چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
ستاد ارتش ترکیه:

فعالیت های ارتش ترکیه در ادلب ادامه دارد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 671868
مسئول مطبوعاتی ستاد ارتش ترکیه اعلام کرد: فعالیت های ارتش ترکیه در ادلب ادامه دارد.
فعالیت های ارتش ترکیه در ادلب ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سرگرد نادیده شبنم آکتوپ از سخنگویان ارتش ترکیه امروز / چهارشنبه/ این مطلب را در نشست مطبوعاتی در محل ستاد ارتش ترکیه عنوان کرد. 

وی با اشاره به اینکه در چارچوب توافق های نشست آستانه از 13 اکتبر 2017 در 12 منطقه در ادلب فعالیت های دیده بانی ارتش ترکیه ادامه دارد، افزود: در چارچوب توافق روسیه و ترکیه برای ممانعت از یک فاجعه انسانی فعالیت های ترکیه در ادلب با موفقیت ادامه دارد. 

آکتوپ در زمینه فعالیت های ترکیه در منبیج نیز گفت: در نتیجه تماس ها در رده های مختلف با آمریکا در چارچوب طرح راه منبیج و تدابیر امنیتی از اول نوامبر 2018 ، 11 فعالیت مشترک گشت با آمریکا اجرا شده است. 

وی افزود: هدف ترکیه پاکسازی کامل منبیج از عناصر پ.ک.ک/ وای . پی جی ، جمع آوری کامل سلاح های سنگین این گروه ها، تخلیه کامل منطقه از گروه های مسلح و تامین امنیت است.

به گفته آکتوپ در نتیجه فعالیت های یاد شده و حصول آرامش و امنیت اداره منبیج به عناصر محلی تحویل داده شده و سوری ها به مناطقی که پاکسازیی شده است، بازخواهند گشت. 

مسئولان ترکیه در هفته های اخیر بارها از آمادگی های ارتش این کشور برای مداخله نظامی در منبیج خبر داده اند و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز از یک مدت زمان محدود برای تخلیه منطقه از عناصر پ.ک.ک خبر داده بود و مسئولان نظامی ترکیه نیز بارها اعلام کرده اند که آمادگی های لازم صورت گرفته است. 

در روزهای گذشته سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در آستانه نشست سه جانبه سوچی در سفر به آنکارا با خلوصی آکار وزیر دفاع و هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه دیدار کرد. 

به گفته کارشناسان سیاسی در نشست یاد شده که در آستانه نشست سه جانبه رهبران ترکیه- روسیه- ایران در سوچی برگزار شد، مساله سوریه مهمترین موضوع بحث طرفین بود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *