کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک دورهمی شاد، درست کف خیابان

22 بهمن 1397 ساعت 8:41

هرسال بعد از اینکه راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تمام می‌شود با خودمان می‌گوییم ای‌کاش از قبل یک برنامه‌ریزی دقیق انجام داده بودیم تا با آمادگی بیشتری به میدان می‌رفتیم. کمی فکر کردن و برنامه‌ریزی قبل از شرکت در اجتماع عظیمی همچون راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، میزان رضایت و شادی و نشاط تک تک افراد خانواده را بالاتر می‌برد. ما هم پیشنهاد‌هایی برای لذت بردن بیشتر از این جشن ملی داریم.


چطور شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را به خاطره‌ای شیرین و ماندگار برای تک تک اعضای خانواده تبدیل کنیم.

دوباره پشت‌بام‌ها را فتح کنید

امشب، حتماًرأس ساعت ۹ شب با بچه‌ها و همه اعضای خانواده به پشت‌بام خانه‌ها بروید و به رسم هرساله تکبیر بگویید. زیبایی نورافشانی این شب‌ها در کنار هیجان تکبیر گفتن تا مدت‌ها در ذهن بچه‌ها باقی می‌ماند. برای اینکه فضای شادتری را تجربه کنید می‌توانید با بچه‌ها مسابقه «هرکسی بلندتر الله‌اکبر گفت» بگذارید. بچه‌های کوچکتر را بغل کنید تا از روی پشت‌بام، حال و هوای شهر و همسایه‌ها را ببینند و با لحن آن‌ها تکبیر‌ها را تکرار کنید.
برای اینکه حس کار جمعی در آن‌ها تقویت شود می‌توانید قرار بگذارید چند ثانیه بعد از شنیدن صدای تکبیر همسایه‌ها، در جواب آن‌ها با بلندترین صدای ممکن «الله اکبر» بگویند.
 
یک دورهمی شاد، درست کف خیابان
یک چشم‌تان به ساعت باشد، آن یکی به رخت‌خواب

بهتر است امشب کمی زودتر از همیشه بخوابید. فردا روز مهمی‌ست و باید با انرژی‌تر از همیشه بیدار شوید، بچه‌ها را حاضر کنید، به آن‌ها صبحانه بدهید و با هم به مقصد راهپیمایی از خانه بیرون بزنید. حتماً خودتان بهتر از همه می‌دانید که کمبود خواب، خلق بچه‌ها را تنگ می‌کند و آن‌ها ممکن است در طول مراسم خسته و کلافه شوند.
 
یک دورهمی شاد، درست کف خیابان
وسط خیابان دورهمی راه بیندازید

اگر در خانواده نوجوانی دارید، حتماً می‌دانید که آن‌ها در جمع هم‌سالان خود نشاط بیشتری دارند؛ بنابراین از قبل با دوستان و اقوامی که فرزند هم‌سن نوجوان شما دارند، هماهنگ کنید تا در مسیر پیاده‌روی باهم باشید. یا اصلاً بیایید به طرز هیجان‌انگیزی نوجوان‌تان را غافلگیر کنید، مثلاً با پدر و مادر دوستان‌شان جایی در مسیر راهپیمایی قرار بگذارید و خیلی اتفاقی آن‌ها را در راهپیمایی پیدا کنید.
 
یک دورهمی شاد، درست کف خیابان
یک صبحانه و ناهار ویژه داشته باشید

برای صبحانه و ناهار روز ۲۲ بهمن از قبل برنامه‌ریزی کنید. صبحانه مفصلی مانند صبحانه روز‌های شاد و ویژه، برای خانواده آماده کنید. البته در کنار همه زحمت‌هایی که می‌کشید یادتان نرود که خوش‌اخلاق هم باشید، در غیر این‌صورت همه زحمات‌تان به باد خواهد رفت. سعی کنید ناهار روز ۲۲ بهمن را هم از شب قبل آماده کنید که وقتی به خانه برمی‌گردید غذای شما آماده باشد، چون حتماً بعد از رفت و آمد مسیر راهپیمایی خستگی و گرسنگی بیش از حد به همه فشار میاورد و بچه‌ها و بزرگتر‌ها طاقت صبر کردن ندارند که شما تازه تصمیم بگیرید برای ناهار چه بپزید. اگر هوا خوب باشد می‌توانید ناهار آماده‌تان رادر طبیعت میل کنید تا شادی این روز تکمیل شود. این ناهار آماده می‌تواند ساندویچ الویه یا کتلت باشد. همچنین می‌توانیدبرای اینکه در ذهن بچه‌ها خاطره متفاوت و شادی بسازید بعد از راهپیمایی آن‌ها را به یک ساندویچی یا رستوران ببرید و ناهارتان را آنجا میل کنید.

آب و خوردنی‌های خوشمزه یادتان نرود

حتماً بطری کوچک آب همراه خود داشته باشید، چون پیاده‌روی طولانی باعث تشنگی می‌شود. چند لقمه کوچک نان و پنیر، کره و مربا، آجیل و یا خرما نیز با خودتان بردارید تا مدام افراد خانواده را با آذوقه‌های هیجان‌انگیزتان شارژ کنید که کار به احساس ضعف یا گرسنگی آن‌ها نکشد.

کالسکه، رفیق همیشه پایه!

اگر فرزند خردسال در خانواده دارید، برای شرکت در راهپیمایی، همراه داشتن کالسکه را فراموش نکنید. از کالسکه علاوه بر کاربرد اصلی‌اش که به شما در نگهداری راحت‌تر بچه‌ها کمک می‌کند، می‌توانید برای حمل کیف‌ها و لوازم‌تان نیز استفاده کنید. امشب اوضاع آب و هوا را کنترل کنید که اگر هوا سرد یا بارانی است، حتماً لباس مناسب و چتر با خودتان بردارید. وسایل را همین امشب آماده کنید تا فردا دست‌پاچه نشوید و برای پیدا کردن این وسایل در مسیر بین اتاق‌خواب‌ها سرگردان نمانید.
 
 
یک دورهمی شاد، درست کف خیابان
لبخندی روی لب قدیمی‌های انقلاب

اگر در خانواده‌تان افراد سالمندی دارید که دوست دارند در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند، به آن‌ها بگویید که می‌توانند روی کمک شما حساب کنند. خیلی از سالمندان به دلیل اینکه خاطره‌های خوبی از روز‌های پیروزی انقلاب دارند دل‌شان می‌خواهد در اجتماع بزرگ این روز شرکت داشته باشند، اما شرایط جسمی‌شان این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. اگر می‌توانید از دوست و آشنا برای‌شان ویلچری قرض بگیرید.
 
یک دورهمی شاد، درست کف خیابان
اگر هم آن‌ها دوست ندارند از ویلچر استفاده کنند، مراقب‌شان باشید، آرام‌تر راه بروید و دقایقی نیز برای استراحت و نفس گرفتن آن‌ها کمی بنشینید یا جایی بایستید. اصلا هم اصرار نکنید که مسیر زیادی را پیاده بروید. همین‌که چندقدمی را همراه جمعیت میلیونی باشید، کفایت می‌کند.

هیجان بادکنک‌بازی در روز راهپیمایی

همین الان دست به کار شوید و با کمی مقوا و چسب رنگی، چندتا پرچم و پلاکارد بسازید. بچه‌ها از اینکه خودشان یا به کمک شما، پرچم و پلاکارد بسازند و روز راهپیمایی از آن استفاده کنند، خیلی ذوق‌زده می‌شوند. بادکنک‌های سبز و قرمز و سفید تهیه کنید و از بچه‌ها بخواهید با دست‌خط خودشان روی بادکنک شعار‌های انقلابی بنویسند. حتماً هم می‌دانید که روی بادکنک‌ها را باید با ماژیک بنویسید. حتی می‌توانید تعداد زیادی از این بادکنک‌ها با شعار‌های انقلابی تهیه کنید و در مسیر راهپیمایی به بچه‌های دیگر هدیه بدهید و آن‌ها را نیز در شادی و هیجان خودتان شریک کنید.

ماشین شخصی یا مترو؟ مساله کدام است؟

اگر از مسیر اصلی راهپیمایی دور هستید یا نگران جای پارک خودروی خودتان هستید و فکر می‌کنید ممکن است جاری پارک مناسبی اطراف محل راهپیمایی پیدا نکنید، از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو یا تاکسی استفاده کنید. البته حواس‌تان باشد اگر بچه‌ها همراه شما هستند، به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت در روز راهپیمایی، ترجیحا از مترو استفاده نکنید و اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید، خیلی از اتومیبل‌تان دور نشوید. اگر مطمئن هستید که بهترین راه برای شما استفاده از مترو است، خیلی نمی‌توانید روی کالسکه حساب کنید؛ چون هم پله‌ها زیاد است و هم جمعیت. جوری هم برنامه بریزید که در ایستگاه‌های واقع در مسیر اصلی راهپیمایی مثل ایستگاه آزادی، پیاده نشوید. ترجیحا یک ایستگاه قبل یا بعد این ایستگاه‌ها را برای پیاده شدن انتخاب کنید تا در شلوغی بیش از حد و فشار جمعیت قرار نگیرید. در ایستگاه‌های مترو با دوستان و افراد خانواده قرار نگذارید و به شلوغی ایستگاه‌های مترو دامن نزنید. بهترین مکان برای یک قرار دسته‌جمعی، جایی در خیابان و بیرون ایستگاه مترو است. بعد از پایان راهپیمایی هم اگر فرصت داشته باشید و کمی استراحت کنید، می‌توانید قطار‌های خالی را تجربه کنید.

با خاطره‌بازی کیف کنید

حین راهپیمایی با خانواده یا دوستان‌تان عکس دسته‌جمعیِ شاد و خندان از ۲۲ بهمن سال ۹۷ ثبت کنید تا بعد‌ها بتوانید عکس‌های راهپیمایی هرسال را کنار هم بگذارید و آلبومی از راهپیمایی سال‌های مختلف داشته باشید. می‌توانید فیگور ثابتی برای عکس‌های‌تان تعریف کنید مثلا با دست‌های‌تان علامت پیروزی را نشان دهید و اگر دوست دارید عکس‌تان را در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنید.
 
یک دورهمی شاد، درست کف خیابان


کد مطلب: 671324

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671324/یک-دورهمی-شاد-درست-کف-خیابان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com