جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۴۸
پرویز سروری مطرح کرد:

اردشیر زاهدی هم نفوذی جمهوری اسلامی است؟+ متن سخنان داماد شاه!

يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 671287
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه اظهارات زاهدی کاملاً از یک موضع کارشناسی برمی‌خیزد، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید اردشیر زاهدی سمپاد و طرفدار ایران است یا مثلاً نفوذی جمهوری اسلامی است.
اردشیر زاهدی هم نفوذی جمهوری اسلامی است؟+ متن سخنان داماد شاه!
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اردشیر زاهدی، وزیر خارجه رژیم پهلوی مبنی بر اینکه به افتخارات ۴۰ ساله جمهوری اسلامی افتخار می‌کنم، گفت: این نکته شاذ و قابل تأملی است؛ کسی که در داخل سیستم ستم‌شاهی مسئولیت وزارت خارجه را داشته و بر همه امور نظام گذشته اشراف داشته، امروز اظهاراتش برگرفته از واقعیت‌هایی است که مشاهده می‌کند. این فرق می‌کند با کسی که در درون نظام، از موضع نظام و دستاوردهای آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این اظهارات کسی است که در طول عمرش و بعد از انقلاب همواره به‌عنوان مخالف نظام حرکت کرده است؛ امّا امروز وقتی به خدمات ارائه شده توسط جمهوی نگاه می‌کند، متوجه عزّت و اقتداری می‌شود که ایران در منطقه و دنیا پیدا کرده؛ همچنین حوزه تأثیر جمهوری اسلامی در تصمیمات تأثیرگذار در منطقه و به‌ویژه در رابطه با منافع و مصالح مردم کشور خودش را می‌بیند.

سروری به تحقیر رژیم سابق توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: زاهدی می‌داند که در زمان شاه، مستشاران حقوق‌های گزافی می‌گرفتند در حالی که جز تحقیر پرسنل نظامی هیچ کاری دیگری انجام نمی‌دادند و عملاً همه مسئولین و وزرا و امرا دست‌نشانده‌های سفارت‌آمریکا محسوب می‌شدند و قادر نبودند خارج از اراده آمریکا اقدامی را انجام دهند.

وی افزود: اکثر نخست‌وزیرها صریحاً با تسخیر سفارت آمریکا تعیین می‌شد و اینها چیزهایی است که وزیر خارجه ستم‌شاهی به آن‌ها وقوف کامل دارد و می‌بنید که امروز آمریکا قادر نیست کوچک‌ترین موردی را به جمهوری اسلامی تحمیل کند.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه اظهارات زاهدی کاملاً از یک موضع کارشناسی برمی‌خیزد، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید اردشیر زاهدی سمپاد و طرفدار ایران است یا مثلاً نفوذی جمهوری اسلامی است؛ او کسی بوده که تمام‌قد در خدمت شاه بوده؛ امّا به‌عنوان یک فردی که از قبل از انقلاب بر همه موضوعات  اشراف داشته امروز خوب متوجه می‌شود که چه تغییراتی صورت پذیرفته و چه عزّت و عظمتی برای ملّت ایران به ارمغان آمده است.
 

 
اردشیر زاهدی چه گفته بود؟
«اردشیر زاهدی» آخرین سفیر رژیم پهلوی در ایالات متحده در مصاحبه‌ای به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی به دستاوردهای جمهوری اسلامی اذعان کرد و گفت گروه‌های برانداز فعال در خارج از کشور «خائن» و «فاسد» هستند و از دولت‌های خارجی پول می‌گیرند.

وی که با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» صحبت می‌کرد، در مورد وضعیت کنونی ایران و پیشرفت‌های به دست‌آمده در چهار دهه گذشته، گفت: «ایران امروز با آنچه ۴۰ سال پیش بود، متفاوت است. ایران امروز حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. امروز ۶۰% مردم ایران تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند بخوانند و بنویسند و دوره نخست یا دوم مدرسه را گذرانده‌اند. ۴۰ میلیون نفر از جمعیت، در داخل ایران، در موضوعات مختلف تحصیل کرده‌اند و رهبران آینده هستند.»

وی افزود: «۳۰ میلیون نفر از این ۸۳ میلیون نفری که دارم در موردشان با شما صحبت می‌کنم، کسانی‌اند که دارند کار می‌کنند، دکتر هستند، فارغ‌التحصیل هستند، رئیس بیمارستان، وزیر، رئیس دانشگاه یا هر چیز دیگری هستند. دو سوم از این ۳۰ میلیون نفر، زن هستند، زنان تحصیل‌کرده. من به این مسئله افتخار می‌کنم، چون این کشور من است و این چیزی است که در این ۴۰ سال گذشته رخ داده است.»

وزیر خارجه ایران بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ که رابطه بسیار نزدیکی هم با محمدرضا پهلوی داشته، در پاسخ به سوالی در مورد دشواری‌های اقتصادی پیش روی ایران، گفت: «آن‌ها در اداره چنین کشور بزرگی با دشواری‌هایی در زمینه اقتصادی و موارد دیگر مواجه هستند. بله من برای آن‌ها مبارزه می‌کنم و برایم مهم نیست که چه کسی حکومت می‌کند… بله، من به آن‌ها احترام می‌گذارم… چراکه آن‌ها طبق یک منطق عمل می‌کنند. و خوب، وقتی این را می‌شنوم آن‌ها را تمجید می‌کنم.»
 
در ادامه مصاحبه از زاهدی تلاش‌های آمریکا و گروه‌های برانداز علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌فایده توصیف کرد و گفت بسیاری از گروه‌های برانداز از کشورهای خارجی پول می‌گیرند و علیه مردم خودشان کار می‌کنند.

وی گفت: «ایالات متحده به دنبال رژیم است و او (رضا پهلوی) یکی از گزینه‌هاست. این خوش‌خیالی است… او البته مانند پسر من است. اما بخواهم کلی در مورد اپوزیسیون بگویم، آن‌ها پولشان را از چه کسی می‌گیرند؟ چه کسی قرار است از آن‌ها پشتیبانی کند؟ چقدر نیروی نظامی با خود دارند؟ به همین راحتی که نمی‌شود به ایران رفت. ایران امروز ارتش دارد، پلیس دارد، تمام چیزهایی که ما هم داشتیم. چطور می‌خواهند بروند؟ قرار است جت ویژه‌ای آن‌ها را ببرد و…»

زاهدی در پایان گفت: «این‌ها خوش‌خیالی است. من به آن‌ها توجهی نمی‌کنم، چون می‌توانم بگویم خیلی از آن‌ها فاسد هستند و از خارجی‌ها پول می‌گیرند، علیه مردم خود. من او را خائن می‌خوانم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
احسنت! اردشير زاهدي كه الان حدود ٩٠ سال سن دارد همواره از ايران و نظام فعلي ستايش كرده و دست اورده هايش را ستوده است وي كه در مونترو سوييس اقامت دارد هميشه از خيانت غرب به شاه در مصاحبه ها صحبت كرده و هميشه مي گويد به غرب اعتماد نكنيد!؟
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
اگر نجومی بگیر و اختلاس گر نداشتیم پیشرفت ایران بعد از انقلاب چندین برابر می شد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چطور شد!تا بحال می گفتید که اگر غرب و ضد انقلاب از کسی تعریف کردند بدانید مشکلی وجود دارد ولی الان می گویید اردشیر زاهدی فلان گفت و فلان.
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
اردشیر زاهدی از شخصی تعریف نکرده بلکه دستاوردهای انقلاب را به درستی بیان کرده است .
Iran, Islamic Republic of
حالا رفرنس شما شده اردشیر زاهدی. چرا برای رقبای خود چنین حقی قایل نیستید.
مخالف برجام
Iran, Islamic Republic of
رفرنس شما هم تضمین امضاء جان کری بود !!! مگر ما اعتراض کردیم ؟!
Iran, Islamic Republic of
قاطی نکن اولا در این گفتگو اسم فرد خاص نیامده دوما از کشور و پیشرفتهایش تعریف کرده
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تعریف و تمجید دشمن از یک خط یا گروه با اعتراف فرق دارد.اعتراف یعنی برعلیه خودت حرف بزنی و از نظر حقوقی هم در دادگاه به خصوص دادگاه مردم اعتبار دارد. جناب اقای زاهدی در واقع اعتراف کردند به ابهت جمهوری اسلامی در برابر رژیم خودشان.
مرتضی
United Arab Emirates
بزرگواران. برادران. وخواهران گرامی دلم می خواهد. به این نکته توجه کامل داشته باشید. دفاع از شخصیت ویا گروه ویا کافر. مخالف وضد نیست. اونچه که مهم هست این گفته ها حاکی از اقتدار با صلابت ایران والخصوص حکومت اسلامی هست که مخالفان نظام هم اذعان بر پیشرفت. وابرقدرتی نظام اسلامی می کنند. همین مسأله یکی از چند دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی هست. نکته ایی که قابل توجه هست باید یکسری از مسولینی که غرب زده هستند. وهرنوع خصوصیاتی که برای خیانت وبی توجهی وجود دارد درون آنها هست. وتمامی هم ندارد.. پس درواقع وقتی دشمن، که گاهی گرگی هست در لباس میش لب به اعتراف می گشایند. نشان از قدرت همه جانبه ایران هست. همین هم به برکت خون شهدا هست وبس که حقیقتا مدیونیم بازهم می گم خیلی مدیونیم. انشاالله امام زمان (عج) ظهور کند. خدا هیچ وقت از بنده اش ناامید نیست انشالله حداقل اگر چنین آدمهایی هم که مخالف بودند. اگر تا لحظه مرگ توبه کردند. خدا ببخشد. وگرنه انشالله چنان با عدالتش باآنها برخورد کند که در دنیا که بودند. نظیرش را هم ندیدند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خوشتر آن باشد که سرّ دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
Iran, Islamic Republic of
سمپات، نه سمپاد!
Iran, Islamic Republic of
بیچاره سلطنت دوست ها
روزی نیست که از یک گوشه ای یک درز جدید براشون باز نشه
هوشنگ امیر احمدی میاد از این میگه که باید برای براندازی با سپاه متحد بشیم :)))
زاهدی میاد میگه نظام عملکردش خوب بوده
اصلا همشون راست میگن
من فکر میکنم اون شازده هم میدونه نظام نباشه چطوری سعودی و آمریکا رو تلکه کنه؟
United States
شدیم نون دونی سلطنت طلبان و آمریکایی‌ها!!!! از ترسمون شیخ نشین ها و سعودی مرتب اسلحه می‌خرند و آمریکا کیف میکند!!! سلطنت طلبان و اپوزیسیون هم همینطوری بودجه می‌گیرند!!!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا عربستان را می دوشد و سلطنت طلبها آمریکا را.
و انشاالله به زودی ما هر سه را خواهیم دوشید طوری که متوجه نشوند کی می دوشه...
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر فردا برعکسش گفت باز هم کارشناسه یا نه!!!!!!!!!!!!!!
United States
فعلا نقدو ول کردی جسبیدی به نسیه!!!
India
....
Iran, Islamic Republic of
اختیار دارید قربان . هرکه از این دوستان تعریف کند خودیست فرقی نمیکنه امریکا باشه یا اسرایل یا زاهدی اونا کارشناسند دیگه داداش سخت نگیر
Iran, Islamic Republic of
اردشیربا90سال سن 100درصد آلزایمر دارد ومتوجه نبست که چه حرفی را میزند جناب سروری زیاد خوش بین نباش.
سلام
Iran, Islamic Republic of
چطور شد؟ چون واقعیت را گفته آلزایمر دارد؟؟ چطور رضا پهلوی را بخوبی می شناخت؟؟؟ بهتر است کمی به این فکر کنی که ممکن است حرف راستی گفته باشد. در ضمن، نکند یکی از اونایی که از دشمن این کشور پول میگیرد تا با انقلاب مبارزه کند خود شمایی؟؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
اردشیر زاهدی پسر سپهبد فضل اله زاهدی عامل کودتای ۱۳۳۲ است. مدتی وزیر خارجه ایران و مدت بسیار طولانی سفیر شاه در آمریکا و داماد شاه هم هست. به همین دلیل میگوید که رضا پهلوی مثل پسرش است. اگر او چیزی در مورد گیرندگان پول از خارجیها میگوید، حتما بخوبی میداند چه میگوید. خائن نامیدن کسانی که از دشمن به هر دلیل و به هر نامی پول میگیرند، چیزی نیست که قابل رد کردن باشد. بجای اینکه او را آلزایمری، ناقص العقل و غیره بنامیم، بایستی به این واقعیت توجه کنیم که خیانت را نمیتوان ماست مالی کرد حتی به نام حقوق بشر!
مهران
Iran, Islamic Republic of
علی علیزاده با 40 سال سن هم همین حرف های اردشیر زاهدی را می گوید و درست هم می گوید.
سعید
Denmark
علی علیزاده متناسب با زمان و برای خوشایند اصولگرایان افراطی حرف میزند....
دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
علی علیزاده در رسانه های خارجی به خوبی منافقان داخلی و خارجی را به چالش می کشد.
Iran, Islamic Republic of
....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب بود. یادم باشه برای دانشجوهامون این گزارش را توی تابلو اعلانات بزنم. اینها اعترافات یکی از نزدیکان شاه مخلوع و ملعون ایران هست که به عظمت و عزت ایران و ایرانی در دوران پس از انقلاب افتخار می کنه!!! عزتی که شاه بدبخت مملکت ما در دوران حکومتش نداشته و تو سری خور سفارت آمریکا بوده!!!
India
امشب داشتم فکر میکردم ونزوئلا توَری خور چین و روسیه بود اینه وضعش. شاید اگه توسری خور امریکا بود بهتر بود.
چین مسلمونا رو به اون روز انداخت چون شما تو سری خور چین بودین سکوت مطلق.
من شخصا تا اگه قرار باشه انتخاب کنم مثل شما تو سری خور چین و روسیه نمیشم.
سرور
Iran, Islamic Republic of
کمی بیشتر فکر کن.تو سری خوردن عثلن خوب نیست!
لعنت به جهل امثال تو و من عثلن
India
این دختر بچه ی 6 7 ساله تو این سرما بدون کلاه چه گناهی کرده باید تو چهارراه گل بفروشه؟
روزی که ندای حق بیاد ان شاء الله
اول سر امثال من و تو رو میزنن تا زمین از نجاست جهل ما پاک بشه.
خدا زبونتو به حق برنگردونه به حق این روزای عزا.
Iran, Islamic Republic of
پاکستان و مصر و لیبی و غیره هم تو سر خور امریکا هستن و مردم شون فقیر و گرسنه هستن .
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
من یه پیشنهاد برای عزیزان سایت جهان نیوز دارم. کتب زیادی در مورد اوضاع رژیم پهلوی وجود داره از جمله دو جلدی «ظهور و سقوط پهلوی» خوب بخش های از این کتاب را هر روز توی سایت بارگذاری کنید.
India
....
محمد
Romania
....
India
اردشیر زاهدی میخواد چند سال اخر زندگیش و در نهایت دفنش تو ایران باشه. وگرنه اینجوری به جمهوری اسلامی حال نمیداد. کدوم عقلی قبول میکنه کسی از دشمنی که تمام زندگی و جاه و مقام و پول و شهرت و... رو ازش گرفته تعريف کنه؟
چقدرم شما ذوق زده شدین...
ممدآقا
Iran, Islamic Republic of
بارك الله ! نشونه گيريت دقيقه ! وقتى كسى مثل سرورى با هفتاد سال سن اينطورى به وجد مياد از مخاطبان ساده دل جهان توقع ندارى بندرى برصقند ؟!!
خخخخخ !
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
اولا زهی خیال باطل و اینها جمهوری اسلامی را نشناخته اند!
ثانیا اگر او چنین فکر و نقشه ای داشته باشد که اتفاقا هر بچه ای هم همان ابتدا این موضوع به ذهنش میرسید، باز هم باید گفت که او که نهایتا آرزو دارد در وطن دفن شود! به مراتب شرف دارد به این خائنان داخلی که برای یک لحظه در دامن غرب بودن له له میزنند و از هر خیانتی دریغ نمیکنند!
ثالثا من موندم فردایی که انقلاب از لوث وجود نااهلان کاملا پاک شود و این کشور قله های ترقی را با سرعتی فزاینده طی کند، اگر چنانچه کدخدایتان هم بیاید از ایران تعریف کند و به قدرتش اذعان نماید آنوقت شماها چه خواهید گفت؟!
مساله آنست که شماها سرتان را زیر برف کرده و از بغض و کینه ای که از این نظام دارید نمیتوانید به پیشرفت آن اعتراف کنید لذا بحث با شما بی فایده است...
India
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوستان بگم هیچ گاه خوشخیال به گفته های دشمن و تأییدات دشمن از جمهوری اسلامی نیستیم. چرا؟ چون دشمنان ما به حماقت خودشون و نیات خودشون از اعتراف دارند. کسی مثل اردشیر زاهدی خودش به خوبی تفاوت نظام اسلامی و نظام پهلوی را خوب می فهمه و از سر استیصال مجبور به اعتراف میشه. نکته مهم اینکه همیشه یادمون باشه جمهوری اسلامی در سایه تحریم های همه جانبه در طول چهل سال گذشته به این جایگاه رسیده؛ جایگاه سوم در تولید پهپاد. جایگاه هفتم در فناوری های موشکی. جایگاه ۱۳ در قدرت نظامی. جایگاه اول در قدرت رزم زمینی در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) جایگاه ۱۸ اقتصاد جهانی. دارای جایگاه برتر تولید ۱۱ برابری علم در جهان. قرارداشتن در ۱۰ کشور دارای فناوری های شبیه سازی موجود زنده و... اردشیر زاهدی اینها را دیده که اعتراف به قدرت جمهوری اسلامی می کنه!!! در حالیکه در رژیم متبوعش پهلوی نظامیان ما جرأت نداشتند حتی پیچ یک دستگاه بی سیم را باز کنند
India
....
Iran, Islamic Republic of
اعتمادی نیس به این کسانی که رفتن اروپا حالا از پیشرفت ایران حرف میزنند،
دوستدار ایران وایرانی
بهترین کشوررا داریم چه بخواهیم چه نخواهیم امروز شده این بایستی باوحدت وهمبستگی تمامی اقوام ومذهبها کشورمان را برای اینده گان نگه داریم مهمترین مشکل ایران بالا دستیها چه اصولگرا وچه اصلاح طلب هستش بخاطر مقام وپول همیشه به همدیگه انگ می چسبانند ومردم رادلسرد میکنند همه میدانیم درکل دنیا مشکلات اقتصادی و...وجود دارد ولی در ایران متاسفانه مسئولین مملکت بدون محاسبه وکارشناسی فقط دروغ می گویند ان چیزی دل مردم را بدرد می اورد چیز هاییکه خودشان اعتقاد ندارند به خورد مردم میدهند والاهمه بجز اندکی مقام پرست کشورشان رادوست میدارند واقتدار وسرافرازی کشورش را می خواهد ودرمقابل هردشمنی نه بخاطر کسی وحکومت و...می ایستند وجان فدا میکنند ولی متاسفانه مسولین باکتمان حقایق مردم را ناراحت میکنند وبچه های خودشان را بخارج جهت تفریح ودر س خواندن می فرستند وماست مالی میکنند باید باانتقادات درست وبدون تخریب هرکسی ایران رابسازیم ودیگر به مردم دروغ نگوییم شما مسئولین باهم دعوانداشته باش ما نداریم ولی یه روزی همه چی تموم میشه بخاطر وطنت وبچه هایت درست کارکن بذار تاریخ درست قضاوت کند دوستدار اقتدار مملکت
حمید
اکثر نخست‌وزیرها صریحاً با تسخیر سفارت آمریکا تعیین می‌شد؟
تا امروز فکر میکردم سفارت آمریکا فقط یک بار تسخیر شده
France
...