پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

بیروت فرصت کمک غیرمشروط ایران را از دست ندهد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 671888
یکی از اعضای ارشد حزب‌الله در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در «النبطیه» اعلام کرد، دولت جدید لبنان بهتر است فرصت را غنیمت شمارد و پیشنهادهای ایران به لبنان بویژه در زمینه برق و سدهای آبی را بررسی کند.
بیروت فرصت کمک غیرمشروط ایران را از دست ندهد
به گزارش جهان نيوز، نمانیدگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و بیمارستان «شیخ راغب حرب» مراسم جشنی به مناسبت جهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر «نبطیه»  برگزار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، «سید جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان طی این مراسم اعلام کرد، امام موسی صدر شهروند لبنانی-ایرانی بود که (برهه‌ای از) مقاومت را رهبری و برای پیروزی انقلاب تلاش کرد، به همین دلیل همه در سطح رسمی و غیررسمی به موضوع آزادسازی وی و همراهانش توجه دارند.
وی ادامه داد، همانگونه که نظام سابق لیبی مسئول ربایش امام صدر و همراهانش بود، نظامی فعلی لیبی نیز مسئول آزادسازی آنهاست.

«علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نیز طی سخنانی اعلام کرد، آمریکا از زمان پیروزی انقلاب همه کاری برای مقابله با ایران انجام داد؛ «محاصره، تحریم، جنگ و اعمال فشار از هر نوعی» تا از این طریق ایران را به زانو دربیاورد اما شکست خورد و ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی دیگری است و در تمامی زمینه‌ها پیشرفت داشته است.

دعموش در ادامه تأکید کرد؛ به کوری چشم جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) و دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) 40 سال از انقلاب ایران با پیروزی و دستاوردها در زمینه‌های مختلف گذشت و آمریکا 40 سال شکست را در به زانو در آوردن ایران تحمل کرد. راهپیمایی‌های میلیونی در ایران (در بیست و دوم بهمن) بزرگترین دلیل بر شکست دولت آمریکا و ترامپ و بولتون است و در مقابل بزرگترین حجت بر پیروزی ایران و رهبری حکیمانه آن است.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله سپس گفت: وزیر خارجه ایران (محمد جواد ظریف) از آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در زمینه‌های مختلف خبر داد و دولت جدید لبنان نباید فرصت‌هایی را که دولت‌های سابق از دست داشته‌اند، غنیمت شمارد و بویژه پیشنهاد ایران در زمینه برق و سدهای آبی را بررسی کند.

وی افزود: لبنان امروز نیازمند کمک دیگران برای پشت سر گذاشتن بحران‌هاست و هر کسی پیشنهاد کمک غیرمشروط بدهد باید با او همکاری کرد؛ جمهوری اسلامی ایران برای کمک غیرمشروط به لبنان اعلام آمادگی کرده است. دولت اکنون در برابر امتحان اثبات استقلال در تصمیم، ترجیم منافع ملی بر منافع دیگر و عدم تسلیم شدن در برابر فشارها و تهدید‌های آمریکایی و غیرآمریکایی در مسأله همکاری با ایران قرار دارد.

محمد جواد ظریف در چند روز گذشته، پس از آنکه سه مقام آمریکایی به لبنان سفر کردند، به این کشور رفت و با مقامات مختلف آن دیدار کرد.ظریف در این سفر به لبنانی‌ها گفت که ایران آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف به لبنان کمک کند اما با این حال، وضعیت لبنان را درک می‌کند اگر برای همکاری قدم پیش نگذارند. 

یکی از نکاتی که مورد توجه مطبوعات لبنانی قرار گرفته، پیشنهاد ظریف به لبنان برای تجارت با «لیره» است؛ پیشنهادی اقتصادی که لبنان را از حیث تحریم‌‌های آمریکا هم در مظان اتهام قرار نمی‌دهد. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *