جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مقامات شهر مرزی آمریکا:

ترامپ با دروغ‌های خود آبروی شهر ما را می‌برد

سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 671564
مقامات شهر ال‌پاسو که در نزدیکی مرز آمریکا با مکزیک واقع شده، از دونالد ترامپ به دلیل ادعاهایی که از نظر آنها به وجهه این شهر ضربه می‌زند، انتقاد کردند.
ترامپ با دروغ‌های خود آبروی شهر ما را می‌برد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ورونیکا اسکوبار» نماینده ‌ال‌پاسو در مجلس نمایندگان آمریکا و تنی چند از مقامات بلندپایه این شهر طی یک نشست خبری از اظهارات دونالد ترامپ در مورد ارتباط امنیت این شهر با احداث دیوار مرزی انتقاد کردند و چنین اظهاراتی را تهدیدی جدی برای وجهه شهر ال‌پاسو خواندند.

«ریکاردو سامانیگو» قاضی شهرستان ال‌پاسو در این نشست خبری اظهار داشت: «ما در اینجا سخت تلاش کرده‌ایم تا یک جامعه شهری استوار (و موجه] داشته باشیم اما حالا تک تک ما به دلیل اظهارات دروغینی که (از سوی ترامپ] در مورد این شهر مطرح می‌شود، در معرض آسیب قرار گرفته‌ایم».

همچنین در پایان این نشست خبری بیانیه‌ای با امضای نماینده ال‌پاسو در مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین قاضی، دادستان و کمیسیونر ارشد منطقه منتشر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «دونالد ترامپ بارها ادعاهای نادرستی را در مورد شهرهای مرزی آمریکا از جمله شهر ال‌پاسو مطرح کرده است. آمارهای منتشر شده از سوی مراجع گمرکی و حفاظت از مرزها نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای ترامپ، هیچ بحرانی در مرزهای جنوبی آمریکا وجود ندارد. مردم ال‌پاسو از دروغ‌هایی که ترامپ در مورد امنیت مرزها و امنیت شهر ما می‌گوید، سرخورده شده‌اند.»

دونالد ترامپ که سعی دارد توجیهی برای طرح پرهزینه خود برای احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک بتراشد، ادعا کرده است امنیت شهر مرزی ال‌پاسو از زمان نصب فنس در نقاط مرزی نزدیک به این شهر در سال 2008 بهبود یافته و احداث دیوار مرزی می‌تواند امنیت این شهر و سایر شهرهای مرزی آمریکا را بیش از پیش تقویت کند؛ ادعایی که حداقل به لحاظ آماری قابل اثبات نیست.

در واقع دونالد ترامپ سعی دارد با ناامن خواند شهرهای مرزی آمریکا و گره زدن امنیت آنها به احداث دیوار در مرز مکزیک، نمایندگان کنگره و نیز افکار عمومی را اقناع کند تا بتواند بدون هیچ مخالفت سرسختانه‌ای 5.7 میلیارد دلار بودجه برای احداث این دیوار مرزی تخصیص دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *