پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سازمان ملل: به روند صلح در یمن پایبندیم

سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 671599
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان به روند صلح در یمن پایبند است.
سازمان ملل: به روند صلح در یمن پایبندیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ماریا فرناندا اسپینوزا، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: ما به روند صلح به خاطر منفعت ملت یمن پایبند هستیم و روند صلح اراده سیاسی طرف‌های مربوطه را می‌طلبد.

بنا به گزارش سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: این امر مربوط به اراده سیاسی هر یک از طرف‌های درگیر در بحران یمن است. سازمان ملل و دبیرکل این سازمان نقش خود را ایفا کرده‌اند. ما به مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعتماد داریم و امیدواریم که وی هر آنچه که از دستش بر می‌آید برای آتش بس انجام دهد.

وی بر اهمیت کمک‌رسانی به ملت یمن و رساندن آن به نیازمندان و مستضعفان تاکید کرد.رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص دلیل طولانی شدن مدت‌زمان بحران یمن گفت: ما هر کاری که از دستمان بر می‌آمد برای برقراری صلح در یمن انجام داده‌ایم اما بحران‌ها گاهی اوقات بسیار دشوار و پیچیده می‌شوند، بنابراین ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم به آنچه که به آن فراخوانده‌ایم، پایبند باشند.

اسپینوزا در خصوص پاسخ عربستان و امارات به درخواست سازمان ملل جهت کمک ۴ میلیارد دلاری به یمن گفت: من بر این باور هستم که کشورهای زیادی وجود دارند که به بازگرداندن صلح به ملت یمن پایبند هستند اما من مجدداً تاکید می‌کنم که ما به این نیاز داریم که تمامی طرف‌های درگیر از روند صلح حمایت کنند.

از سوی دیگر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران سوریه طبق قطعنامه‌های بین‌المللی ابراز خوشبینی کرد و گفت: من معتقدم در حال حاضر لحظه خوشبینانه‌ای وجود دارد به ویژه اینکه فرستاده سازمان ملل در حال انجام کاری است که باید آن را انجام دهد و مسیر را به سمت تشکیل کمیته قانون اساسی هدایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: اراده سیاسی برای تحقق پیشرفت در روند سیاسی وجود دارد و ما امیدواریم کمیته قانون اساسی در نزدیک‌ترین زمان ممکن نور و روشنایی را ببیند و راهکار مسالمت‌آمیز برای بحران به ارمغان بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *