پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

دعانویس اینترنتی با حکم قضایی دستگیر شد

شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب: 671176
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با تبلیغ در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به گرفتن فال و نوشتن طلسم می‌کرد، شناسایی و با حکم قضایی دستگیر شد.
دعانویس اینترنتی با حکم قضایی دستگیر شد
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پی رصد و پایش فضای مجازی، صفحه‌ای با محتوای فالگیری، رمالی و طلسم نویسی مورد شناسایی قرار گرفت و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم با تبلیغات فریبنده در کانال پیج اینستاگرامی خود و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغ هنگفتی از آن‌ها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آن‌ها را فریب داده و مدت‌ها با این شگرد کلاهبرداری می‌کرد.
سرهنگ مرتضوی هشدار داد: کاربران فضای سایبر همواره باید این نکته را مدنظر قرار دهند که کسب و کار اینترنتی اعم از کانال، گروه، پروفایل و... می‌بایست در سامانه شامد ثبت گردیده باشد در غیر اینصورت به هیچ عنوان به این صفحات اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین از قم
Iran, Islamic Republic of
بفرمایی اگه از اینجور افراد سراغ داشته باشیم و بخوایم که جلوی فعالیتشون گرفته بشه کجا باید اطلاع بدیم.
یه بنده خدایی تهران با این روش وبا سواستفاده از حال روانی یکی از اقوام نزدیکمون توانسته پول هنگفتی اخاذی کنه.
معلوم نیست چه تعداد دیگه رو هم سرکیسه کرده