کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای شهر تهران:

دست‌فروشی در شهر تهران متولی ندارد

23 بهمن 1397 ساعت 11:05

عضو شورای شهر تهران، گفت: دست‌فروشی در شهر تهران متولی ندارد و ساماندهی نیز نمی‌شود و معلوم نیست چه کسی باید در این خصوص پاسخگو باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، ناهید خداکرمی در صدوبیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران افزود: در سال 85 شورای شهر تهران مصوبه‌ای درخصوص ساماندهی دست‌فروشان داشته و در آن مصوبه بسیاری از موارد مربوط به دست‌فروشان دیده شده است. 

وی افزود: در اینکه باید دست‌فروشی در شهر تهران ساماندهی شود و دست‌فروشان مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرده‌اند شکی نیست. خداکرمی افزود: مشاغل سیار از بعد حقوقی جایی تعریف نشدند و ما باید مانند ساماندهی بازارها و شناسنامه‌دار کردن این مکان‌ها دست‌فروشان را نیز ساماندهی کنیم. 

عضو شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر طرح جدیدی برای ساماندهی دست‌فروشان در صحن شورا مطرح است که بهتر است مصوبه‌ قبلی در این خصوص نیز مورد تحلیل و بازنگری قرار بگیرد تا در برنامه جدید با مشکلات کمتری مواجه شویم. 

در ادامه الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: کمیته ساماندهی مشاغل در این سال‌های گذشته تشکیل نشده بود که در دوره جدید با همت بعضی از همکاران چندین جلسه کمیته ساماندهی برگزار شد و دستاوردهای خوبی نیز داشت. 

وی افزود: بعضی از مشاغل در دوره‌ای از زمان تعریف نشده بود مانند مواردی که در دهه 40 تا 60 در شهر تهران بوده که در حال حاضر معنی ندارد. نگهداری احشام در سال‌های 40 تا 60 در شهر تهران مطرح بوده ولی در حال حاضر نیست. 

فخاری بیان داشت: ما باید از تهدیدهایی که در شهر است استفاده کنیم و آنها را تبدیل به فرصت کنیم مشاغل سیار و بی‌کانون می‌تواند فرصتی باشد تا شهرداری درآمد از آن کسب کند و مشاغل سیار را نیز ساماندهی کند. 

وی افزود: در حال حاضر دست‌فروشی در شهر تهران متولی ندارد و ساماندهی نمی‌شود و معلوم نیست چه کسی باید در این خصوص پاسخگو باشد. 


کد مطلب: 671523

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671523/دست-فروشی-شهر-تهران-متولی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com