شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پایگاه آمریکایی در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 671845
یک منبع آگاه عراقی از قصد و نیت نظامیان آمریکایی برای ساخت یک پایگاه نظامی ثابت در نزدیکی مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن خبر داد.
پایگاه آمریکایی در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، اسپوتنیک گزارش داد: یک منبع آگاه در استان الانبار عراق اعلام کرد که نظامیان آمریکایی قصد دارند یک پایگاه نظامی ثابت در نزدیکی مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن ایجاد کنند.

این منبع همچنین تاکید کرد که این مثلث مرزی در غرب استان الانبار واقع شده و دلایل این اقدام نظامیان آمریکایی نامشخص است. روند انتقال تجهیزات نظامی و کامیون های حامل سلاح از اردن به سمت خاک عراق برای ساخت یک پایگاه نظامی آمریکایی ثابت آغاز شده است.

منبع مذکور تاکید کرد: نظامیان آمریکایی در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه در حرکت هستند و پایگاه هایی در مناطق مختلف صحرای غربی الانبار دارند.

این در حالی است که یک منبع محلی در استان الانبار روز سه شنبه از اقدام نیروهای آمریکایی مبنی بر حرکت از یکی از پایگاههای خود در عراق به سوی سوریه خبر داده بود.

این منبع اعلام کرد: نیروهای آمریکایی از طریق گذرگاه طریبیل وارد سوریه شدند و سپس به التنف سوریه رفتند. علت واقعی این اقدام نیروهای آمریکایی در ورود به سوریه و ماموریت هایی که انجام خواهند داد، مشخص نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *