پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

چرا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم؟

دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 671328
پیشرفت‌های جهانی ایران در آمار بین‌المللی و الهام‌بخشی برای خروج کشور‌ها از دایره استکباری می‌تواند از دلایل افتخار به گذشته و امید به آینده باشد.
چرا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم؟
به گزارش جهان نيوز، ورود به ۴۱ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است تا با نگاه به داشته‌ها و دستاوردهای به ارزیابی عملکردها بپردازیم.

گفتمان انقلاب اسلامی در ماهیت خود مبارزه با استکبار و استعمار و موضع‌گیری دشمنان را به همراه داشت و مستکبران که در حوزه فعالیت‌های خود که نفع اقتصادی و سیطره را با محور خود دارند و تا جایی که بتوانند سعی می‌کنند با حفظ محور‌های اصلی خود در مسائل فرعی مماشات ‌کنند ولی نتوانستند بدون هزینه با انقلاب اسلامی روبرو شوند و هزینه‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی عظیمی را برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی هزینه کردند ولی انقلاب اسلامی به ۴۱ سالگی خود رسید.
توانمندی‌ها و دستاوردهای متنوعی در کشور وجود دارد و بیان این در جهان رسانه‌ای باید مورد توجه باشد. برخی از آمار‌هایی مرتبط با پیشرفت ایران که از کتاب روند‌پژوهی 40 سالگی انقلاب اسلامی استخراج شد بیانگر آن است که پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های جهانی گسترده و قابل احترام است.

* پیشرفت‌های جهانی ایران در آمار بین‌المللی
ایران پنجمین کشور ثروتمند جهان در ذخایر منابع طبیعی و چهارمین کشور ثروتمند جهان در ذخایر سوخت‌های فسیلی است و با داشتن یک درصد جمعیت جهان بیش از ۷ درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار دارد و نظام رتبه‌بندی «سایماگو» هم رتبه نهم جهان از نظر تعداد کتاب انتشار یافته در سال برای ایران ثبت شد و هجدهمین کشور پرجمعیت جهان است که بخشی از داشته‌های کشور است و از طرف دیگر خشکی و کم‌آبی و حوادث بحران طبیعی و معضلات زیرساختی از موانع است.

محدود‌ماندن در بیان داشته‌های طبیعی و تاریخی و اجتماعی کمکی به کاهش مشکلات و تقویت توانمندی‌ها نمی‌کند و با نگاهی بر ارزیابی‌های منابع جهانی، دستاوردهای بزرگ را شاهد هستیم.

ایران قدرت هشتم جهان از نظر «هادسن» است و در گزارش سالانه دفتر توسعه سازمان ملل متحد ایران رتبه اول رشد شاخص توسعه انسانی جهان در ۴ دهه اخیر را کسب کرد و نشریه «نیوساینتیست» اعلام کرد که نرخ رشد علمی در ایران یازده برابر میانگین جهانی است و ایران بالاترین ارجاع علمی و تعداد مقالات در منطقه و هفدهمین کشور با بالاترین ارجاعات علمی و شانزدهمین کشور جهان در تعداد مقالات در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داد و بر طبق آمار «گلوبال فایر پاور»، ایران جز ۲۰ قدرت برترنظامی جهان از بین ۱۳۶ کشور جهان و بدون در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات سپاه پاسداران بیان شد.

بر طبق آمار سازمان زمین‌شناسی امریکا و بریتانیا ایران رتبه سوم در تولید گچ، رتبه دوازدهم در تولید مس، رتبه هشتم در تولید آهن، رتبه سوم جهان در تولید سنگ‌های ساختمانی، رتبه چهاردهم در تولید روی و رتبه اول جهان در تولید فیروزه را دارد.
اطلاعات نامه جهانی سازمان سیا هم در آمار خود از رتبه 15 ایران در تولید برق و رتبه سوم جهانی ایران در تولید نفت و رتبه سوم جهان در تولید گاز طبیعی و رتبه 22 ایران از نظر تعداد تلفن همراه و رتبه نهم جهان از نظر تعداد ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت، خبر داد.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل، ایران را هجدهمین کشور جهان از نظر محصولات دائمی کشاورزی می‌داند و بانک جهانی هم ایران را بیست و دومین کشور جهان از نظر تعداد ماشین‌های کشاورزی، بیست و یکمین کشور جهان از نظر کل زمین‌های کشاورزی، نوزدهمین کشور جهان از نظر میزان بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت، توصیف کرد.

رتبه اول تولید کننده فرش دستبافت، تولید خاویار، تولید زعفران، تولید پسته، تولید زرشک در آمار‌های جهانی برای ایران درج شد و جایگاه سیزدهم ایران در تولید محصولات راهبردی فولاد توسط انجمن جهانی فولاد بیانگر موفقیت‌های ایران در این حوزه است.

ایران بر طبق آمار بیان شده مؤسسه «فوترون» یازدهمین کشور از نظر توسعه در عرصه فناوری فضایی است.و پایگاه استنادی هم ایران را ششمین کشور پیشرو در زمینه تولیدات فناوری نانو در جهان ذکر کرد.

* الهام‌بخشی ایران برای خروج کشور‌ها از دایره استکباری
استکبار به معنای خود را بزرگ دانستن و دیگران را تحقیر کردن است و خروج از دایره استکباری کشور‌های مدعی علاوه بر زیر سؤال بردن قاعده مورد نظر، الهام‌بخش اعضای دیگر استکبار‌پذیرایی می‌شود که شاید آگاهی و یا شجاعت خروج از دایره ترسیم شده را نداشتند و انقلاب اسلامی ایران از این دایره استکباری خارج شد و الهام‌بخش کشور‌های مختلف شد و هزینه آن هم برای کشور ما شامل اعلام و اقدام عملی در دفاع از رژیم طاغوت با وجود اعلام انزجار عمومی توسط کشور‌های سلطه‌گر، جاسوسی در کشور به مرکزیت سفارت‌خانه امریکا، حمله به طبس، حمایت مستقیم از رژیم بعث عراق در حمله به ایران، حمایت از گروهک تروریستی منافقین، ترور سرنشینان هواپیمای مسافر‌بری، تحریم‌های یک و دو و چندجانبه و حمایت از فتنه‌هایی کوچک و بزرگ است.

بزرگان سیاسی جهانی معتقد شدند که اگر بخش کوچکی از فشار‌هایی که نظام استکباری علیه ایران انجام داد در کشور دیگری انجام می‌شد آن کشور از پای در می‌آمد.

جمهوری اسلامی ایران با وجود موانع متعدد دشمنان خود به نقطه‌ای رسید که عناوین برتر جهانی در حوزه‌های مختلف را به دست آورد که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در آمار بین‌المللی بیانگر توانمندی‌های داخلی و هدایت توانمندی‌ها به سوی بهره‌مندی عمومی است که مدیریت و هدایت مقام معظم رهبری مورد افتخار بسیاری از بزرگان جهانی قرار دارد.

به نظر می‌رسد که موفقیت‌های مختلف کشور باید با اطلاع‌رسانی به افکار عمومی همراه باشد تا در دنیایی که نظام استکباری سلطه اختاپوسی بر رسانه‌ها دارند در هدایت‌گری افکار عمومی هم تلاش شود.

راهپیمایی ۲۲ بهمن فرصتی برای ابراز علاقه‌مندی به اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی و تعهد برای پاسداری از گفتمان انقلاب اسلامی است تا به دشمنان داخلی فهمانده شد که مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور با اعتقاد به پایه‌های انقلاب اسلامی قابل حل است و قدرتمندی داخلی در حوزه‌های مختلف، پشتیبان قوی برای میز‌های مذاکره است و پیام این راهپیمایی به کشور‌های استکباری انقلاب است که ما در مسیر تعالی خود گام بر می‌داریم و عاشق انقلاب و رهبرمان هستیم و در قالب جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌های خود دست پیدا می‌کنیم و مشکلات مختلف مدیریت داخلی را به پای آرمان‌های خود نمی نویسیم و با افتخار به گذشته و امید به آینده برای تقویت توانمندی‌ها و کاهش مشکلات تلاش می‌کنیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
چون به مناسبت كشف فرمول بمب اتمي و از ان طرف گران شدن گوشت گوسفندي به مبلغ ١١٠ هزار تومان وظيفه است شركت كنيم!
Iran, Islamic Republic of
چرا درراهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم ؟چون همه ماها "الینه"شده ایم