جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

آیت‌الله علم‌الهدی: انقلاب اسلامی فاطمی است

شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 671151
امام جمعه مشهد گفت: باید فرهنگ فاطمی در جامعه گسترده شود.
آیت‌الله علم‌الهدی: انقلاب اسلامی فاطمی است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد پیش از ظهر امروز در مراسم اجتماع عظیم عزاداران فاطمی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در این لحظاتی که در ساحت امام هشتم (ع) شما براداران و خواهران برای عزاداری حضور دارید، همان لحظه‌ای است که خبر شهادت حضرت فاطمه (س) را به حضرت علی (ع) اعلام کردند.
 
وی با بیان اینکه شهادت حضرت فاطمه (س) تنها شهادت ایشان نیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فاطمی است و باید فرهنگ فاطمی در جامعه گسترده شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری برنامه‌های تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برای توسعه فرهنگ فاطمی در جامعه، گفت:  این برنامه‌ها با محوریت توجه به ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه (س) از امروز تا میلاد ایشان هر شب برگزار می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: براساس روایات، از روزی که دشمنان به خانه حضرت فاطمه (س) هجوم آوردند تا روزی که حضرت علی (ع) ایشان را به خاک سپردند، سه ماه طول کشید.
 
وی با بیان اینکه پیامبر (ص) حضرت فاطمه (س) را میوه زندگی خود عنوان کردند تصریح کرد: پیغمبر (ص) می‌فرماید، وقتی فاطمه (س) را می‌بینم، ظلم‌هایی که در نبود من به او می‌شود را نیز می‌بینم.

امام جمعه مشهد با اشاره به روایات متعدد درخصوص مظلومیت حضرت فاطمه (س) و دلیل شهادت ایشان، گفت: حضرت فاطمه (س) بعد از این اتفاق‌ها به بیت‌الاحسان می‌رفتند، این مکان توسط حضرت علی (ع) ساخته شده بود.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه تا ۱۰ روز حضرت فاطمه (س) ایشان همین کار را انجام دادند، افزود: بعد از آن، حضرت در بستر بیماری افتادند، اما هیچ کس به عیادت ایشان نیامد.

وی تصریح کرد: مظلومیت حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به اندازه‌ای زیاد است که بسیاری از موارد در این خصوص بیان نشده است.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
شعار! با كلمات بازي كردن!؟
یونس
France
...