کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهیه اپلیکیشن رزرو برای دست‌فروشی

23 بهمن 1397 ساعت 12:16

عضو شورای شهر تهران،‌ گفت: به دنبال تهیه اپلیکیشنی برای رزور و اختصاص مکان‌های خاص برای دست‌فروشی هستیم.


به گزارش جهان نیوز، حجت نظری در صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران، اظهار داشت: این طرح در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و با تصمیم کمیسیون به هیات رئیسه برای طرح مجدد ارسال شد.

وی افزود: در شهر تهران دست‌فروش‌ها، ون‌های سیار و وانت‌هایی وجود دارد که نیاز است در سطح شهر تهران ساماندهی شوند چرا که خیلی از شهروندان از طریق دست‌فروشی ارتزاق می‌کنند و وجوهی نیز برای دست‌فروشی پرداخت می‌شود ولی این وجوه به حساب شهرداری تهران واریز نمی‌شود و مشخص نیست این وجوه در کجا هزینه شده است.

نظری افزود: در حال حاضر ما شاهد آن هستیم که سدمعبرهایی در سطح شهر اتفاق می‌افتد که تخلف است و دست‌فروشی در قانون به صراحت ممنوع شده است ولی ما می‌توانیم با ساماندهی دست‌فروشی درآمد پایدار کسب کنیم و با عدالت با کسانی که از این طریق ارتزاق می‌کنند رفتار کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: امیدواریم بتوانیم طرحی را به تصویب برسانیم که موجب رضایت شهروندان شود و دست‌فروشی در سطح شهر نیز ساماندهی شود.

وی افزود: کمیته‌هایی در سطح مناطق تشکیل می‌شود که درخواست‌ها را برای گرفتن فضاهای مختلف برای ون‌ها و وانت‌ها به صورت عادلانه در اختیار آنها قرار دهد و اپلیکیشنی نیز تهیه خواهد شد که نسبت به رزرو و اداره فضاها افرادی که اقدام به دست‌فروشی می‌کنند می‌توانند استفاده کنند و این فضاها دائم در اختیار افرادی خاص قرار نگیرد.

نظری گفت: برای اینکه از وضعیت نابسامان کنونی خارج شویم و عدالت را رعایت کنیم پیشنهاد می‌کنم که به این طرح رای بدهیم.

منبع: فارس


کد مطلب: 671548

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671548/تهیه-اپلیکیشن-رزرو-دست-فروشی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com