جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

آنقدر گوشت وارد می‌کنیم تا ارزان شود

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 671839
مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام، اعلام کرد که برنامه واردات و عرضه گوشت قرمز و دام زنده تا شکستن قیمت‌ها ادامه‌ دارد و این شرکت تنها مباشر مصوبات دولتی بوده و متخلفان را به دستگاه‌های نظارتی برای برخورد معرفی می‌کند.
آنقدر گوشت وارد می‌کنیم تا ارزان شود
به گزارش جهان نيوز، محمد جعفری مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام از همه پتانسیل‌های کشور و همه شیوه‌ها ممکن از جمله زمینی، دریایی و هوایی برای واردات دام زنده استفاده می‌کند و در این راستا تا تأمین نیاز بازار داخلی و تعادل در قیمت‌ها واردات را ادامه خواهد داد.
 
وی در ادامه اظهاراتش با بیان این که واردات گوشت منجمد گوساله عمدتاً از برزیل و واردات لاشه گوسفندی عمدتاً از کشورهای سی آی اف صورت می‌گیرد، در این رابطه اضافه کرد: ورود دام زنده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم روزانه تا شش هزار رأس کشتار داشته باشیم که به حدود ۱۲۰ تن می‌رسد و این به غیر از واردات لاشه تازه گوشت گوسفندی است که به صورت میانگین ۱۲۰ تن در روز می‌رسد.

مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام، با اشاره به این که آمار واردات مذکور به غیر از واردات گوشت قرمز منجمد بوده است، در ادامه خاطرنشان کرد: تخلفات صورت گرفته در حوزه واردات گوشت قرمز از جمله احتکار، اختلافات آماری وارد کنندگان و گران فروشی ارتباطی به شرکت پشتیبانی امور دام ندارد و این شرکت تنها مباشر مصوبات ابلاغی ستاد تنظیم بازار است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان کرد: بر اساس مصوبه ابلاغیه ستاد تنظیم بازار هر شرکتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات گوشت قرمز و محصولات پروتئینی کند باید محصول پروتئینی خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهد تا این شرکت آن را بر اساس مصوبات موجود و با نرخ معین عرضه کند.

مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار کرد: تخلفاتی که بعضاً شاهد آن هستیم، مربوط به اختلاف اعلام آماری و تناژ برخی شرکت‌های وارد کننده دارد که شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس محاسبات صورت گرفته این اختلافات آماری را برای نظارت و برخورد به دستگاه‌های متولی معرفی می‌کند.

وی در ادامه، یادآور شد: هنگامی که یک شرکت اقدام به واردات گوشت قرمز می‌کند، از زمانی که وارد سردخانه‌های کشور می‌شود میزان و تناژ آن به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شده و با معرفی شرکت پشتیبانی امور دام موظف می‌شوند تا آن محموله را به مباشران ستاد تنظیم بازار در استان‌های مختلف تحویل دهند، اما اگر این اقدام صورت نگیرد و یا این که اختلاف آماری در این میان وجود داشته باشد شرکت پشتیبانی امور دام آن را به دستگاه‌های نظارتی برای بررسی و برخورد معرفی می‌کند و این به معنای آن است که این شرکت تنها مباشر مصوبات ابلاغی بوده و نظارت و برخورد وظیفه ما نیست.

جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد که با واردات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده قیمت گوشت قرمز به زودی شکسته شود و مردم به زودی بتوانند نسبت به تأمین نیاز خود در این زمینه اقدام کنند.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الكيه قمپز در ميكنيد شما اينكاره نيستيد
Iran, Islamic Republic of
شماها اینکاره بودید ...
دیدیم ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب عرضه بستن پاي يك مرغابي را نداره فقط حاشيه درست كنند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به قول یه بنده خدایی : شما جیب ما رو نزن!
شما دامدار ایرانی رو بدبخت نکن، صد رقم مشکلات ریز و درشت جلوی پاش نگذار که از دامداری توبه کار بشه؛ به پیر به پیغمبر، خودش گوسفند پرورش می ده: هلوووووه!
رر
Iran, Islamic Republic of
پايين امدن قيمت گوشت بستگي به قيمت دلار دارد!؟
.
Iran, Islamic Republic of
تابستان داغ اگه نتوانستند ولی ظاهراً زمستان را برای مردم داغ کردند.بدون جنگ و خونریزی و نفرت با یک صدم هزینه جنگ بدست. عوامل داخلی و مرتجعین منطقه به سمت اهداف شوم دارند حرکت می کنند که امیدواریم مسئولین ناآگاه بخود بیان و مسئولین خائن به چنگال عدالت الهی گرفتار شوند و انقلاب و مردم پیروز بیان بیرون