جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لهستان سرکنسول نروژ را عنصر نامطلوب اعلام کرد

سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 671631
وزیر خارجه لسهتان در واکنش به اقدام مقامات نروژی، سرکنسول نروژ را عنصر نامطلوب اعلام کرد.
لهستان سرکنسول نروژ را عنصر نامطلوب اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، لهستان سرکنسول نروژ در ورشو را عنصر نامطلوب اعلام کرد.بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «شیمون شینکوفسکی ولسک» وزیر خارجه لهستان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود که چنین اقدامی در واکنش به اقدام مشابه از جانب طرف نروژی صورت می‌گیرد.

شیمون شینکوفسکی ولسک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که مقامات نروژی مشابه چنین اقدامی را درباره «اسلاومیر کوالسکی» دیپلمات لهستانی صورت داده و مانع از ادامه فعالیت وی شده‌اند و تنها راهکار ممکن در این زمینه  مقابله مثل است. وی تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده هر چه زودتر اجرایی می‌شود.

نروژز اواخر ژانویه، کوالسکی  را عنصر نامطلوب نامید.دلیل چنین اقدامی مغایرت اقدامات کوالسکی با ماموریت دیپلماتیک وی اعلام شده بود.

«آنه هاوارد اشتاتر لوند» سخنگوی وزارت خارجه نروژ هم در آن زمان وقتی این خبر را درباره  دپپلمات لهستانی می‌داد گفت که رفتار سرکنسول در چندین مورد در مورد مقامات دولتی و چندین پرونده کنسولی بر خلاف وظایفی بود که کوالسکی بر عهده داشته است.

رسانه‌های لهستانی پیش‌بینی کرده بودند که اخراج کوالسکی احتمالا به اقدامات وی در زمینه حفاظت از حقوق کودکان و در مخالفت با ساختار حاکم بر نروژ  در این زمینه صورت گرفته است.

«ماتئوش موراویسکی» نخست‌‌وزیر لهستان اواخر  ژانویه گفته بود که ورشو با وجود اخراج این دیپلمات، به حمایت از اتباع لهستانی در خارج از کشور ادامه خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *