پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۰

مهناز افشار پشیمان شد +عکس

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 671727
مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون به انتخاب نشدنش به عنوان بهترین بازیگر زن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.
مهناز افشار پشیمان شد +عکس
به گزارش جهان نيوز، مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به انتخاب نشدنش به عنوان بهترین بازیگر زن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با انتشار پیام توئیتری نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

در ادامه مروری داریم بر کارنامه مهناز افشار که نشان می‌دهد در این چهل سال از دریافت جایزه و بازیگری بی‌نصیب نمانده است و امسال که توفیق دریافت جایزه پیدا نکرد، این گونه واکنش نشان می‌دهد. البته منتقدان معتقدند مهناز افشار در فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر تفاوت شگرفی در بازی‌اش نداشته است و این اعتراض توئیتری او به حق نیست.

مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال ۷۷ آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی «دوستان» به کارگردانی علی شاه‌حاتمی در سال ۷۷ به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم سینمایی «شور عشق» به کارگردانی نادر مقدس در سال ۷۹ به شهرت رسید. 

این بازیگر در دهه هشتاد از چهره‌های تأثیرگذار سینمای تجاری ایران شد و در سال‌های پایانی این دهه با بازی در فیلم‌های کارگردانان متفاوت سعی کرد تصویر شناخته‌شده‌اش را تغییر دهد؛ تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیرنامه از سوی منتقدان و جشنواره‌های داخلی انجامید. مهناز افشار، در سال ۹۳ در یکی از نقش‌های اصلی در فیلم سینمایی «آموزگار» به کارگردانی ناصر سعیداف، کارگردان سرشناس تاجیک، ایفای نقش کرد.

از جشن دنیای تصویر، انجمن منتقدان و جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «برف روی کاج‌ها»، «طبقه سوم» و «سعادت‌آباد» پنج جایزه گرفت. چهار بار برای فیلم‌های «تسویه‌حساب»، «سعادت‌آباد»،  «پل چوبی» و «دارکوب» کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر شد.

واکنش مهناز افشار به انتخاب نشدنش به عنوان بهترین بازیگر زن در جشنواره فجر

اما بعد از چند ساعتی مهناز افشار پیامی را که گذاشته بود، پاک کرد. موضع گیری‌های اخیر خانم بازیگر در مسائل غیر مربوط و پشیمان شدن در عرض چند ساعت در اظهار نظر‌های او همچنان ادامه دارد. مهناز افشار که به نظر می‌رسد از انتخاب نشدنش در جشنواره فجر به عنوان نقش اول زن بسیار ناراحت است نتوانست ناراحتی خود را بروز ندهد اما بعد چند ساعت از تصمیم خود صرفنظر کرد.

واکنش مهناز افشار به انتخاب نشدنش به عنوان بهترین بازیگر زن در جشنواره فجر

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
خانم افشار چکار کنیم که مصمم تر از دیروز برای ما نباشید؟ البته شما بیشتر بفکر پول هستید تا مردم.
Iran, Islamic Republic of
برای مردم ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
قرآن مارابه پوشش وحجاب دستورمی دهد وآن رامایه کرامت وحفظ انحرافات وبیهودگی ها و پوچی ها وموجب استواری انسان می داند وآنچه راکه باعث بی عفتی و پیامدهای شوم برهنگی می شود مذموم وناپسند می داند
Iran, Islamic Republic of
نگاه به استوری خانم افشار نشان می دهد حجاب اهمیتی برای این خانم مثلا مسلمان ندارد!!!!!`
Iran, Islamic Republic of
در دین مقدس اسلام به حجاب اهمیت خاصی داده شده است که به مواردی از آن اشاره می شود:در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد. یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.) جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد. در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است
Iran, Islamic Republic of
اهمیت حجاب در آن جا اوج می گیرد که اولاً حجاب را مختص بانوان ندانیم، و ثانیاً در چند بخش تقسیم کنیم:

1. حجاب و عفاف در پوشش: این همان چیزی است که توده مردم از آن مطلع هستند و بسیاری از بانوان متدیّن بر آن تاکید دارند. (نساء:59)

2. حجاب و عفاف در گفتار: طرز سخن گفتن با نامحرم (چه سخن گفتن زن با مرد و چه بالعکس)، طوری که موجب عشوه، شوخی و سخنان زننده نباشد. (احزاب:32)

3. حجاب در رفتار: همانطور که بر زن و مرد، پوششی از جانب خداوند واجب گردیده است، همانطور نیز، حفظ چشم از هر نگاهی بر مرد و زن مومن واجب گردیده است. (نور:31)

4. حجاب در پندار: طوری که انسان خود را در افکار پلید و کثیف، غرق نگرداند و همیشه با توکل بر خدا، خود را از افکار سخیف، دور کند. (آل عمران:8
Iran, Islamic Republic of
در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.
یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته شوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)
جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.
در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.
مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن
حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد.
حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.
اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم، حجاب می‎تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می‎تواند از لغزش‎ها و گناه‎های روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید.
علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می‎کند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده‎اند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Italy
...
Iran, Islamic Republic of
برای کدوم مردم؟ نیاوران و زعفرانیه و قلهک و ......
Iran, Islamic Republic of
مردم ابزار كاسبي هستند همان گونه كه اسلام براي بعضي ديگر وسيله كاسبيه كلا هدف كسب دلار فراوان است بقيه فيگور است
سلام
Iran, Islamic Republic of
عقده هاى گير كرده در گلو! چرا خفه نمى شوند؟!
Iran, Islamic Republic of
کسی که مطیع وبنده خدا نیست ادعای با مردم بودنش دروغ مجض است.
Iran, Islamic Republic of
برای مردم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید توی این کشور خبر مهم تر از خانم افشار پیدا نکردید؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگه همه ی تمرکزت رو بذاری رو بازیگری ودرموضوعات دیگه( دلالی دارو ، سیاست ، مسائل اجتماعی،حقوق بشر و... ) دخالت نکنی واونارو به اهلش بسپاری توهم موفق میشی
م.ح
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنیم از شما، برای مردم نجیب نباش.
برای اونهایی باش که مثل خود شما هستند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...