سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

هیأت سعودی با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 671877
مشاور دیوان سلطنتی عربستان سعودی ساعاتی پس از پایان سفر وزیر امور خارجه ایران به بیروت، وارد لبنان شد و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.
هیأت سعودی با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد
به گزارش جهان نيوز، هنوز ساعاتی از پایان سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به بیروت نگذشته بود که «نزار بن سلیمان العلولا» مشاور دیوان سلطنتی عربستان سعودی با هیـأت همراه وارد لبنان شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، العلولا که سه‌شنبه شب (دیشب) وارد بیروت شد، امروز به همراه «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان به دیدار رئیس‌جمهور این کشور «میشل عون» رفتند و پیام تبریک «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان را منتقل کردند.

هیأت سعودی همچنین تأکید کرد، ریاض در کنار بیروت ایستاده و به این کشور در تمامی زمینه‌ها و با هدف تقویت روابط دوجانبه یاری می‌رساند.

میشل عون هم بر مُصر بودن لبنان برای تقویت روابط با عربستان سعودی تأکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران دوشنبه و سه شنبه در لبنان بود و با مقامات مختلف این کشور از جمله میشل عون، «سعد الحریری» نخست‌وزیر، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد.

برخی رسانه‌های لبنانی سفر مقام سعودی به لبنان آنهم بلافاصله پس از سفر وزیر خارجه ایران به این کشور را نوعی رقابت توصیف کرده‌‌اند. وب‌سایت «لبنان 24» در پرداختی به همین موضوع تیتر «رقابت دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی در بیروت» را برای خبر خود انتخاب کرد.

البته سفرهای اخیر به لبنان فقط محدود به هیأت‌های ایرانی و سعودی نمی‌شود. در اوایل ماه جاری ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا به لبنان سفر کرد که در برهه کنونی از اهمیت بالایی برخوردار بود.

پیش از آن هم «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا 22 دیماه سال جاری (1397) وارد لبنان شد و به بیان لفاظی‌هایی علیه ایران و حزب‌الله پرداخت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *