جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۱۴

کار دولت روحانی به تهدید علنی مجمع تشخیص رسید

پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 671921
اگر لوایح مربوط به FATF تصویب نشود این فشارها بیشتر می‌شود. اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را تصویب نکند باید نتیجه آن را بپذیرد.
کار دولت روحانی به تهدید علنی مجمع تشخیص رسید
به گزارش جهان نيوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تاکنون هیچ استعفایی از آقای صالحی دریافت نکرده‌ایم. من از آقای صالحی همین امروز هم سوال کردم که شما برای ما استعفا نامه فرستادید که ایشان پاسخ دادند خیر.

وی با بیان اینکه حتما باید زودتر راه حل هایی برای گرانی داشته باشیم، افزود: امروز در جلسه هیات دولت در مورد جلسه شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبت شد برخی مسولین امروز گفتند با فضایی که برای بانک های ما ایجاد کرده اند در صورت عدم تصویب این لوایح فشار بیشتر می شود.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی نتیجه جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با دستور کار بررسی لایحه پالرمو برگزار می‌شود، گفت: من پیش‌بینی نمی‌کنم اما امروز در جلسه هیأت دولت درباره این موضوع مطالبی مطرح شد و وزرا و مسئولان ذیربط حرفی اساسی مطرح کردند مبنی بر اینکه مجمع تشخیص باید فضای امروز ما در دنیا و فشارهایی که آمریکا به ایران وارد می‌کند را به خوبی متوجه باشد و این شرایط به اعضای مجمع توضیح داده شود تا تصمیمی که این مجمع اتخاذ می‌کند باعث افزایش فشار به مردم نشود. برخی از مسئولین گفتند که با وجود فضایی که امروز بانک‌ها ایجاد کرده‌اند. 

واعظی تصریح کرد: اگر لوایح مربوط به FATF تصویب نشود این فشارها بیشتر می‌شود. اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را تصویب نکند باید نتیجه آن را بپذیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اینکه آیا رئیس جمهوری در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خواهند یافت، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم آقای رئیس جمهوری روز شنبه برنامه‌های دیگری دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر ما حامي تروريست هستيم كه از تصويب لوايح ميترسيم؟! مگر اينكه خداي ناكرده....
Iran, Islamic Republic of
باید از دولت و موافقان FATF در مجلس و مصلحت نظام و... تعهد کتبی بگیرند که در صورت پیوستن به این معاهده وضعیت کشور و مردم از الان بهتر میشود یا لااقل بدتر نمی شود در غیر این صورت در برابر قانون پاسخگو باشند تا مثل برجام نشود که کسی خسارت آن را بعهده نمی گیرد.
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم.
فقط احمق ها فکر می کنند که با پیوستن بهFATFتروریسم و.. رفع می شود
Iran, Islamic Republic of
جواب ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۰۸:۲۲:
اگر فکر کنید که با پیوستن به FATFمشکلات حل می شود دقیقا عین خوش خیالی برجام است
انگار اگر FATFتصویب نشود دولت افسار دلار را رها می کند
Iran, Islamic Republic of
با این تهدید، معلوم می شود که پاره شدن افسار دلار پس از رد FATF تهدید است و چون افسار دلار دست دولت است دقیقا حرف واعظی تهدید گرانی دلار است و باید دولت را محاکمه کرد
عدم تصویبFATF فشار را بیشتر میکند ولی تصویبش اوضاع را بهتر نمی کند
Iran, Islamic Republic of
طرفداران برجام و و و و می گویند اگر اینها تصویب نشود وضع مردم بدتر می شود ولی وقتی تصویب می شود همین افراد می گویند برجام و و و برای رفع تحریم و فشار بر مردم نبوووووود. آیا مردم این را می فهمند؟
Iran, Islamic Republic of
به ما میگویند برجام برای ما چه کار کرد؟؟ مگر ما برجام را آورده ایم برجام را خدا آورد!!!! انداختن توپ مشکلات برجام به زمین خدا!!!!
اگر لوایح FATFتصویب شود گوشت به جای 100، 200هزار ت می شود
Iran, Islamic Republic of
اگر ایران به تعهدات FATF تن دهد یعنی قبول کرده است که نباید تحریمها را به روشهای گذشته دور بزند و این کار جرم است و همین گوشتی را که از خارج برای تنظیم بازار وارد می کنیم هم نمی توانیم وارد کنیم و آنجاست که رسما باید دستان خود را بالا بگیریم و در همه موضوعات به خواسته های غرب تن دهیم. این وسط، مردم بیچاره قربانی اول و آخر این گرانی ها هستند و کسانی که به تصویب لوایحFATF اصرار دارند با گرین کارتهایی که سر برجام گرفتند و به خانواده هایشان تقسیم کردند هیچ آسیبی نمی بینند. در نتیجه، تصویب این لوایح، بزرگترین و اصلی ترین خطر را برای معیشت مردم ایجاد می کند تا حمایت از محور مقاومت.
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکر کردی به ضمانت کتبی هم پایبندن؟ اصلا فکر کن ضمانت و تعهد کتبی هم بدن و شرایط بدتر بشه. فکر میکنی دولت قبول میکنه؟ نه بابا. میاد راحت میگه شرایط بهتر شده بدون اینکه کسی نقدش کنه. مگه بعد برجام نگفتن تحریم ها برداشته شده؟ مگه هزاران حرف توخالی نزدن؟ اینجا هم همینطوره
Iran, Islamic Republic of
تعهد کسانی که بند تعهد و امضای امثال جان کریند ارزشش مثل همون امضاست
...
Iran, Islamic Republic of
هروقت حامیان برجام خسارت این فاجعه قطعی به کشور را پذیرفتند بعد طلبکار خسارت تعهدی باشند که ممکن است خسارت بار باشد....
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخع برو داداش من خدا روزیت رو جای دیگه بده ! دشمن بهانه گیری میکند ومیخواهد تا ریز حسابهای بانکی ما را بفهمد.اونم در ازای هیچ ! درست مثل برجام که هی گفتید ما که بمب نمیخواهیم واونوقت صنعت 31 میلیارد دلاری هسته ای رو برای ""دستاورد تقریبا هیچ "" به قول سیف خودتون ،به باد دادید .
مسعود
الن فهمیدم که چراعده ای از تصویب این لایحه میترسن ....
Iran, Islamic Republic of
بیخود خودت را به آن راه نزن! هنوز نتوانسته اید خسارت برجام را پاسخگو باشید الان می خواهید برجام دوم را به کشور تحمیل کنید؟
Iran, Islamic Republic of
تو که قراره نفهمی چرا دروغ میگی فهمیدم.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
تصویب این لوایح باعث هوشمند شدن تحریم ها و لو رفتن راه های دور زدن تحریم ها می شود و به تبع آن نرخ دلار افزایشی خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
FATF هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است و هیچ دردی از مردم دوا نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی حامی تروریست میشویم که لوایح نوشته شده توسط تروریست های غربی رو تصویب کنیم هنوز یادمون نرفته که به صدام انواع بمب های شیمیایی رو برای ریختن رو سر مردم ایران میفروختند و تا ده ها سال با عوارض جانبی وحشتناکش مردم را زجر کش میکردند در هیروشیما و ناکازاکی هم ده ها هزار نفر رو یکجا جزقاله کردند و دها هزار نفر دیگر هم آلوده به رادیو اکتیو و عوارض مرگبارش شدند و تا سالها نوزادان عجیب الخلقه بدنیا می آوردند. اینها خودشون مادر تروریستا هستند.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
طبق اظهارات دبیر اجرایی FATF، مبنای FATF برای تروریسم، فقط لیست سازمان ملل نیست و لیست «تعداد دیگری از کشورها» هم برای FATF ملاک و شاخص ارزیابی خواهد بود و ایران «باید همه استثناها را کنار بگذارد» و گروه هایی که توسط «تعداد دیگری از کشورها» به عنوان تروریسم شناخته شده اند را تروریستی بداند.
حزب الله لبنان، الحوثی یمن و غیره از دیدگاه ایران نهضت های آزادی بخش هستند اما استقلال طلبی و آزادی خواهی این گروه ها از دیدگاه غربی ها خصوصا آمریکایی ها قابل پذیرش نیست و می تواند بهانه خوبی برای اعمال فشار و تحریم علیه کشورمان باشد
اگر کشورهای عضو نسبت به حق شرط کشورمان اعتراض کنند دیگر آن شرط قابل پذیرش نیست، این مهم در حالیست که در چنین شرایطی اجرای تعهدات بر عهده کشورمان است؛ حتی برای خروج از این کنوانسیون نیز باید بیش از یک سال منتظر ماند.
آیا عاقلانه است که با دستان خود، خود را به چاه بیندازیم؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سعودی که عضو ناظر در fatf است و اسرائیل هم عضو است چگونه هزینه های تروریستهای دنیا را تأمین میکنند؟ پس اینها بهانه هایی است برای محدودیت ما، خدا رحمت کند مرحوم مدرس را که گفته بود اگر میخواهند ما را اسیر بگیرند چرا با دست خودمان امضا کنیم ...
Iran, Islamic Republic of
ساده لوحی در این متن موج میزنه ، جناب ، FATF رو خود غربی ها ایجادش کردن اونوقت توی تله خودشون بیوفتن؟ واقضا استدلال های امثال شماها مضحکه
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا این لوایح برای دولت مهمه ! و باید تصویب بشه چرا رئیس جمهور شخصا به مجمع تشخیص نمیره و دفاع کنه؟...
United States
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگرFATF رو بپذیریم حامی تروریست میشویم.تروریست از نظر غربی ها یعنی مقاومت و از نظر ما یعنی منافقین و داعش و ... پس نباید FATFکه همون حمایت از تروریست هست رو بپذیریم.کمی فکر
Poland
هر چقدر میخواهید گرانی تصنعی درست کنید
زیر بار برجام 2 نخواهیم رفت

روزی هم که سر کار نبودید و این تورم و گرانی ها فرو نشست مردم با تُف و لعنت از شما یاد خواهند کرد
به دست خودتان کار می کنید که بروید و دیگر برنگردید
Iran, Islamic Republic of
یکی از اعضای ناظر FATF عربستان سعودی است. یعنی به نظرتان باید عربستان بررسی کند که آیا ایران حامی ترروریسم است یا نه؟!
Iran, Islamic Republic of
مگر این لوایح ضد تروریسم است؟؟؟
شما اصلا میدونی این لوایح چی میخوان از ما؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بستگی داره این برچسب رو به کدوم گروه بزنی ، اینو بفهم :|
Iran, Islamic Republic of
از نفهمی شما می ترسیم، بله ما به تروریست هایی که آنها تعیین می کنند مثل سپاه و مردم سوریه عراق و سید حسن نصرالله کمک می کنیم.
خدایا ما را از نفهمی نجات بده
Iran, Islamic Republic of
بیا یه روز خودتو به نفهمی نزن، تروریست هایی که آنها ازش نام می برند سپاه، حزب الله لبنان و عراق و سوریه و .. است
Iran, Islamic Republic of
اینها که منفی زدن اینقدر بیسوادن که نمیدونن الان حتی روبل جدید روسیه برای پرداخت گندم و جو گوشت در بانک مرکزی نیست . 2 فته هست پول ندارن بزنن . البته این بندهای خدا سر ماه پول بیت المال را بهشون میدن نباید هم بدونن .
Iran, Islamic Republic of
مگر ما پولشویی گسترده داریم یا مگر آمریکا با ما رابطه ی حسنه داره که از تصویبش نترسیم؟
Iran, Islamic Republic of
با تعریفی که اونها دارند
حامی تروریست
ضد حقوق بشر
بی ثبات کننده منطقه
و ...
البته بعید است شما اینها را ندانید
اما ...
United States
اصلا مگه شما خسارات برجام را پذیرفتید؟
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تروریست از زبان ما با تروریسم از زبان غرب فرق داره
بحث غرب، بر سر وجود است نه حدود
Iran, Islamic Republic of
هر برنامه ای که داشته باشند مهمتر و بااهمیت تر از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی باشد بابا از اسمش مشخصه که باید در رابطه با نظام و مسائل مهم که در مجلس قابل رفع نیست تصمیم گیری می شود و تصمیمات مجمع خیلی استراتژیک تر از تصمیمات مجلس و هیئت دولت است...
Iran, Islamic Republic of
مکر در اصطلاح علم اخلاق به معنای جستن راه‌های پنهان برای اذیت رساندن به مردمان است؛ لذا رذیله‌ای از رذائل قوه عاقله است و جزء مهلکات بزرگ و زشت‌ترین رذائل به حساب می‌آید که گناه شدید و بزرگی به شمار می‌رود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این همه کامنتهائی که تو گذاشتی به نظر من مصداق سخن امیرالمومنین علیه السلام است که ""سخن حقی که اراده باطل از ان دارید"".چرا که پرگوئی تو باعث دور شدن ذهن از اصل مطلب=یه دستی زدن دولت روحانی به ملت خودش ،میشود.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا منظور من ...جنابان عاشق aftf است که ..می خواهند مردم را از تحریم بیشتر و شر امریکا بترسانن چون هرکاری دشمن توانسته کرده لذا نباید از ترس مرگ خودکشی کرد برادر
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
لذا تند و سریع عذر خواهی کن منظور من مکر کسانی است که می خواهند از تحریم بیشتر مردم را بترسانن
و دروغ و مکر و ترس را باهم اراده کرده تا باتصویب لوایح استعماری دل کدخدا را به دست اورند
ب
Iran, Islamic Republic of
برو بابا.
تا پایین 40 تا کامنت گذاشتی که بگویی عدم تصویب FATF مکر و دروغ است؟
حالا یک روایت جالب: منافق کسی است که از سخن درست نتیجه غلط بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
عدم تصویب یا تصویب جیگر
منظور تصویب است نه عدم تصویب
سرور
Iran, Islamic Republic of
اولا همه را با خودت قیاس نکن.
در ثانی کامنتهای منافقانه جناب انورعالی دقیقا در جهت حمایت از تصویب FATF است. همه می فهمند.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
ولی من منظورم از مقصودم را فقط خودم می دانم لذا اگه برداشت شما یا دیگرعزیزان اینه بنده عذر خواهی می کنم
ولی این امیدی ها می خواهند با م...ترساندن مردم لوایح را تصویب نمایند ...
Iran, Islamic Republic of
شما چرا از خودت عذرخواهی میکنی به رام جونت دربیاد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مکر، عبارت است از این‌که انسان به ضرر و زیان کسی، کاری انجام دهد، بدون این‌که آن شخص متوجه شود.

اما مکر درباره‌ی خداوند متعال آن است که، خدا نسبت به بنده‌ی گناهکار، کاری یا امتحانی پیش آورد که به ضررش تمام شود.
ب
Iran, Islamic Republic of
این هم منفی دوم ....@
Iran, Islamic Republic of
: یکی از عواملی که باعث می‌شود انسان آرامشش را از دست بدهد ترس است، شاید هیچ چیزی مانند ترس از انسان سلب آرامش نکند، چه ذکری بگوییم که در هنگام ترس بتوانیم آرامش خود را حفظ کنیم؟

امام صادق علیه السلام می‌فرماید:

در شگفتم برای کسی که ترس به او غلبه کرده است!! چگونه به ذکر: حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیل «خدا ما را کافى است و او بهترین حامى ماست» پناه نمی‌برد
Iran, Islamic Republic of
گروهی عازم میدان جنگ بودند جمعی از مردم به آن‌ها گفتند: لشکر دشمن اجتماع کرده‌اند و آماده حرکت می‌باشند از آن‌ها بترسید اما آن گروه از دشمن نترسیدند و گفتند: خدا ما را کافی است و او بهترین حامی ما است و با الهام گرفتن از ذکر فوق، آرامش وجود آن‌ها را فرا گرفت و توانستند ترس را از بین ببرند و بر دشمان غلبه کنند و خداوند در مورد این گروه می‌فرماید:

به همین جهت، آن ها از این میدان، با نعمت و فضل پروردگارشان، بازگشتند در حالى که هیچ ناراحتى به آنان نرسید و از رضاى خدا، پیروى کردند و خداوند داراى فضل و بخشش بزرگى است
Iran, Islamic Republic of
یکی از عواملی که سلب آرامش از انسان می‌کند ناراحتی است، انسان ممکن است هر لحظه‌ای غمگین شود .برای غلبه بر غم‌ها چه ذکری توصیه شده است؟امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید:

در شکفتم از کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر: لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمین «خداوندا جز تو معبودى نیست! منزّهى تو! من از ستمکاران بودم» پناه نمی‌برد
Iran, Islamic Republic of
وقتی که حضرت یونس علیه‌السلام از قوم خود نا امید شد از بین آن‌ها رفت و سوار کشتی شد، بعد از مدتی دریا متلاطم شد و اهل کشتی تصمیم گرفتند یک نفر را به داخل دریا بیندازند تا بار کشتی سبک شود و از غرق شدن نجات یابند، قرعه به نام حضرت یونس افتاد، وقتی حضرت یونس را به دریا انداختند نهنگ عظیمی او را در کام خود فرو برد و یونس زندانی شکم نهنگ شد وقتی که ناراحتی یونس را فرا گرفت خدا را به ذکر فوق یاد کرد و خداوند هم او را نجات داد و فرمود هر کسی در ناراحتی من را با ذکر فوق بخواند او را نجات خواهم داد: همان گونه که در آیه بعد می فرماید:ما دعاى او را به اجابت رساندیم و از آن اندوه نجاتش بخشیدیم و این گونه مۆمنان را نجات مى‏‌دهیم
Iran, Islamic Republic of
حالا به نظرت کی را از کشتی ایران باید بیرون انداخت !!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و خائنان را باید بیرون انداخت !
Iran, Islamic Republic of
شخصی از فرعونیان به موسی ایمان آورده بود ولی ایمان خود را کتمان کرده بود، بعد از مدتی ایمان خود را آشکار می‌کند و مردم را به خدا پرستی دعوت می‌کند و فرعونیان برای از بین بردن او نقشه می‌کشند ولی آن شخص مومن ذکر فوق را می‌گوید و خداوند هم او را از مکر و حیله دشمنان نجات می‌دهد و می‌فرماید: خداوند او را از نقشه‏ هاى سوء آن‌ها نگه داشت، و عذاب شدید بر آل فرعون وارد شد
مومن آل برجام کیه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آیا همچی مومنی تو دستگاه دولت پیدا می شود وبیاد محض رضای خدا تیم نفوذی هارا رسوا کندبشود مومن آل برجام !!
Iran, Islamic Republic of
بنده‌ی مكّار خدا برای اهداف شخصی خود، از غرض و مرض گرفته تا طمع و ... ، دست به حیله‌گری بر علیه هم‌نوعان خود می‌زند؛ اما پروردگار مهربان، هر گاه كه بنده‌اش از حد خود فرا رفته، ‌بندگان خدا كه هیچ، بلكه برای خدا نیز حیله‌گری كرده و در نافرمانی و سركشی از هیچ، فروگذار نشد، چنان استادانه و لطیف او را گرفتار می‌كند كه نمی داند از كجا خورده است.

نشنیده‌اید كه می‌گویند "چوب خدا صدا ندارد"
Iran, Islamic Republic of
مکر به معنای زیرکی و فطانتی است که سبب می شود تا فرد از راه سریع تر و مخفی تر به هدف خود برسد. بر این اساس، مکر به خودی خود نکوهیده نیست و به خداوند نیز نسبت داده شده است، ولی مکر بد -یعنی مکری که برای اهداف ناپسند صورت گیرد- از زشت ترین رذایل اخلاقی است و نشانه حقارت و زبونی عامل آن می باشد. قرآن ضمن نکوهش شدید منافقان برای مکر و خدعه در دین، تأ کید می نماید که عاقبت مکر و حیله به خود شخص برمی گردد. این سنت الهی به قدری مورد مشاهده ی مردم در طول تاریخ بوده است که ضرب المثل های مختلفی نیز از آن ساخته شده است. برای نمونه به این مثل ها می توان اشاره کرد: «هر چه کنی به خود کنی/ گر همه نیک و بد کنی» «از مکافات عمل غافل مشو/ گندم از گندم بروید جو زجو» مکر در زمره گناهان کبیره است و اشکال و مراتب مختلفی دارد؛ مثلاً تقلب کردن، دورویی، غش در معامله و...از موارد پیش پا افتاده و سطحی آن است. بارزترین مراتب مکر، مکر و خدعه منافقان با خدا و مؤمنان است و بیشتر مواردی که در قرآن به مسأله مکر پرداخته شده نیز، در این زمینه است
Iran, Islamic Republic of
امام علی: «مَن مَکرَ بالنّاسِ رَدَّ اللّهُ سبحاَنهُ مَکرَهُ فی عُنُقِهِ؛ هر که به مردم نیرنگ بزند، خداوند سبحان نیرنگ او را گریبان گیر خودش می کند.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرآ این دولت بجز برآورده کردن آرزوهای غرب کار دیگری ندارد اگر همینقدر که برای تصویب عهدنامه های ننگین میدوند فقط یک قدم برای مردم برداشته بودند وضعیت اقتصادیمون این نبود
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که من اطلاع دارم آقای رئیس جمهوری روز شنبه برنامه‌های دیگری دارند!!!
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم چه کاری دارند که از دغدغه زندگی و معیشت مردم مهمتر است شاید راجع به گسترش کنسرت بیشتر در کشور میخواهند اقدام کنند.
Iran, Islamic Republic of
آیه می‌فرماید:
«...قُلِ اللَّهُ أَسْرَعُ مَکْراً»
«...خداوند سریعتر از شما مکر (چاره‏جویی‏) می‏کند.»
صفت دیگری که برای مکر خداوند در قرآن کریم بیان شده، سریع‌تر بودن است؛ اما خدا چگونه سریع‌ترین مکار است و منظور از سرعت در مکر چیست؟ مفسران در این زمینه چنین بیان کرده‌اند که خداوند از اعمال و اراده بندگان خود پیش از همه آگاهی دارد و نمی‌توان چیزی را بر خدا مخفی کرد؛ از این رو بندگانی که در رفتار و نیت‌های خود خیال می‌کنند خداوند از آنها آگاهی ندارد و می‌توانند درباره دین خدا مکری به کار گیرند، در اشتباهند و در حقیقت به خود مکر می‌زنند.بنابراین اضلال خداوند و مکر اوست که پیش از هر مکر به آنها رسیده و اینچنین سریع بودن مکر خدا معنا پیدا می‌کند
Iran, Islamic Republic of
مکر، رفتاری ناپسند است که خداوند مکاران را به شدت توبیخ نموده و در قرآن مجازاتی را برای آنها رقم زده که این مجازات نشان از ریشه داشتن این رفتار در اختیار و صفات روانی انسان دارد.
«وَ إِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّاءَ مَسَّتهمْ إِذَا لَهُم مَّکْرٌ فیِ ءَایَاتِنَا»
«هنگامی که به مردم، پس از ناراحتی که به آنها رسیده است، رحمتی بچشانیم، در آیات ما نیرنگ می‏کنند
شما بعنوان دولت چقدر مسیولیت برجام وخسارتهای محض انرا پذیرفته اید اصلا شما مسیولیت پذیر هستید با وجود بی تدبیرهایتان دیگر نیاز به توطیه از بیرون نیست اقای ظریف در مجلس گفت که ما تضمین نمی دهیم مشکلات با تصویب لوایح fatf حل شود شما فرار به جلو میکنید ودیگران باید تاوان بی مسیولیتتان را بدهند تا کی؟
Iran, Islamic Republic of
قرآن کریم از مکر و خدعه بسیاری از مکاران یاد کرده و این مکر را شکست خورده دانسته که در مورد مکر کافران می‌فرماید: «نقشه کافران جز در گمراهی نیست.»
و یا درباره مکر فرعون می‌فرماید: «توطئه فرعون (و همفکران او) جز به نابودی نمی‏انجامد!»
دلیل شکست مکاران در برابر حق این است که خداوند عالم و محیط بر همه چیز است و مکر و نیرنگ در برابر چنین شخصی امکان ندارد؛
«وَ قَدْ مَکَرُواْ مَکْرَهُمْ وَ عِندَاللَّهِ مَکْرُهُمْ وَ إِن کاَنَ مَکْرُهُمْ لِتزَولَ مِنْهُ الجبَالُ»
«و بیقین (با) فریبکاریشان فریبکاری کردند و فریبکاریشان نزد خدا (آشکار) است و اگرچه فریبشان (چنان باشد که) از آن کوه‏ها از جا کنده شود!»
حیله‌گران هر چه در برابر خداوند نقشه بکشند و حیله کنند، نقشه‌هایشان نقش بر آب می‌شود؛ چون گرچه مکاران حیله‌هایشان را پنهان می‌دارند؛ اما برای خداوند چیزی مخفی نیست، بلکه کاملاً آشکار بوده و خداوند از آن آگاه است
Iran, Islamic Republic of
رسول خدا (ص) فرمود هر كه مسلمانست نبايد نيرنگ و فريب كند زيرا من از جبرئيل شنيدم ميفرمود نيرنگ و خدعه در آتش است سپس فرمود از ما نيست كسى كه مسلمانى را گول زند، از ما نيست كسى كه بمسلمانى خيانت كند.

سپس فرمود جبرئيل روح الامين از نزد رب العالمين بمن نازل شد و گفت اى محمد بر تو باد بحسن خلق زيرا بد خلقى خير دنيا و آخرت را ميبرد هما نامانندتر شما بمن خوش‏خلق‏تر شماها است
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال می‌فرماید: «تنها کسانی دروغ پردازی می‌کنند که به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغگویانند.» با توجه به این آیه، فرد دروغگو به قدری از سوی خداوند مورد مذمت قرار گرفته که او را بی‌ایمان معرفی کرده و هیچ فرد بی‌ایمان مؤمن تلقی نمی‌گردد.
۳) در آیه‌ای دیگر می‌فرماید:« در حقیقت خداوند آن کسی را که دروغ پرداز ناسپاس است هدایت نمی‌کند.»
درآیات دیگر می فرماید: «دروغگو مستحق لعنت و سزاوار خشم پروردگار عالم است
کاش مسئولین همین اندازه که به فکر حاشیه سازی و قدم برداشتن در راههای نامتعارف هستن به فکر رفع مشکلات از راههای ساده تر و از داخل بودن تا مردم این همه تحت فشار نباشن
Iran, Islamic Republic of
دروغ از بدترین معایب، زشت ترین گناهان و منشأ بسیاری از مفاسد است و بالطبع از کارهای زشت و ناپسند و عادت به آن از رذایل اخلاقی و از گناهان کبیره است
United States
....
Iran, Islamic Republic of
دروغ گفتن یکی از محرمات و آفت های خطرناک زبان، است و دروغ از گناهان کبیره می باشد.face mask

دروغ در دنیا و آخرت انسان را از رحمت الهی محروم می کند و در میان مردم بی اعتبار می نماید و اعتماد عمومی را سلب و جامعه را به بیماری نفاق دچار می سازد و از آفات زبان و خراب کننده ایمان است
مرتضی
Romania
واقعا به این تفکر چه باید گفت؟. می گوید که اگر این FATFامضا نشود بانک های ما دچار مشکل می شوند. لازم به ذکر است که بانک های عینا ازاین 40 سال وقتی 30 سالش. در مورد بانک ظاهرش رااسلامی می کنند. ولی در عمل سرسوزنی اعتقاد به( آیه قرآن که ربا را جنگ مستقیم با خدا می داند) ندارند. ودراین چند سال اخیر علما ومراجع تقلید شاید حدود 110 بار بانک ما ربوی است. ولی باز می گویم سر سوزنی برای حرف علما نه احترام قائل هستند ونه به قول معروف تره خورد می کنند. بانک یک مورد از این مسأله هست آقایان دولت واقعا موارد دیگر چی مانند موشک. مواد غذایی وکشاورزی وحتی علمی وآموزشی. به هر حال نتیجه اینکه اینها جز به زانو درآوردن مردم انقلاب ورهبری کاری قرار نیست بکنند مگر نه اگر غیر از این بود. تا حالا تو این چند سال مملکت چقدر پیشرفت می کرد. واین امر هم نتیجه چشم وگوش بسته انتخاب مردم هست که در ک نکردند. وشاید بازهم نمی فهمند. انشالله که درس عبرتی برای مردم باشد. تا تشخیص دهند کی آدم صالح ودلسوزیست وکی آدم نا اهلی هست
Iran, Islamic Republic of
ابزار بسیاری از گناهان دروغ است اینکه افراد دروغگو بدبینی و سوء ظن خاصی نسبت به همه کس و همه چیز دارند ، با دروغ خود را بزرگ جلوه می دهند، با دروغ هزار گونه تملق می گویند و یکی از راههای درمان دروغ این می باشد که قبل از هر چیز باید مبتلایان را به عواقب دردناک و آثار سوء معنوی و مادی آن متوجه ساخت و نیز باید باید متوجه ساخت که اگر چه دروغ در پاره ای از موارد نفع شخصی دارد ولی نفعش بسیار آنی و زودگذر است و یکی دیگر از موثرترین راههای درمان دروغ پرورش شخصیت در افراد و کوشش برای تقویت پایه های ایمان در دل آنان است و باید محیط های تربیتی و معاشرتی مبتلایان را از وجود افراد دروغگو پاک کرد تا تدریجا طبق اصل محاکات و تاثیرپذیری محیط وجود آنها از این رذیله پاک گردد
Iran, Islamic Republic of
در سراسر جهان هستی قانون صداقت و صراحت و حقیقت جاری است . هر چند به حسب ظاهر در عالم هستی تضادها و تعارض هایی دیده می شود ولی دروغ و خیانت در طبیعت اصلا وجود ندارد. اصولا حقایق ناب را در طبیعت و هستی باید جستجو کرد و از زبان آفرینش باید شنید. مگر جز این است که تمام قوانین علمی و فلسفی برداشتی است نسبی از جهان هستی و قوانین حاکم بر آن و طالبان حقیقت همه و همه در اسرار هستی می اندیشند و از آن الهام می گیرند و جز با هستی و قوانین حاکم بر آن سروکاری ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
خداوند سبحان چه با زبان تکوین و چه با زبان تشریع با صداقت و راستی با بندگانش سخن می گوید و می فرماید که صداقت برای شما بهتر است. علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند « ولکن یُوخَذُ مِن هذا ضِغثٌ و من هذا ضغث فَیُمزجان ...»(1) مردم قسمتی از حق و قسمتی از باطل را گرفته و در هم می آمیزند و از این راه ، باطل را به خورد مردم می دهند
Iran, Islamic Republic of
آیات و روایات بسیاری در زمینه زشتی دروغ سخن می گویند و آیات تکان دهنده ای حتی دروغگ را در ردیف کافران و منکران آیات الهی می شمارند.

« إِنَّما یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْکاذِبُون‏»(8) گرچه در این آیه دروغ و افترا بر خدا و پیامبر است ولی به هر حال زشتی دروغ اجمالا در این آیه مجسم شده است و در تعلیمات اسلام به مساله راستگویی و مبارزه با کذب و دروغ فوق العاده اهمیت داده شده است که نمونه های آن را در زیر می آوریم.
Iran, Islamic Republic of
در روایات اسلامی دروغ به عنوان " کلید گناهان" شمرده شده است، علی (ع) می‏ فرماید:«الصدق یهدی الی‏ البر، و البر یهدی الی الجنة»(9) " راستگویی دعوت به نیکوکاری می‏ کند، و نیکوکاری دعوت به بهشت".

در حدیثی از امام باقر( ع) می‏خوانیم:« ان اللَّه عز و جل جعل للشر اقفالا، و جعل مفاتیح تلک الاقفال الشراب، و الکذب شر من الشراب» "(10) خداوند متعال برای شر و بدی، قفلهایی قرار داده و کلید آن قفلها شراب است (چرا که مانع اصلی زشتیها و بدیها عقل است و مشروبات الکلی عقل را از کار می‏اندازد) سپس اضافه فرمود:دروغ از شراب هم بدتر است"
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم این اقای مسئول پیام 22 بهمن رو هنوز نگرفته ..باید از مردم مثل لمریکا تو دهنی بخوره
Iran, Islamic Republic of
امام حسن عسکری (ع) می‏فرماید:«جعلت الخبائث کلها فی بیت و جعل مفتاحها الکذب»(11)" تمام پلیدیها در اطاقی قرار داده شده، و کلید آن دروغ است" .

رابطه دروغ و گناهان دیگر از این نظر است که انسان گناهکار هرگز نمی ‏تواند، راستگو باشد، چرا که راستگویی موجب رسوایی او است، و برای پوشاندن آثار گناه معمولا باید متوسل به دروغ شود. و به عبارت دیگر، دروغ انسان را در مقابل گناه آزاد می‏کند، و راستگویی محدود.
Iran, Islamic Republic of
شخصی به حضور پیامبر( ص) رسید، عرض کرد نماز می‏ خوانم و عمل منافی عفت انجام می‏ دهم، دروغ هم می‏ گویم! کدام را اول ترک گویم؟! پیامبر( ص) فرمود:دروغ، او در محضر پیامبر( ص) تعهد کرد که هرگز دروغ نگوید:هنگامی که خارج شد، وسوسه‏ های شیطانی برای عمل منافی عفت در دل او پیدا شد، اما بلافاصله در این فکر فرو رفت، که اگر فردا پیامبر( ص) از او در این باره سؤال کند چه بگوید، بگوید چنین عملی را مرتکب نشده است، اینکه دروغ است و اگر راست بگوید حد بر او جاری می ‏شود، و همین گونه در رابطه با سایر کارهای خلاف این طرز فکر و سپس خود داری و اجتناب برای او پیدا شد و به این ترتیب ترک دروغ سرچشمه ترک همه گناهان او گردید.
Iran, Islamic Republic of
می‏دانیم مهمترین سرمایه یک جامعه اعتماد متقابل و اطمینان عمومی است، و مهمترین چیزی که این سرمایه را به نابودی می‏ کشاند دروغ و خیانت و تقلب است، و یک دلیل عمده بر اهمیت فوق العاده راستگویی و ترک دروغ در تعلیمات اسلامی همین موضوع است.

در احادیث اسلامی می‏ خوانیم که پیشوایان دین از دوستی با چند طایفه از جمله دروغگویان شدیدا نهی کردند، چرا که آنها قابل اطمینان نیستند
🔒🔒🔒🔒🔒➖🔑=دولت تبخیر امید
Iran, Islamic Republic of
جالبه ها !‌اگه گند اف ای تی اف مثل برجام بالا بیاد ُدولت قبلا گفته که ""هیـــــــــــــــــــــــــچ "" تضمینی نمیدهد.خود نهاد اف ای تی افی هم که گفته پذیرش توسط ایران ،هیچ تعهدی برایش ایجاد نمیکنه وفقط بررسی میشه ! اونوقت اگه مجمع تشخیص مصلحت ردش کنه ،همه عجز وناتوانی دولت در اداره کشور (اگه از عمدی بودن رها کردن امور کشور بگذریم ) به پای مجمع نوشته میشه ! صدرحمت به سنگ پای قزوین !
United Kingdom
واعظی تعهد می دهد ....
رضا
Iran, Islamic Republic of
از برجتم جز خسارت محض چیزی عاید کشور شده که از این لوایح چیزی عاید بشه؟!
این چاه شاید برا کشور آب نداشت ولی برا برخی نون که داشت!
Iran, Islamic Republic of
دولت بي تدبيرو نااميد به جاي پاسخگويي و مسئوليت پذيري و تلاش براي رفع خرابيهاي به بارآورده شان مي خواهد توپ را به ميدان مجمع بيندازدو...
حسام
مگر حسابهاي همه بانكها دست بانك مركزي نيست پس چرا ميخواند امريكا بياد حسابهاشون رو كنترل كنه مگه خوشون فلجند يا حال كار كردن رو ندارند...
جكي جان
ما از روزي كه اين آقايون سر كار اومدن چيزي جز ذلالت چيزي نديديم فقط يك وحدتي كه به وجود اومده اينكه همه مردم باهمند!!
پيام عاشورايي
Iran, Islamic Republic of
خيلي رذل وكثيفيدواقعا خاييييييييييييين به مملكت ونظام هستيد.نمدانم كي وكجا بايدتودهان اين دولتمردان مزدور زد واز صحنه بيرونشان كرد.اگر لياقت وارضه خدكت نداريد گورتان راگم كنيد.
Iran, Islamic Republic of
چه برنامه ای مهمتر از ان . مگر شما نتیجه منفی برجام را قبول دارید اینهمه گرانی نتیجه بی سیاستی دولت را قبول دارید
صادق
Iran, Islamic Republic of
مگه شماآقای واعظی درباره برجام به مردم تعهددادید که مجمع تعهد بده مجمع هرآنچه راکه به صلاح کشورباشد تصویب میکند نه آنچه راکه امثال تو ودوستانت میخواهند
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چقدر باید هزینه بدیم که بفهمن بعضی ها مشکل از بیرون نیست؟!!
Iran, Islamic Republic of
....
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
.... ! بجای آنکه عامران تروریست ها را تهدید کند ! مجمع تشخیس مصلحت را تهدید می کند !!!
امیر ارسلان نامدار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اعظی تصریح کرد: اگر لوایح مربوط به FATF تصویب نشود این فشارها بیشتر می‌شود. اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را تصویب نکند باید نتیجه آن را بپذیرد.


چطور شما سینه چاکان مصوب شدن تضمین نمی دهیدوعواقب آنرا نمی پذیرید که اگر دست ملت را تو پوست گردو گذاشتید هاراگیری بفرمایید؟؟؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
دولتى كه نمى خواست به حساب مردم سرك بكشد حالا مى خواهد حساب مردم ايران را به دشمنان بدهد!ا؟
دهستانی
Iran, Islamic Republic of
مامیگوییم واقعا روند عقب نشینی دایمی را پیش گرفته اید

اقایان مجمع تشخیص مصلحت بی غیرت نباشید
یک جایی ترمز غرب را بکشید
این اقایانی که مادیده ایم خوب بلدند فیلم بازی کنند
Iran, Islamic Republic of
حرف های خطرناک ، بودار ، تهدید ، راستی مگر اینان یعنی دولت فعلی چند سال دیگر در مسند اداره قوه (فقط) مجریه هستند که برای سیاست های کلی نظام خط و نشان می کشند ( بخوانید نقشه) ، رئیس محترم قوه قضاییه بر اساس مسئولیت های شرعی و قانونی برخورد بفرمایید .
Iran, Islamic Republic of
منظورش اینه که اگر تصویب نکنید بعد از گوشت نوبت برنج و نون و سایر مایحتاج مردم میشه.
Iran, Islamic Republic of
یعنی وضعیت از این هم که هست بدتر می شود؟
دیگه چی میخواد بشه
عدالت
Iran, Islamic Republic of
...
شیخ باشتین
Iran, Islamic Republic of
ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند ، بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست ، شما اول در مورد اون آفتاب تابان برجام که بعداً تبدیل به ابر باران زا شد و نیز در مورد سیب و گلابی اون باغی که کودکی آمده و میگوید پس میوه چه شد ، توضیح بده . همچنین یه سطر در مورد فرجام ترک یا فرو ریختن دیوار تحریمها آنهم بالمره و بلافاصله پس از اجرای برجام و نیز آن فتح الفتوح بالاتر از فتح خرمشهر برجام در زمینه گشایش های مالی و معجزه قرن برجام در خصوص بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی و ایضاً در مورد برگشت اعتبار به واحد پول ملی توضیح بده ، بعد دیگران رو به پذیرش مسئولیت تصمیماتشان تشویق و یا تهدید کن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا برمنافقان بی شرم ، لعنت خدا بر خائنین به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، لعنت خدا بر نفوذی های دشمن که در جهت اهداف دشمن و رضایت آمریکا و اروپا تلاش می کنند .
Romania
همه‌شون با تمام توان دارند "زور" میزنند تا FATF رو تصویب کنند......
Iran, Islamic Republic of
کسانیکه منطق نداشته و فرمانبر کدخدا هستند ،مانند اربابشان جز تهدید کار دیگری نمیدانند.
مسلم
Iran, Islamic Republic of
تا کی و تا کجا رییس جمهور از زیزبار مسئولیتها فرار می کند تمام مشکلات کشور نتیجه عملکرد آیشان و همراهانش می باشد