جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حمایت حزب دانمارکی از صدام

سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 671649
یک حزب دست راستی دانمارک حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام، دیکتاتور سابق عراق را اشتباهی بزرگ عنوان کرده است.
حمایت حزب دانمارکی از صدام
به  گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، «سورن اسپرسن»، سخنگوی حزب دست راستی «مردم دانمارکی» با ابراز تاسف از مشارکت دانمارک در حمله آمریکا به عراق، این حمله را باعث بی‌ثباتی در منطقه عنوان کرده است.

انتقاد حزب دست راستی دانمارک پس از آن عنوان شده که در کپنهاگ تحقیقی جامع پیرامون مزایا و دستاوردهای مشارکت دانمارک در ائتلاف نظامی با آمریکا در عراق، افغانستان منتشر شده و گفته شده است جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ در شرایطی انجام شد که انبار تسلیحات شیمیایی ادعا شده از سوی آمریکا هیچ‌گاه در عراق کشف نشد و در آن زمان دولت لیبرال دانمارک از قصد اصلی دولت واشنگتن برای تغییر رژیم در عراق آگاه بود.

سورن اسپرسن همچنین همکاری دانمارک با آمریکا علیه قذافی، دیکتاتور سابق لیبی را زیر سوال برده چون به گفته او رهبرانی مانند قذافی و مبارک در منطقه امنیت و ثبات لازم را فراهم آورده بودند.

در عین حال نوک انتقادات رهبر حزب دست راستی «مردم دانمارکی» متوجه سرنگونی صدام در عراق است که به گفته او یکی از فاجعه‌بارترین نتایج را در منطقه برجای گذاشت.

پارلمان دانمارک در سال ۲۰۰۳ با اکثریتی شکننده و ضعیف به مشارکت در ائتلاف نظامی آمریکا علیه عراق رای مثب داد و تا سال ۲۰۰۷ نزدیک به ۵۵۰ نظامی دانمارکی در عراق حضور داشتند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *