کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انگلیس می‌خواهد نشان دهد "ببر کاغذی" نیست

23 بهمن 1397 ساعت 13:07

وزیر دفاع انگلیس با تکرار ادعای تهدیدآمیز بودن اقدامات روسیه، تلاش کرد که نشان دهد بعد از "برگزیت"، توان ارتش انگلیس برای مقابله با تهدیدات افزایش خواهد یافت، هرچند ناظرین سیاسی با این ارزیابی موافق نیستند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: "گوین ویلیامسون" وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده است که ارتش این کشور باید قدرت پاسخگویی به تهدیدات احتمالی، ازجمله از جانب روسیه را داشته باشد. به عقیده وی، "برگزیت" این امکان منحصربه فرد را به انگلیس می دهد تا نقش خود در جهان را افزایش داده و در صورت ضرورت به طور مستقل به جنگ با کشورهای بپردازد که، به گفته وی، حقوق بین الملل را زیرپا گذاشته‌اند.

دقیقا مانند بسیاری از اظهارات قبلی خود وزیر دفاع انگلیس، ویلیامسون، این بار نیز از موقعیت بوجود آمده استفاده کرد تا باردیگر تکرار کند که این کشور لازم است تا ارتشی قدرتمند داشته باشد که بتواند پاسخ قاطعی به تهدیدات بدهد، در غیراین صورت انگلیس در عرصه جهانی به عنوان ببر کاغذی تلقی خواهد شد.

"آندری اوستالسکی" کارشناس مسائل سیاسی و خبرنگار مستقل که در انگلیس فعالیت دارد، در گفت‌وگو با این روزنامه گفت: «این بحث جریان دارد که انگلیس با خارج شدن از اتحادیه اروپا سعی دارد موقعیت تضعیف شده خود در جهان را دوباره بدست اورد. حال باید دید در این صورت لندن می‌تواند چنین نقشی ایفاء کند؟ البته بسیاری نسبت به این نظریه ابراز تردید می‌کنند و معتقدند که این نقش کاهش پیدا کرده و توان نظامی انگلیس هم کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه برگزیت ممکن است ضررهای اقتصادی زیادی را هم به این کشور تحمیل کند، به همین دلیل دولت انگلیس قادر نخواهد بود به تقویت نیروهای نظامی این کشور بپردازد.»

این در حالی است که وزیر دفاع انگلیس ادعا کرده که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و تلاش می کند تا تابلوی خوش بینانه‌ای پیش روی مردم این کشور بگشاید.  

این کارشناس روس  یادآور شد، اکثر ناظرین ادعای ویلیامسون را بی پایه و اساس و غیرواقع بینانه ارزیابی کرده‌اند. اظهارات وزیر دفاع حتی در پارلمان انگلیس نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. در حزب کارگر انگلیس گفته‌اند که ویلیامسون بجای بزرگنمایی در این زمینه باید به نتیجه عملکرد سال‌های اخیر ارتش انگلیس نگاه کند. در پی اجرای طرح ریاضتی دولت، هزینه‌های نظامی واقعی کاهش یافته و تعداد نیروها و تجهیزات نظامی نیز کاهش یافته است.   

علاوه بر این، "تام اوپنهایم" سخنگوی سفارت انگلیس در روسیه در پاسخ به سئوال این روزنامه که دورنمای تیرگی روابط لندن و مسکو به کجا ختم خواهد شد، گفت: «از نظر ما، آینده روابط دو کشور به نتیجه تحقیقات درباره حادثه مسمومیت سالیزبری بستگی خواهد داشت. تنها بر این اساس عادی سازی روابط با روسیه ممکن است.»  
 


کد مطلب: 671562

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671562/انگلیس-می-خواهد-نشان-دهد-ببر-کاغذی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com