کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاتل کودک‌شیعی باید مقابل چشم جهانیان اعدام شود

21 بهمن 1397 ساعت 9:03

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اعدام قاتل کودک شیعی مقابل چشم جهانیان گفت: جامعه جهانی نباید در مقابل این جنایت سکوت کند.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به  واقعه فاجعه‌بار شهادت کودک شیعی در عربستان ضمن محکوم کردن جنایت اخیر آل سعود گفت: من معتقدم عربستان سعودی به طور ذاتی رفتار جانی است ، یعنی همه دست اندرکاران آن رژیم، جانیانی هستند که برای حفظ سلطنتشان دست به هر جنایتی می‌زنند.

وی افزود: سابقه آنان در کشتن انسان‌ها سیاه و تاریک است اما متاسفانه قدرتمندان جهان از جمله آمریکا را  با سوء استفاده از ثروت نفتی خدادادی  و بواسطه پرداخت دلار نفتی،  راضی می‌کنند و به جنایت‌هایشان ادامه می‌دهند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شهادت شیخ نمر، قتل خاشقچی‌ که هنوز قاتلینش مجازات نشده‌اند، خاطرنشان کرد: آنان این بار به قتل دلخراش کودکی بی‌گناه مقابل چشمان مادرش پرداختند، جنایاتی که پشت درآمد‌های نفتی آل سعود قرار گرفته و پنهان می‌شود و کسی بازخواست نمی‌شود.

وی افزود: عربستان با وجود این همه جنایت و سکوت سایر کشور‌های مدعی و سازمان ملل عملا حقوق بشر را به شوخی گرفته است چرا سازمان ملل و مفاهیمی همچون حقوق بشر به ابزاری در دست قدرتمندان مبدل شده است تا به کشور‌ها و اقشار مظلوم مستضعف زور بگویند و اگر کشوری ابزار دست چنین قدرت‌هایی نشود، مشمول عملکرد غیر حقوق بشری آن مدعیان می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز سکوت نهادهای حقوق بشری در این مسئله را یک ترفند سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: جنایتی که در عربستان با پول و در سایر کشور‌های مدعی حقوق بشر با تحریم، زورگویی و زبان اسلحه پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه سازمان ملل هم خودش ابزار دست دیگران است و استقلال خودش را حفظ نمی‌کند، زیرا اگر بخواهد  مستقل عمل کند، باید قاتل این کودک بی گناه را در مقابل چشم جهانیان اعدام کنند و  جلوی چنین جنایت‌هایی  را برای همیشه  بگیرند و این برخورد درس عبرتی برای سایر جانیان شود.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری جهان اسلام در این مسئله خاطرنشان کرد: باید همه عالم به این مساله اعتراض کند و بنده به عنوان عضو جامعه روحانیت می‌دانم که همه اعضای جامعه  از این گونه اعمال متنفرند و بسیار غمگین می‌شوند و ما برا‌ی بازماندگان این شهید خردسال دعا می‌کنیم، از طرفی همه ما در مقابل این جنایات هولناک باید خشمگین باشیم و از هیچ اقدامی در این زمینه نباید دریغ کنیم.

وی ادامه داد: قتل کودک بی گناه شش ساله آن هم به این شکل فجیع، اولین جنایت آل سعود به نام اسلام و خادم الحرمین بودنشان نیست، بنابراین دنیای مستضعفین و جهان اسلام باید در قبال  قدرت‌های چپاولگر و سوداگر قیام کنند و  مقابلشان بایستند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: من معتقدم که این مسئله هم دور نیست زیرا به تازگی حرکت هایی در فرانسه و اسپانیا شروع شده و در واقع هم اکنون مستضعفین در بسیاری از کشور‌های دیگر به پا خواسته‌اند و انتظار می‌رود که ۲۲ بهمن امسال نیز در این ارتباط ندایی تازه را به جهان  دهد تا مردم بدانند که با مقاومت بساط ظلم برچیده می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت پرشور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، می‌تواند  پیام امام راحل و سفارشات مقام معظم رهبری  مبنی بر ایستادگی در مقابل سوداگران و جنایتکاران  را به گوش همه جهان برساند، یادآور شد: این حرکت‌ها می‌تواند بساط جنایتکاران را از صفحه روزگار برچیند.

منبع باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 671204

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671204/قاتل-کودک-شیعی-باید-مقابل-چشم-جهانیان-اعدام-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com