چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۶۳
چند گزینه راهبردی درباره چهلمین راهپیمایی ۲۲ بهمن

تفاوت بزرگ ۲۲ بهمن ۹۷ با ۹دی ۸۸/ آیا با راهپیمایی ۲۲ بهمن وضعیت اقتصادی مردم بهتر می‌شود؟!

دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب: 671415
حضور میلیونی مردم یک محاسبه کاملا پذیرفته شده برخی اتاق فکرهای آمریکایی را بیش از گذشته تایید کرد! می توان گفت اکثریت اتاق فکرهای آمریکایی یک گزاره ثابت درباره مواجه با ایران را پذیرفته‌اند که فشار به نظام ایران به خصوص فشارهای که بوی براندازی، مواجه سخت افزاری و یا حالت جنگی داشته باشد، مردم ایران را متحدتر از قبل به صحنه خواهد آورد.
تفاوت بزرگ ۲۲ بهمن ۹۷ با ۹دی ۸۸/ آیا با راهپیمایی ۲۲ بهمن وضعیت اقتصادی مردم بهتر می‌شود؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: راهپیمایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از روزهای استثنایی بود که هم داخلی‌ها و هم خارجی‌ها آن را باحساسیت ویژه‌ای از مدت‌ها قبل آن را مدنظر داشتند.

راهپیمایی چهلم مهمترین معیار برای سنجش راهبرد چندین ماهه ترامپ در مواجه با ایران بود. 22 بهمن 97 قرار بود مشخص کند که آیا راهبرد فشار حداکثری تحریم و اقتصادی به ایران می‌تواند آمریکا را به موفقیت نهایی برساند یا نه؟ اگر جداسازی مردم از نظام مهترین هدف راهبردی آمریکا از فشار همه جانبه باشد، با راهپیمایی دیروز به همه معنا این راهبرد شکست خورده است.

دیروز برای چندمین بار ثابت شد که جمهوری اسلامی دارای سرمایه اجتماعی عظیمی است که هرگاه احساس خطر برای انقلاب کنند، در کف خیابان حضور میلیونی خواهند داشت.

پس از 9دی 88 و  تجمعات بزرگ مردمی دی 96 در پاسخ به اغتشاشات زمستان آن سال، اینک 22 بهمن سال 97 یکی از سه تجمع مهم در دفاع از جمهوری اسلامی در ده سال اخیر محسوب می‌شود. بماند که شرایط فعلی اقتصادی و اهمیت چهل سالگی انقلاب، راهپیمایی دیروز را بیش از همه استثنایی کرده بود. همچنین اگر راهپیمایی 9دی 88 و دیماه 96 را واکنشی به فتنه انگیزی داخلی بنامیم، اما 22 بهمن 97 واکنشی مستقیم به یک عامل خارجی به نام دولت آمریکا بود. و این تفاوت بسیار مهمی است.

اما حضور میلیونی دیروز، دو پیام نهفته راهبردی دیگر نیز دارد. اول اینکه پیوند سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی با حاکمیتش پیوندی کاملا اعتقادی است نه اقتصادی یا چیزی دیگر شبیه این. اگر پیوند مردم با انقلاب اسلامی پیوندی کاملا اقتصادی می‌بود، دیروز با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، باید رسانه‌های جهان با صحنه های متفاوتی روبه رو می‌شدند.

پیام نهفته دوم نیز این است که حضور میلیونی مردم یک محاسبه کاملا پذیرفته شده برخی اتاق فکرهای آمریکایی را بیش از گذشته تایید کرد! می توان گفت اکثریت اتاق فکرهای آمریکایی یک گزاره ثابت درباره مواجه با ایران را پذیرفته‌اند که فشار به نظام ایران به خصوص فشارهای که بوی براندازی، مواجه سخت افزاری و یا حالت جنگی داشته باشد، مردم ایران را متحدتر از قبل به صحنه خواهد آورد. این محاسبه البته الان یک تبصره مهم نیز به آن اضافه شده است و آن اینکه ایرانی ها تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را به مثابه یک گزینه جنگی و سخت علیه خود می‌دانند.

اما سوال راهبردی این است که راهپیمایی میلیونی امسال تاثیری بر محاسبات آمریکا دارد؟ باید گفت هم آری و هم خیر! پاسخ آری از این جهت که قطعا عاقل‌هایی در آمریکا یافت می شوند که بیش از گذشته به این نکته اعتراف کنند که براندازی و تغییر نظام با این میزان سرمایه اجتماعی و صدالبته این عمق رابطه میان یک نظام با مردمش، عملا بعد از گزینه های همچون جنگ، این گزینه نیز فعلا به تاریخ پیوسته است.

اما پاسخ منفی نیز اینگونه است: مقامات آمریکایی و به خصوص دولت بی برنامه و سردرگم ترامپ برای ادامه دشمنی با ایران گزینه‌ای غیر از فشار اقتصادی ندارند و جرات سیاسی اعتراف به اشتباه را هم ندارند. به همین دلیل آنها بر همین شیوه غلط خود در مواجه با ملت ایران ادامه خواهند داد.جالب آنکه چهار دهه است که روسای جمهوری آمریکا با محاسبات غلط وارد کارزار مقابله جمهوری اسلامی شده‌اند و هر کدام به طریقی شکست خورده و از میدان به در شده اند ولی دریغ از عبرت گرفتن روسای‌جمهور بعدی! بماند که ترامپ از بسیاری از روسای جمهور قبلی آمریکا احمق‎تر نشان داده است.

البته باید یادآوری کرد که شرایط موجود اقتصادی گرچه بی تاثیر از تحریم ها نیست ولی در واقع تحریم ها بیش از توان ذاتی خود، بر گزاره های همچون بیماری های مزمن اقتصادی ایران همچون وابستگی به اقتصاد نفتی، کم توجهی دولتمردان به اقتصاد مقاومتی، ظرفیت های داخلی و یا فساد در بدنه اقتصادی کشور سوار می‌شود. به این معنا اگر موارد مذکور به نوعی حل یا شرایط بهتری پیدا کنند، میزان تاثیر تحریم‌ها بسیار کمتر از میزان فعلی بر اقتصاد کشور خواهد بود و ضمن اینکه حل شدن مسایل گفته شده، به صورت کلی هم ایران را در آینده نسبت به تحریم‌ها مصون خواهد کرد.

بنابراین اگر برگردیم به چند سطر قبل که تاکید شد که راهپیمایی دیروز، می تواند نشانه آگاه شدن مردم از قرار گرفتن در شرایط جنگ اقتصادی است، این امیدواری را بوجود آورده که گام مهمی در تحولات اقتصادی آینده رقم خورده است. گامی که می توان امیدوار بود که مردم را به صحنه کنش بیشتر در جنگ اقتصادی بیاورد. از این منظر است که امید به بهبود اقتصادی را واقعی می‌کند. این اتفاق ادامه همان منطقی است که می گوید تحول اقتصادی از درون ایران و به صورت مردمی باید اتفاق بیافتد و گزاره خارج از کشور سرابی بیش نیست و بیگانگان کاری برای بهبود اقتصادی ایران نخواهند کرد.

در هر صورت مردم در راهپیمایی 22 بهمن 97 کارشان را کردند اینک برای بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی باردیگر توپ در زمین دولتمردان تدبیر و امید قرار گرفته است.

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقا حکومت به زودی با گرانیهای شب عید و افزایش قیمت سوخت و تورم و.... جواب حضور مردم را خواهد داد چون اینجور حساب میکنن که اگه اینا بهشون سخت میگذره چرا هر وقت میگیم میان و از ما حمایت میکنن. این وسط فقط ما که نه رای میدیم و نه راهپیمایی میریم باید پاسوز آن امت همیشه در صحنه و حمایت بیدریغشان از مسئولان بشویم
United States
اتفاقا بعضی از دولتی ها خیلی هم تمایلی به آمدن مردم به راهپیمایی ندارند! آمدن مردم به راهپیمایی به هیچ وجه به معنی تایید مسئولین به خصوص دولت فعلی نیست.
درورد بر شما
Iran, Islamic Republic of
آفرین دقیقا همینطوره
مردم برای حمایت از نظام شرکت می کنن نه دولت!
Iran, Islamic Republic of
مردم از سر ناچاري امده اند و اخرين پيام بود به مسپولان
Iran, Islamic Republic of
من همیشه رای دادم
همیشه توی همه راهپیمایی ها بودم
تا زنده ام پشتیبان نظام ولایی هستم
حتی اگه بنزین بشه 10 هزار تومن و تورم 1000 درصد و گوشت یک ملیون باز هم انقلابیم
مگه ما برای شکم انقلاب کردیم که حالا کنار بکشیم و باعث خوشحالی دشمن شویم
بحمدالله تا امروز خودم و خانواده ام کار کردیم و مشکل مالی هم نداشتیم
هزاران آفرین بر شما و امثال شما
Iran, Islamic Republic of
رحمت به شیری که خوردید
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به 00:16
ما برای شکم انقلاب نکردیم ما انقلاب کردیم که کاخ نشین نداشته باشیم اما متاسفانه از دولت هاشمی تاکنون روحیه اشرافی گری و کاخ نشینی دوباره باب شده است .
Iran, Islamic Republic of
الكي ميگي جانم نفست از جاي گرم در مياد نجومي خور
نسرین
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اونی که فیتیله قیمتها دستشه حکومت نیست دولته که داره با این فیتیله بازی میکنه بیشتر از این هم نمینویسم چون جهان نیوز سانسور میکنه
Iran, Islamic Republic of
برادر همن
Iran, Islamic Republic of
...
United States
اونی که فتیله ی قیمتها دستشه همونیه که فتیله موشک ها دستشه!!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت ایران بر امده از رای مردمه ما بهش احترام میزاریم در عین حال گلایه هم داریم بهش
ممنون از رهبری و مسئولین بابت این امنیت امشب داشتم از جایی برمیگشتم و با خودم گفتم این امنیت راحت بدست نیومده و ما واقعا ناسپاسیم
خدایا شکرت با همه کم و کاستی ها بازم نعمت امنیتو داریم
فرهاد صمدی نارمکی
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه یادت رفته اصلاً شرط اصلی یه فرمانروایان برای فرمانروایی شدن قدرت واقتداره فرمانروایی که نتونه امنیت و برای ملتش برقرار کنه که دیگه نباید بهش گفت فرمانروا این که دیگه منتی نداره ازاصلی ترین وظایفشه
Iran, Islamic Republic of
سلام
بحث اینه که اونچه دست رهبری هست به این خوبی انجام شده.
ریاست جمهوری و مجلس دست مردم بطور مستقیم هست و باید مردم هواسشون جمع کنن
Iran, Islamic Republic of
دادش 1222 بيخيال شو
Iran, Islamic Republic of
برادر 1222 مجيز گويي كافيست درياب خود را
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
1222 کاملا"درست گفته مردم چوب انتخاب های غلط خودشان در سال های 92 و 96 را می خورند.
Iran, Islamic Republic of
....
Canada
تامین‌امنیت جزو وظایف حکومت هست. در ضمن خیلی شبها کیف قاپها در کمین مردم هستند. اون بی امنی را هم ببینید
Iran, Islamic Republic of
دادش امنيت چندين شاخه داره امنيت اقتصادي و اجتماعي بنظرت داريم ما فقط امنيت مرزي داريم كه دست غيور مردان ارتش و نيروي انتظاميه و سپاه است
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از وضع قاچاقی که از مرز ها انجام میشه معلومه . مگر آنکه ........
mmm
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه که اصل قاچاق از مرز نمیشه از گمرک میشه توسط برخی وابستگان به برخی مسئولان
جناب دقت کن!
Iran, Islamic Republic of
اگر جنابعالی شرکت کنید متوجه میشید که مردم برای حمایت از نظام و رهبری انقلابی که صدها هزار شهید به پاش دادن شرکت می کنن نه به خاطر حمایت از سیاستهای برخی مدیران - شاهد مدعا حضور بیشتر از سالهای قبل امسال بود!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
التيماتوم اخر به مسپولان بود
فرهاد صمدی نارمکی
Iran, Islamic Republic of
من موندم که اینا چند دفعه جشن میگیرن!!!!!!!!!!!!! یدفعه اش هم چند روز پیش تو کاخ شاه سابق بود اون که جشن تولد جهانگیری نبود که اصلاً اونا اهل این حرفا نیستن !!!!!!!!!!!(آب وآتیش !!!!!!!!!!! اونارو این قِرتی بازی یا!!!!!!!!!!!) ننه مرده ها خواستند برای انقلاب مایع بزارن یابه قولی برای انقلاب سنگ تموم بزارن جشن چهل سالگی یه انقلابوتوکاخ شاه گرفتن وبرای اینکه جواب ارّه غوزهای ترامپو بِدَن جشنو چندروز جلوتر گرفتند خلاصه این چند دفعه جشن گرفتن شو من موندم!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
اشتباهی منفی دادم.
+++++
Iran, Islamic Republic of
اولا ۹ دی ربطی به ۲۲ بهمن ندارد. دوما مسایل خطی و جناحی را به ۲۲ بهمن ربط ندهید. سوما اثار شرکت مردم در ۲۲ بهمن گرانیهای پیش رو خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک طرفدار اصلاحات این روز رو که روز اتحاد همه ماست تبریک میگم ما اختلاف سلیقه داریم اما دشمنمون یعنی امریکا مشترک و ما دست در دست هم مقابلش خواهیم ایستاد
Iran, Islamic Republic of
نه تو اصلاحاتي هستي نه اين اختلافات سليقه اي است كاملا ايدئولو‍يكي است
Germany
اختلافات کاملا سلیقه ای هست و در مقابل دشمن مشترک یعنی آمریکا یکدست و متحدیم
دشمن اصلی ما امریکاست
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان جاده کن صاف امریکا در ایران هستن نه دشمن امریکا .
Iran, Islamic Republic of
به هر حال مملکت داری سخته دوستان چه اقای روحانی چه هیچکدوم از مسئولین دلشون نمی خواد مردم در مضیقه باشن ما هم سعی کنیم راهکار بدیم و انرژی مثبت تزریق کنیم یه مملکت با این همه دشمن اینقدر خود زنی نکنیم دستمونو به دست هم بدیم مثل امروز که همه در کنار هم بودیم
Iran, Islamic Republic of
مملکت داری سخت نیست اگر اداره امور کشور بدست افراد توانمند و مدیران جهادی باشد.
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
روحانی 5 سال از فرصت طلایی کشور را با گفتگوی بی حاصل با دشمن هدر داد و از ظرفیت های داخلی غافل شد.
Iran, Islamic Republic of
این مدیرای جهادی توی نهادهای نظامی حضور دارن. بسم الله از فردا خط تولید خودرو و لوازم خانگی با موتور داخلی و هواپیمای مسافربری و. . راه بندازن. مگه کسی جلوشون را گرفته که تا حالا کاری نکردن؟
اما اگه منظور اینه که کارخانه های خودروسازی را دودستی تقدیم مدیران جهادی کنن تا یه مدت هم اونا پدر ملت را دربیارن اون یه بحث دیگه است.
مدیر جهادی آتش به اختیار یعنی اون که خودش بیاد وسط و به مدد توان بی حد نهادها صنایع 100 درصد داخلی را بی توجه به صنایع زاقارت فعلی راه اندازی کنه. اما اون مدیر جهادی مورد نظر حضرات یه بیعرضه ای مثل همین مدیرای غیرجهادی که فقط ریش و تسببح و جای مهر رو پیشونی داره و دیگر هیچ.
ماشاء الله به حضور
Iran, Islamic Republic of
شست و برد
همه تبلیغات علیه انقلاب عزیز را شست و برد
ولی ما گله مندیم از مسئولین بی عرضه
Iran, Islamic Republic of
نه اتفاقا عده اي را بخواب برد بازهم خواب خرگوشي و تكرار مكرر بي عدالتي
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
حضور پر صلابت و دشمن شکن
Iran, Islamic Republic of
الکی نظر منفی نده
احتمالا روبات نظر منفی می ده
جهان خوابه
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
آیه راهپیمائی در قرآن آمده !
هر گروه از مسلمانها كه دسته جمعی بروند به شرطی كه آن حركت دسته جمعی، «یَغیظُ الْكُفَّارَ»، كفار را به غیض در بیاورد هر حركت دسته جمعی كه كفار را به غیض در بیاورد این عمل صالح است.
لطفا نظر خود را بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خداوند در قرآن میفرماید:
«ولایَطؤون مَوطئاً یَغیظُ الکفار ... الا کُتب لهم به عَملٌ صالح»(سوره توبه، آیه ۱۲۰)

هیچ حرکت دسته جمعى که کفار را عصبانى کند، صورت نمیگیرد مگر این که براى آن، پاداش عمل صالح ثبت میشود.آرى، راهپیمایی ‏هایى که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانى کند، عمل صالح است.

این راهپیمایى‏ ها (بخصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطى و ماهواره ‏ها منعکس می‏شود) اگر براى اهداف‏ مقدسى صورت گیرد، نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منکر عملى و عامل تقویت روحیه مردم و تهدید دشمن است.

برخی گمان می‌کنند مساله راهپیمایی یک مساله صرفاً سیاسی جدید است و هیچ ربطی به دین و دینداری و آخرت انسانها ندارد؛ در حالی که کنار هم گذاشتن دو آیه قرآن کریم صریحا نشان می‌دهد نه‌تنها مقاومت مردم غزه ثواب عظیمی دارد، بلکه حضور در این راهپیمایی و برداشتن هر قدم در این راهپیمایی یک عمل صالح محسوب می‌شو
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تردیدی نیست که حضور در این راهپیمایی، دشمنان اسلام را خشمگین می‌کند. خداوند متعال در آیه ۸۲ سوره مائده، شدیدترین دشمن مومنان را یهودیان (حتی مقدم بر مشرکان) معرفی می‌کند: « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا» (قطعا که یهودیان و مشرکان را دشمن ترین افراد با مومنان خواهی یافت)؛ و در آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌فرماید: « ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ لاَ یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلاَ نَصَبٌ وَلاَ مَخْمَصَهٌ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَطَؤُونَ مَوْطِئاً یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلاَ یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» (هیچ تشنگى و رنج و گرسنگیى در راه خدا به آنان نمى ‏رسد و هیچ قدمی که کافران را به خشم مى‏ آورد برنمى‏ دارند و در مقابل دشمنى به پیروزی‌ای دست نمى‏ یابند مگر اینکه به سبب آن عمل صالحى براى آنان [در کارنامه ‏شان] نوشته مى‏ شود؛ که قطعا خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمى‏ کند.)
Iran, Islamic Republic of
بی‌تردید، امروزه مردم مقاوم غزه را می‌توان مصداق کسانی که « تشنگى و رنج و گرسنگیى در راه خدا به آنان مى‏ رسد» دانست، و قدم برداشتن راهپیمایان در راهپیمایی روز قدس را «برداشتن قدم‌هایی که کافران را به خشم می‌آورد.» (توجه: قرآن کریم، بارها و بارها اهل کتابی را که دشمن اسلام‌اند در کنار مشرکان به عنوان کافر معرفی می‌کند: مثلا آیات ۱۰۵ و ۱۰۹ سوره بقره؛ آیات ۱و۸ سوره حشر؛ آیات ۱و۶ سوره بینه. پس صهیونیستها و حامیانشان قطعا از مصادیق کافرانی که به خشم می‌آیند هستند.)
Iran, Islamic Republic of
اصولاً این راهپیمایی ‌‌‌‌‌ها عمل صالح است، «إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» (شعراء/227)

عمل صالح خیلی توی قرآن آمده عمل صالح چیه؟ مقدسین می‌‌‌‌‌گویند عمل صالح غسل جمعه، ناخن گرفتن، صدقه، نماز شب از این عبادتهایی كه كار به كسی ندارد ما همه اینها را قبول داریم تمام این مستحبات شخصی و فردی و عبادی را قبول داریم .
Iran, Islamic Republic of
یك عمل صالح را خدا دست روی آن گذاشته و آن راهپیمایی است.

عمل صالح خیلی توی قرآن آمده عمل صالح چیه؟ مقدسین می‌‌‌‌‌گویند عمل صالح غسل جمعه، ناخن گرفتن، صدقه، نماز شب از این عبادتهایی كه كار به كسی ندارد ما همه اینها را قبول داریم تمام این مستحبات شخصی و فردی و عبادی را قبول داریم .

آیه راهپیمایی این است، «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْكُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» توبه/120، یعنی قدم زدن دسته جمعی، دسته جمعی حركت نمی ‌‌‌‌‌كنند كه، «یَغیظُ الْكُفَّارَ»، كه كفار را به غیض در بیاورند مگر اینكه نوشته می ‌‌‌‌‌شود برای آنها عمل صالح ...

یعنی هر گروه از مسلمانها كه دسته جمعی بروند به شرطی كه آن حركت دسته جمعی، «یَغیظُ الْكُفَّارَ»، كفار را به غیض در بیاورد هر حركت دسته جمعی كه كفار را به غیض در بیاورد این عمل صالح است.
Iran, Islamic Republic of
یك عمل صالح را خدا دست روی آن گذاشته و آن راهپیمایی است.

عمل صالح خیلی توی قرآن آمده عمل صالح چیه؟ مقدسین می‌‌‌‌‌گویند عمل صالح غسل جمعه، ناخن گرفتن، صدقه، نماز شب از این عبادتهایی كه كار به كسی ندارد ما همه اینها را قبول داریم تمام این مستحبات شخصی و فردی و عبادی را قبول داریم .

آیه راهپیمایی این است، «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْكُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» توبه/120، یعنی قدم زدن دسته جمعی، دسته جمعی حركت نمی ‌‌‌‌‌كنند كه، «یَغیظُ الْكُفَّارَ»، كه كفار را به غیض در بیاورند مگر اینكه نوشته می ‌‌‌‌‌شود برای آنها عمل صالح ...

یعنی هر گروه از مسلمانها كه دسته جمعی بروند به شرطی كه آن حركت دسته جمعی، «یَغیظُ الْكُفَّارَ»، كفار را به غیض در بیاورد هر حركت دسته جمعی كه كفار را به غیض در بیاورد این عمل صالح است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله آقای روحانی از واژه برجام حتی یکبار هم استفاده نکرد .
خخ
Iran, Islamic Republic of
تازه متوجه شده که خسارت محض بود.
United States
باز هم مردم به وظیفه خود عمل کردند
حال توپ در زمین دولت است تا مشکلات مردم را حل کند
Iran, Islamic Republic of
بعنوان فردی که در هر دو راهپیمایی شرکت داشته ام ، 9دی و22 بهمن هر دو صحنه حضور مردم ووفاداری آنها نسبت به نظام است منتهی 9دی را عده ای در داخل برای خارج کردن رقیب از صحنه مورد سوءاستفاده قرار می دهند ولی با تذکر رهبری نتوانستند از 22 بهمن استفاده ابزاری وحزبی وباندی کنند.
Iran, Islamic Republic of
راهپیمایی 9 دی ماه 88 تو دهنی محکم مردم به فتنه گران و اصلاح طلبان حرمت شکن عاشورا بود.
اکرمی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شرک اثر انقلابی ها و وطن دوستان واقی امده بودند و بعضی ها هم که نیامده بودند به خاطر مشکلات شخصی و احتمال دلشان و فکرشان در میدان آزادی بود خدا از همه قبول کند
هر وقت و هر کجا ولایت امر کرده چه در زمان امام راحل و چه حال حاضر مردم انقلابی با سر دویدند و اماده جان نثاری بودند و هستند
اما کوتاهی ها و بعضا خیانت های مسئولین مردم را نسبت به عملکرد آنها بد بین می کند
بعضی از مسئولین یا تدبیر ندارند و یا دانش و توان مدیریتی ندارند که موجب کوتاهی می شود
ولی بعضی از مسئولین در قالب جریان نفوذ خائن هستند که متاسفانه شناسایی آنها هم به این سادگی نیست
و این جریان نفوذ مال امروز نیست بلکه از زمان صدر اسلام و از اول انقلاب ما بود و خواهد بود
استکبار و جریان صهیونیسم حتی قبل از انقلاب در بین انقلابیون نفوذ داشتند و حالا هم دارند که اگر این جریان نفوذ و خیانت های داخلی نبود کشور ما این همه مشکل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نداشت عمده مشکلات ما ناشی از خیانت های جریان نفوذ و بعضی از مسئولین ضعیف و النفس و بی اراده می باشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اهداف گرانی های قبل از راهپیمایی متقاعد کردن مردم از عدم حضور در ۲۲بهمن بود و حال که مردم به ان گرانی بی اهمیت بودن برخی ها برای انتقام از مردم برنامه دارند