خود را در یک راستا قرار دهیم.

وی با تأکید بر آنکه آستان قدس رضوی مجموعه‌ای امدادی و حمایتی نیست، افزود: آنچه روشن است، ما به عنوان آستان قدس رضوی، یک مجموعه امدادی و حمایتی نیستیم بلکه وظیفه داریم مجموعه‌های امدادی و حمایتی را تقویت کنیم. ما مجموعه‌ای موازی و رقیت این نهادها نیستیم بلکه قصد داریم با همکاری با نهادهای امدادی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت لوای آستان قدس رضوی کار آن‌ها را پررنگ‌تر و قوام بیشتری دهیم.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شکل‌گیری کانون‌های خادم‌یاری محلات را اوج اقدام آستان قدس رضوی معرفی کرد و گفت: قله کار ما شکل‌گیری کانون‌های خادم‌یاری محلات است. نباید اجازه داد این کار عظیم در پروسه رسمی و شبه دولتی قرار گیرد. علاقه داریم کسانی که با ما همکاری می‌کنند، از موضع خادم‌یاری وارد شوند. عقیده داریم اگر کسی احساس خادم‌یاری و نوکری امام رضا (علیه‌السلام) را نداشته باشد، کارمان با اخلاص جلو نمی‌رود و به مرور زمان از ریل خود خارج می‌شود.

سروری افزود: کار ما به مرور زمان تمام مساجد و خیریه‌ها را در بر خواهد گرفت و به این ترتیب امید داریم به مدل مناسبی از کار اجتماعی و خدمات رسانی و محرومیت زدایی دست یابیم. هر یک از افرادی که در این فرآیند حضور دارند، منهای سمت‌هایی که دارند، خادم‌یار محسوب می‌شوند.

در انتهای این مراسم تفاهم‌نامه مشترک بین آستان قدس رضوی(ع) و آستان قدس رضوی در زمینه‌های فوق‌الذکر به امضای نمایندگان این دو نهاد قرار گرفت.


منبع:تسنیم


کد مطلب: 672024

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/672024/ثبت-نام-۱۵-هزار-نفر-عنوان-خادم-یار-حرم-رضوی-ع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com