کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد جریان علمای مقاومت در سوریه و لبنان

23 بهمن 1397 ساعت 19:45

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی، تشکیل امت واحده را از ماموریت‌های این مجمع برشمرد و گفت: ایجاد جریان علمای مقاومت در سوریه و لبنان از موفقیت‌های مجمع است.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی، اظهار داشت: وجود مجمع تقریب مذاهب اسلامی از ثمرات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تاسیس اولیه این مجمع توسط آیت‌الله بروجردی پیش از انقلاب اسلامی تحت عنوان «دارالتقریب»، افزود: با ارتحال این عالم ربانی دارالتقریب تعطیل شد و رژیم پهلوی نیز به‌طور کلی در فکر چنین مسائلی نبود.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: پس از وقوع انقلاب، دارالتقریب با اسم «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» توسط مقام معظم رهبری در سال 1396 مجددا تاسیس شد.

حجت الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: عمده ماموریت این مجمع مربوط به خارج از کشور و در حوزه بین‌المللی است و تحقق امت واحده را دنبال می‌کند.

وی با تصریح اینکه ملت‌های مسلمان با یکدیگر هم‌دل هستند و فریضه حج نماد این همدلی و اتحاد است، اضافه کرد: در حوزه دولت‌های اسلامی برای شکل‌گیری امت واحده مشکلاتی وجود دارد و برخی از آنان دست‌نشانده اسلام‌ستیزان هستند.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی ایجاد جریان علمای مقاومت در سوریه و لبنان را ازجمله موفقیت‌های مجمع برشمرد و گفت: این مجمع با برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف در سنوات اخیر توانسته علمای منطقه را در راستای مقابله با اسرائیل متحد و یکپارچه کند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به تاثیر‌گذاری اقدامات مجمع تقریب در عراق، افزود: در هر کجای دنیا که زمینه‌ای برای فعالیت مجمع و تقریب مذاهب اسلامی وجود داشته، اقدامات موثری انجام شده است.

وی بیان کرد: مذاهب در جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر ارتباطی وسیع و دوسویه دارند و این وحدت موجود از بزرگترین برکات انقلاب به شمار می‌رود.

منبع: فارس


کد مطلب: 671668

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671668/ایجاد-جریان-علمای-مقاومت-سوریه-لبنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com