کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروانه مافی از نمایندگان اصلاح‌طلب:

حضور مردم در راهپیمایی حكايت از «رضايت»ندارد/ مردم تکلیف خود را با نظام مشخص کردند/ گذشت وتحمل نیز حد و اندازه‌ای دارد

23 بهمن 1397 ساعت 8:53

می‌توان گفت با ساختارهایی که فعلا وجود دارد این مشکلات مخصوصا در حوزه‌های اقتصادی تماما حل شدنی نیست؛ مگر اینکه این ساختارها واقعا اصلاح وتغییر کنند و ساختارهای جدیدی جایگزین آنها شود تا موفق به حل مشکلات شویم.


گروه سیاسی جهان نیوز: پروانه مافی رئیس فراکسیون خانواده مجلس و عضوفراکسیون امید معتقد است که بر اساس حدیث « الانسان حریص علی ما منع» انسان از هر چیزی که منع شود نسبت به کشف آن حریص می‌شود، نباید فضای مجازی فیلتر شود.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این نماینده اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان به شرح ذیل است:

*می‌توان گفت با ساختارهایی که فعلا وجود دارد این مشکلات مخصوصا در حوزه‌های اقتصادی تماما حل شدنی نیست؛ مگر اینکه این ساختارها واقعا اصلاح وتغییر کنند و ساختارهای جدیدی جایگزین آنها شود تا موفق به حل مشکلات شویم.

*می‌توانیم بگوییم که با این ساختار اداری که در مجموعه دستگاه اجرایی یا بخش‌های دیگر مشاهده می‌شود این شیوه و شکل توان مبارزه با حل مشکلاتی مثل بیکاری ، ایجاد اشتغال و فرصت‌های ایجاد فضای کسب و کار را ندارد. لذا این یکی از ساختارهایی است که باید تغییر اساسی و ماهوی در آن ایجاد شود تا بتوان با این معضلات مبارزه جدی داشت.

*مردم به خوبی تکلیف خود را با نظام مشخص کردند. اگر در هر شرایطی زیر باران و برف با سختی و با تنگناهای معیشتی که وجود دارد به راهپیمایی می‌آیند بدین معنا نیست که از همه چیز راضی هستند، بلکه بدین معناست که اصل نظام را قبول دارند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند و اگر دشمن می‌خواهد با نیامدن آنها برای آینده برنامه‌ریزی کند دشمن را ناامید می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اساس انقلاب دچار صدمه شود. البته همان‌طور که گفتم این به معنی عدم مشکل نیست، اگر مردم تحمل می‌کنند نشان دهنده بزرگواری آنهاست که برای مسائل مهم‌تری چون اصل انقلاب گذشت نشان می‌دهند. این گذشت وتحمل نیز حد و اندازه‌ای دارد. لذا مجلس، دولت ، دستگاه قضائی و سایر نهادهایی که در مجموعه‌های دیگر فعال هستند و کار می‌کنند بدانند که تلاش برای حل مشکلات مردم باید بیش از آن چیزی که اکنون رویت می‌شود، باشد. باید نظارت بیشتری بر اعمال و رفتار مدیران در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش اقتصادی که متاسفانه در سال‌های اخیر صدمات زیادی از مدیریت ناقص و ناکارآمد برخی از مدیران که در سلامت اقتصادی آنها نیز شک و تردید است، صورت گیرد.

*من به صراحت عرض می‌کنم این روشی که ما پیش گرفتیم اعم از فیلترینگ، محدود سازی و شرایطی که وجود دارد شاید اگر بخواهیم مبارزه با این هجمه و حمله را به 10قسمت از نظر فشار تقسیم کنیم که پر فشار ترین آن یک و کم فشار ترین آن 10، فیلترینگ و محدود سازی 10 است. یعنی ما در مقابله با فشاری که از طریق انواع رسانه‌های مختلف برای تخریب ذهن جوانان کشور برای ایجاد فکر عدم پذیرش نظام در ذهن آنها ایجاد شود برای مقابله با استراتژی دشمن ضعیف‌ترین کار را انتخاب کردیم. لذا فیلترینگ نمی‌تواند اصل مساله را حل کند. حدیث معروفی نیز وجود دارد که می‌گوید « الانسان حریص علی ما منع» انسان از هر چیزی که منع شود نسبت به کشف آن حریص می‌شود. این نکته نشان می‌دهد که این ذات انسان است و به عصر خاصی مربوط نیست.

لازم به ذکر است که اصلاح طلبان بگونه ای از نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی سخن می گویند، که اصلا اشاره‌ای به نقش خود در روی کارآمدن دولت فعلی و ناکارآمدی‌های اقتصادی آن نمی کنند.

جالب آنکه ایده اصلی حل کردن مشکلات از طریق دادن امتیاز به غرب توسط اصلاح‌طلبان سالها تبلیغ می‌شده و خود ایشان معتقد بودند که روحانی در واقع در برجام به سیاست های آنها عمل کرده است.

 با این وجود با شکست برجام در رفع مشکلات اقتصادی اصلاح طلبان با فراموشی نقش خود، همچنان ترجیح می دهند که از وضعیت اقتصادی مردم گلایه کنند و اینک خواستار تغییر ساختارها هم بشوند!


کد مطلب: 671450

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671450/حضور-مردم-راهپیمایی-حكايت-رضايت-ندارد-تکلیف-خود-نظام-مشخص-کردند-گذشت-وتحمل-نیز-حد-اندازه-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com