جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جاسوسی از خاشقجی با ابزارهای اسرائیلی

سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 671569
یک خبرگزاری آمریکایی فاش کرد که مامورانی ناشناس درحال پیگرد افشا کنندگان استفاده از ابزارهای جاسوی اسرائیل برای جاسوسی از جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول عربستان هستند.
جاسوسی از خاشقجی با ابزارهای اسرائیلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آسوشیتدپرس نوشت: ماموران مخفی ناشناس درحال تعقیب پژوهشگرانی هستند که فاش کرده اند که از ابزارهای جاسوسی اسرائیلی برای جاسوسی از جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی استفاده شده است.

این خبرگزاری، چهار پژوهشگر یاد شده را شامل سه وکیل و یک روزنامه نگار عنوان کرد و افزود: طرفی ناشناس در تلاش برای ضربه زدن به اعتبار این پژوهشگران است که دست داشتن شرکت " NSO " اسرائیل در جاسوسی از خاشقجی را فاش کردند.

این خبرگزاری نوشت: چهار پژوهشگر دعوتنامه هایی را برای برگزاری نشست های خصوصی در لندن به منظور بحث و گفت وگو جهت همکاری درخصوص پروژه هایی دریافت کرده اند که ارتباطی با پرونده خاشقجی ندارد.

این خبرگزاری افزود: هدف واقعی از این نشست ها احتمالا طرح سوالاتی تحریک آمیز برای گرفتن اطلاعاتی از این پژوهشگران است که به زیان آنها است. طرح این نشست ها در راستای برنامه ای هماهنگ برای از بین بردن اعتبار کسانی است که از "ردپای اسرائیل" در پرونده خاشقجی صورت می گیرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این چهار پژوهشگر در شکایت های مطرح شده علیه شرکت اسرائیلی یاد شده در قبرس سهیم بوده اند.خبر دیگر اینکه روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مسئول سعودی نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به تماس با سعود القحطانی مشاور سابق خود که او را همچنان مشاور می خواند، ادامه می دهد.

این روزنامه افزود: آمریکا برای بازخواست سعود القحطانی به عربستان فشار می آورد، اما عربستان در برابر این فشارها مقاومت می کند.به نوشته وال استریت ژورنال، تاثیر مداوم القحطانی نشان می دهد که پاسخ رژیم سعودی به قتل خاشقجی نامناسب است.

این روزنامه به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت خارجه آمریکا نیز نوشت: فکر نمی کنیم که فعالیت های سعود القحطانی محدود شده باشد.وال استریت ژورنال نوشت: عربستان مرکز اطلاع رسانی سلطنتی را که القحطانی از آن برای تهدید مخالفان سعودی استفاده می کرد، نبسته است.

هر چند سعودی‌ها مدعی شده بودند که القحطانی بعد از متهم شدن به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه از سمت مشاور در دربار سلطنتی سعودی برکنار شد، اما این برکناری صوری بوده و وی همچنان به مشاوره خود به بن سلمان ادامه می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *