کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به نسخه‌های فضای مجازی اعتماد نکنید

23 بهمن 1397 ساعت 14:05

متخصص طب ایرانی گفت: بسیاری از نسخه‌های موجود فضای مجازی نه تنها باعث بهبود بیمار نخواهد شد بلکه باعث بدبینی به طب سنتی نیز می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، مریم نواب‌زاده اظهار کرد: امروزه به علت وجود فضاهای مجازی و سرعت تکثیر و پخش مطالب مختلف در شبکه‌های مجازی، بسیار اتفاق می‌افتد که یک نسخه غلط مورد استفاده جمع بسیاری از افراد اجتماع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر توصیه‌ای که در فضاهای مجازی منتشر می‌شود، لزوماً صحیح نیست، افزود: افرادی هستند که تحصیلات در حد دیپلم نیز ندارند اما برای مردم داروی گیاهی تجویز می‌کنند و در فضای مجازی پاسخ سوالات پزشکی را می‌دهند.
این متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه طب ایرانی ما طبی عمیق است که ورود به این عرصه نیاز به هوشیاری و آگاهی بسیار دارد، تصریح کرد: طب سنتی ایرانی درختی تازه رسته است که برخی از روی جهل و برخی منغرضانه به عناوین مختلف تیشه به ریشه آن می‌زنند.

نواب‌زاده ادامه داد: بسیاری از نسخه‌های موجود فضای مجازی نه تنها باعث بهبود بیمار نخواهد شد بلکه باعث بد بینی به طب سنتی نیز می‌شود.

نسخه‌های غلط طب سنتی

وی افزود: پزشک تحصیل کرده طب سنتی، بدون معاینه و دیدن شخص بیمار و داشتن یک شرح حال کامل، هیچ گاه برای بیماری نسخه عام تجویز نمی‌کند چراکه هر فرد یک مزاج خاص خود را دارد و هر بیماری نیز یک مزاج خاص و دستوری خاص دارد.
این متخصص طب ایرانی بیان کرد: حتی یک نسخه طب سنتی در منطقه گرمسیری و سردسیری می‌تواند تفاوت‌هایی قابل تأمل داشته باشد بنابراین هیچ گاه یک نسخه طب سنتی، برای دو نفر نمی‌تواند مثمر ثمر و مشابه باشد.

نواب‌زاده اظهار کرد: هر داروی گرم و خشکی برای رطوبت مغز خوب نیست و باید دنبال دارویی گشت که گرایش مغزی دارد و باعث جلب و جذب رطوبت از مغز می‌شود، حال اگر این فرد در کنار مغز مرطوب، کبد گرمی داشته باشد با جویدن کندر که باعث کاهش رطوبت مغز می‌شود، ممکن است دچار افزایش حرارت کبد شود.

وی ادامه داد: بنابراین برای مشکلات و بیماری‌ها نباید در فضای مجازی دنبال نسخه بود چراکه نسخه‌های مجازی برای بیماری‌ها هستند نه بیماران با مزاج‌های مختلف.
این متخصص طب ایرانی بیان کرد: از طرفی فضاهای مجازی، گاهی بدون در نظر گرفتن اخلاق حرفه مقدس طبابت، بنا بر دلایل خاص خود تنها در صدد تجویز نسخه‌های بی پایه گیاهی و سنتی هستند.

نواب‌زاده با بیان اینکه گاهی عوارض دادن نسخه در فضای مجازی بسیار سنگین و باعث تشدید بیماری خواهد بود، تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد در فضای مجازی با دقت و هوشیارانه عمل کنند.

وی با بیان اینکه لازم است مراجع مسئول ساماندهی خدمات طب سنتی را جدی بگیرند، یادآور شد: باید فعالیت‌های غیرقانونی این افراد در فضای مجازی کنترل شود.


کد مطلب: 671591

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671591/نسخه-های-فضای-مجازی-اعتماد-نکنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com